Nooit meer daten?

19-08-2018 13:45 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die op een gegeven moment gewoon klaar waren met mannen? Die besloten liever single te zijn, zelfs niet te scharrelen? En dat nu jaren volhouden? Lijkt mij heerlijk namelijk.
Dan spreek je jezelf wel tegen in je andere topic.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
19-08-2018 13:46
Dan spreek je jezelf wel tegen in je andere topic.
Welk topic? Ik bedenk me dit vandaag opeens. Ik werd net uitgevraagd en heb nee gezegd. Gewoon geen zin meer.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 13:50
Welk topic? Ik bedenk me dit vandaag opeens. Ik werd net uitgevraagd en heb nee gezegd. Gewoon geen zin meer.
In je boos topic vraag je jezelf nog af of je ooit weer een partner zult krijgen en dat het je niet snel genoeg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
19-08-2018 13:55
In je boos topic vraag je jezelf nog af of je ooit weer een partner zult krijgen en dat het je niet snel genoeg gaat.
Klopt. Maar ik besef me dat ik daar niet meer over wil nadenken. Gewoon dat hele partnerdeel uit mijn leven wil. Bijna alle stress en drama in mijn leven kwam door relaties.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel.
Dan date je niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 13:57
Klopt. Maar ik besef me dat ik daar niet meer over wil nadenken. Gewoon dat hele partnerdeel uit mijn leven wil. Bijna alle stress en drama in mijn leven kwam door relaties.
Dat is toch helemaal prima? Focus je nu vooral op jezelf. Wordt gelukkig met jezelf en laat een eventuele partner een optie zijn in de toekomst, maar geen prioriteit.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 13:57
Klopt. Maar ik besef me dat ik daar niet meer over wil nadenken. Gewoon dat hele partnerdeel uit mijn leven wil. Bijna alle stress en drama in mijn leven kwam door relaties.



Als de nadelen groter zijn dan de voordelen, kun je er maar beter mee stoppen.

Zonder relatie kun je ook gelukkig zijn hoor, en je bent vrij, en hebt meer mogelijkheden en rust!
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
19-08-2018 13:59
Dat is toch helemaal prima? Focus je nu vooral op jezelf. Wordt gelukkig met jezelf en laat een eventuele partner een optie zijn in de toekomst, maar geen prioriteit.
Ik vraag me dus af of er vrouwen zijn die het ook niet meer als optie willen.
Ben wel een stuk ouder dan jij, na mijn heb ik scheiding best veel gedate en vond het toen ook leuk. Ik kan niet echt een reden noemen, waarom het dat opeens niet meer was.
Maar zo maar was ik het zat, zat ik me weer op te doffen voor zo n vreugdeloos kopje koffie in de stad terwijl Netflix ook een optie was. Hoorde ik mijn eigen stem weer antwoord geven op de verplichte vragen, merkte ik dat zijn verhalen me eigenlijk niets interesseerden.
Nu kijk ik uit verveling nog wel eens op Tinder of ( gratis) dating sites, maar daten doe ik lekker niet meer. Heerlijk!!
Daarmee heb ik ook min of meer besloten dat ik niets zo nodig een relatie wil. Een FWB heb ik wel.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 14:16
10.04% gewijzigd
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 14:05
Ik vraag me dus af of er vrouwen zijn die het ook niet meer als optie willen.
Natuurlijk. Je hebt overal mensen voor.
Zoek een leuke facebookgroep met mensen die gewoon gezellige dingen met elkaar ondernemen, dat heeft niets met daten te maken, wel met de deur uit komen en nieuwe mensen leren kennen.
xx
anoniem_373896 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 18:16
Reden: Laat maar
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
19-08-2018 14:08
Ben wel een stuk ouder dan jij, na mijn heb ik scheiding best veel gedate en vond het toen ook leuk Ik kan niet echt een reden noemen, waarom het opeens niet meer leuk was.
Maar opeens was ik het zat, zat ik me weer op te doffen voor zo n vreugdeloos kopje koffie in de stad terwijl Netflix ook een optie was. Hoorde ik mijn eigen stem weer antwoord geven op de verplichte vragen, merkte ik dat zijn verhalen me eigenlijk niets interesseerden.
Nu kijk ik uit verveling nog wel eens op Tinder of ( gratis) dating sites, maar daten doe ik lekker niet meer. Heerlijk!!
Daarmee heb ik ook min of meer besloten dat ik niets zo nodig een relatie wil. Een lFWB heb ik wel.
Jij bent ook getrouwd geweest. Misschien zelfs kinderen. Dan heb je ook een doel 'behaald'. Lijkt me dan ook vermoeiend om van voor af aan te beginnen.

Ik kom niet eens tot samenwonen. Geen zin meer om steeds proberen te overtuigen dat ik het waard ben.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
19-08-2018 14:10
Zoek een leuke facebookgroep met mensen die gewoon gezellige dingen met elkaar ondernemen, dat heeft niets met daten te maken, wel met de deur uit komen en nieuwe mensen leren kennen.
Oh ik heb genoeg vrienden hoor, ben niet eenzaam. Ook nieuw werk dus ontmoet daar vast ook weer mensen.
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 14:17
Oh ik heb genoeg vrienden hoor, ben niet eenzaam. Ook nieuw werk dus ontmoet daar vast ook weer mensen.
Het gaat niet om eenzaam zijn, maar andere omgeving komen.
Alle reacties Link kopieren
BlueEyedLady schreef:
19-08-2018 14:11
Daten heeft bij mij op dit moment de allerlaagste prioriteit, ben inderdaad wel even klaar met mannen. Kan het prima vinden met mezelf en onderneem leuke dingen, dus ben zeker niet eenzaam.

Het is niet zo dat ik ooit nog een relatie hebben, volledig afwijs. Maar het zal echt op m'n pad moeten komen, want ik ga er niet actief naar op zoek. En als het niet op m'n pad komt, vind ik het ook best.

Zitten 2 mannen op het wachtbankje voor als er toch bepaalde behoeften ontstaan, maar ook dat is op dit moment niet het geval. Dus die zitten daar voorlopig goed. Ook daarbij zal ik niet beweren dat het voor altijd is, maar nu echt geen zin in.
Ik heb niet eens meer zin in seks inderdaad. Ik kan zo iemand regelen op tinder maar ik heb echt nul behoefte. Kan het zelf ook wel af en dat scheelt weer gedoe.
xx
anoniem_373896 wijzigde dit bericht op 20-08-2018 18:16
Reden: Laat maar
0.00% gewijzigd
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 14:12
Jij bent ook getrouwd geweest. Misschien zelfs kinderen. Dan heb je ook een doel 'behaald'. Lijkt me dan ook vermoeiend om van voor af aan te beginnen.

Daar heb je gelijk in, realiseer ik me. Zeker het feit dat ik kinderen heb is iets wat ik nooit had willen missen. Voor mij is het niet meer vinden van een relatie niet zo dramatisch.
Ik snap echter day voor jou niet meer willen daten betekent dat je wellicht minder makkelijk een relatie krijgt en dat dat weer een heel andere toekomst betekent dan je misschien voor ogen hebt. Ik weet natuurlijk niet of je een kinderwens hebt.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
19-08-2018 14:18
Het gaat niet om eenzaam zijn, maar andere omgeving komen.
Als ik daar behoefte aan heb kijk ik wel. Hoe heet het?
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 14:20
Als ik daar behoefte aan heb kijk ik wel. Hoe heet het?
Dat weet ik niet, misschien kunnen andere wel tips geven voor dit soort facebook groepen.
Je komt niet over als iemand die gelijkmatig is, dus ik zou zeggen beslis pas na een half jaar of zo of je je echt zo voelt of dat het de waan van de dag/week/maand was.

Ik date niet meer, om dat ik eigenlijk telkens meer besef dat ik het type niet ben om een relatie mee te hebben, en om dat ik angstig ben zaken te delen van mij zelf. Ook veel teleurstellingen op relatie gebied (ik bedoel dan alle vormen van intermenselijk contact) doen me meer terug trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen kinderen. Wilde wel altijd samenwonen en trouwen. Relaties kreeg ik snel maar ze gingen nooit verder dan een bepaald punt. Leverde ook veel frustratie op.

Ik vind mezelf een leuke partner maar ik heb andere plannen met relaties dan de meeste mannen. En dus is het tijd verdoen.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-08-2018 14:23
Je komt niet over als iemand die gelijkmatig is, dus ik zou zeggen beslis pas na een half jaar of zo of je je echt zo voelt of dat het de waan van de dag/week/maand was.

Ik date niet meer, om dat ik eigenlijk telkens meer besef dat ik het type niet ben om een relatie mee te hebben, en om dat ik angstig ben zaken te delen van mij zelf. Ook veel teleurstellingen op relatie gebied (ik bedoel dan alle vormen van intermenselijk contact) doen me meer terug trekken.
Ik kan niks beslissen voor over 2 jaar maar op dit moment voelt het zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik date nu dik twee jaar niet meer en heb ook geen seks meer gehad. Ik heb nog nooit samengewoond of een serieuze relatie gehad en ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat zowel mijn omgeving als ikzelf constant vond dat mijn leven pas compleet zou zijn met een partner. Het constante gevoel van niet goed/belangrijk/mooi/interessant genoeg zijn hielp ook niet echt. En jezelf telkens weer optutten, dezelfde riedel aan vragen stellen aan een ander en vertellen over jezelf. Ik weet nog dat ik op een gegeven moment altijd dezelfde jurk aan deed voor een eerste date en mijn haar en make-up op dezelfde manier deed. Hoefde ik daar in ieder geval niet meer over na te denken..

Ik was er op een gegeven moment zo klaar mee! Dus toen besloten om het gewoon niet meer te doen; daten en/of seks.

Sindsdien voel ik mij zoveel beter over mezelf en mijn leven. Ik ben niet mislukt, maar ik leef mijn leven anders dan wat in onze maatschappij de norm is. Dat is niet minder goed of treurig, het is zoals het is.

Ik mis het ook geen moment. Heb het hartstikke druk met werk, studeren, sporten, vrienden, maar ook met rommelen in huis, lekker koken voor mezelf, elke week een bosje bloemen halen op de markt, lezen, series kijken, knuffelen met mijn kat. Ik vermaak me wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven