Iets waarvan ik het nooit had verwacht.. (vreemdgaan)

19-08-2018 14:17 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, jullie zullen wel denken, weer een topic over vreemdgaan! :hyper:
Alles hebben ik en mijn vriendin perfect voor elkaar, een leuk huis, mooie spulletjes, fijne vrienden/familie en een fijne relatie.

Ik ben haar eerste partner en we zijn reeds bijna 10 jaar samen. Tijden terug gaf ze al eens aan dat ze graag wou weten hoe het zou zijn om met een ander te zoenen en seks te hebben. Ik heb daarop aangegeven, dat ik daar mits er geen sprake zou zijn van liefde wel akkoord mee te gaan. Wel graag in overleg, pluk lekker een scharrel uit de kroeg en ontdek... We hebben hier afspraken over gemaakt. niet met die collega verderop uit het verhaal
Immers, ik ben niet haar bezit en zelf heb ik ook meerdere bed partners gehad.

Voor een half jaar terug kon ze ineens erg goed met een mannelijke collega, ze zat veel te appen en zo af en toe bleef ze na het werk even bij hem hangen. Gewoon gezellig, moet kunnen toch in deze tijd? Ze gaf aan dat het enkel vriendschappelijk was.
De laatste tijd sprak ze wel erg vaak met hem af en begon het bij mij toch te knagen, het kon niet kloppen zo. Echter, het zou toch niet.. Neah, dat doet mijn vriendin niet!

Nu heeft ze onlangs opgebiecht dat ze al voor een maand of 6 een affaire met hem heeft en meerdere malen seks heeft gehad met hem, zelfs in ons eigen huis. Mijn vermoedens waren in ieder geval juist. Ze geeft aan dat ze inderdaad nieuwsgierig was naar hoe het zou zijn met een ander, maar daar is het niet bij gebleven. Ze verteld dat ze geen gevoel had tijdens de daad en het initiatief kwam vanuit hem. Keer op keer voelde zich schuldig als er iets wat gebeurd, maar toch ondanks liet ze het elke keer weer gebeuren en bleef ze afspreken.

Nu ze het heeft verteld is het niets anders dan tranen en spijt, ze is erg bang om mij kwijt te raken. Ik vind alleen dat ze dit iets eerder had moeten bedenken.

Ik vind het allemaal erg lastig, ergens wil en kan ik het wel vergeven en ons leven een kans geven. Ik houd zo vreselijk veel van haar, dat is ondanks wat er is gebeurd niet zomaar verdwenen.

Echter, ik vind principieel dat er teveel is gebeurd om het maar even te vergeven en het een plekje te geven. Voor de toekomst ben ik dan ook bang wat er nog meer gaat gebeuren. Wat dat betreft beëindig ik liever nu onze relatie als alsnog over 2 jaar.

Mijn vriendin worstelde al wel wat langer met de vraag wat ze nou eigenlijk moet met haar leven wat het nut overal maar van is. De zin in de toekomst en haar kinderwens is daarmee al een tijdje verdwenen, dat begon al voor de affaire.

Wat is nu wijsheid om te gaan doen? Veel nadenken en een keus maken?
Als jij denkt dat je haar kunt vergeven....
Voor mij zou dit einde relatie betekenen
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet 'even' te vergeven en een plekje te geven. Dat is niet in een weekend of twee gebeurd. Met goede gesprekken en veel inzet, aan beide kanten, kunnen jullie misschien wel samen verder. Maar dat ligt eraan wat jij beslist. Je hoeft dus niet te besluiten op basis van hoe je je vandaag voelt, maar op basis van wat je zou kunnen en willen doen om jullie relatie een kans te geven.
Wat eten we vanavond?
Je voet op dr reet zetten en richting voordeur duwen....
Alle reacties Link kopieren
Is die affaire nu gestopt? Ze zal echt je vertrouwen moeten gaan terugwinnen, dat op zijn minst.
Je hoeft nu ook nog niet te beslissen, neem je tijd, laat haar nu maar een tijdje bungelen.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Zet haar bij het grof vuil.

Ze is niet te vertrouwen, want heeft zes maanden lang lopen liegen en geen respect voor je gehad.

Laat je haar er mee wegkomen, dan gaat ze over 2 maanden zeuren dat ze toch nog wel vriendschappelijk contact met die man wil en oeps, zijn lul is toch weer in haar gevallen. En dat was zo niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind haar acties, zeker gezien de ruimte die je haar zelf al gaf(!!), getuigen van zeer weinig respect naar jou toe. Kan je je voorstellen dat je haar ooit nog zou vertrouwen?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Waarom deed ze het vaker met hem, als ze geen gevoel had bij de daad? Waarom had ze nu de behoefte om het op te biechten en heeft ze het niet gewoon beëindigd met hem en verder verzwegen? Wat gaat ze doen mbt haar vraag wat ze moet met haar leven, hoe gaat ze weer zin in de toekomst krijgen?

Zomaar vergeven gaat niet, ik zou minstens antwoord op bovenstaande vragen willen, en daarnaast actie van haar willen zien mbt de laatste vraag.
viavia2013 schreef:
19-08-2018 14:49
Je voet op dr reet zetten en richting voordeur duwen....
:HA:
Paarsebloem schreef:
19-08-2018 14:50
Zet haar bij het grof vuil.

Ze is niet te vertrouwen, want heeft zes maanden lang lopen liegen en geen respect voor je gehad.

Laat je haar er mee wegkomen, dan gaat ze over 2 maanden zeuren dat ze toch nog wel vriendschappelijk contact met die man wil en oeps, zijn lul is toch weer in haar gevallen. En dat was zo niet de bedoeling.
:rofl:

Oh sorry hoor maar sommige mensen kunnen het zo grappig verwoorden
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft hem gezegd via de app dat het tussen hun klaar is.
Hij blijft nog wel pushen dat ze bij me weg moet gaan. Hij wil maar 1 ding, haar. En dat gun ik hem niet.

Ik schuif haar niet direct naar de voordeur, dat kan ik nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal van je vriendin. Er kwam geen gevoel bij... maar wel een keer of tig met hem van bil in jullie eigen huis. Gatver, het idee alleen al dat hij heeft lopen krikken in jouw bed. Je moet er maar mee kunnen leven.

Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Dan mag ze nu tranen en spijt hebben, uiteindelijk was haar jeukende kruis zes(!!) maanden lang belangrijker dan respect voor jou. Weg ermee, vandaag nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan haar niet zo 123 een trap richting de voordeur geven op dit moment.
Jullie hebben gelijk hoor, snap haar verklaringen ook niet. Als je er geen gevoel bij hebt laat je het niet weer steeds zo gebeuren.
Ik zit me eigenlijk nog meer te verbazen over hoe jij schrijft dan over haar acties. "pluk lekker een scharrel uit de kroeg en ontdek" Heel bijzonder.

Voor mij zou dit einde relatie betekenen, het is fijn als je zielsveel van iemand houdt maar het is nog fijner als dat omgekeerd ook zo is. In mijn belevingswereld behandel je iemand waar je van houdt niet op een dergelijke manier. Liegen, vreemdgaan, zelfs in je eigen huis.. Nee.. dat is geen teken van liefde.

Ze weet duidelijk niet wat ze wil, laat haar los, ze gaat je alleen nog maar meer pijn doen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, dat je een keer een fout maakt na een avond in de kroeg en die dan opbiecht, daar zou je nog over na kunnen denken om gewoon te vergeven.

Maar iemand die zes maanden lang een soort van dubbelleven heeft gehad, jou notabene heeft bedrogen in je eigen bed, hoe zou je zo iemand ooit nog kunnen vertrouwen?


Bij mij had ze direct al, na dat opbiechten, gewoon haar spullen mogen pakken...
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
19-08-2018 15:03
Ze weet duidelijk niet wat ze wil, laat haar los, ze gaat je alleen nog maar meer pijn doen.
En dit!
Alle reacties Link kopieren
Wat een slet. Dumpen die hap.
Alle reacties Link kopieren
Wat forummers hierboven al aangeven: ze heeft totaal geen respect voor jou. Alleen daarom zou ik er al klaar mee zijn. Ze liegt en bedriegt en het komt niet eens in haar op dat ze jou er pijn mee doet, of het boeit haar niet.

Waarom zou je haar ooit nog vertrouwen? Gooi haar en haar spullen op straat, er zijn nog genoeg leuke en lieve vrouwen die wel te vertrouwen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Beste Ronnie,

Zelf ook zoiets meegemaakt en het is de ultieme test van echte liefde en vergeving. Vergeten doe je het niet. Is iemand dit waard voor jou? Ik maakte zelf de fout door over-compensatie en bevestiging te verwachten door een enorm gekwetst ego, maar nu 4 jaar later weet ik dat dat geen oplossing is. Bespreekbaar maken en kijken of het een klein plekje kan krijgen waardoor jullie samen verder kunnen, zonder verwijten en opstakels
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 15:15
Wat een slet. Dumpen die hap.
Uh, TO was haar eerste bedpartner. De collega haar tweede.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
19-08-2018 15:28
Uh, TO was haar eerste bedpartner. De collega haar tweede.
Dus? Ze ging vreemd in hun bed.
Jee zeg, ik zou niet zo nuchter kunnen reageren als jij. Voor mij zou dit vele bruggen te ver zijn! Ik ben wat dat betreft op zich ook wel iemand die na een lange en goede relatie mijn partner een seksuele ervaring zou willen gunnen. Maar wat je zegt, dan wel gewoon met een relatief onbekend iemand een keertje seks hebben, om te weten hoe dat is.

Maar gewoon een affaire beginnen met iemand van haar werk (ik bedoel, dat is geen onbekende meer te noemen) voor de lange duur van een half jaar en deze man dan ook nog meenemen naar je huis. Komop zeg, waar is het respect? Waar is de liefde voor jou? Dit gaat zoveel stappen verder dan de vrijheid die jij haar al hebt gegeven. En dat op zichzelf is al een heel ruim gebaar.

Ik denk echt dat je heel erg bij jezelf moeten blijven. Wil jij dit? Kun je dit? Ik zou ook zeker niet nu al vinden dat je een beslissing moet nemen. Kijk gewoon wat goed voor je voelt en wat niet en bekijk het per dag. Ik vind echt wel heel erg dat je dit niet zomaar door de vingers hoeft te zien, want het is echt vreselijk respectloos. En hoe zie je het voor je dat ze met hem blijft werken? Of wil je een andere baan gaan zoeken?
Dus je stemt toe dat jouw vriendin een blokje chocolade proeft en IPV het daarbij te laten vreet ze de hele reep op.
Tja...
Ze heeft niet stom stom aangeschoten een keer met iemand gezoend en dat daarna meteen opgebiecht, ze heeft je een half jaar lang besodemieterd,
Dat vertrouwen zou bij mij echt nooit meer goedkomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven