Ex - narcistisch

21-09-2018 09:40 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nooit gedacht dat ik zelf op dit forum een verhaal zou moeten schrijven, maar omdat ik weinig mensen heb om mee te praten en mijn 'referentiekader' van wat normaal is, niet goed meer functioneert wil ik graag weten wat mensen vinden van mijn situatie.

Ik heb bijna 2.5 jaar een relatie gehad. We zijn ook verloofd geweest maar 2 maanden voor het huwelijk heeft hij het uitgemaakt. Hij was voor mij de 1e relatie die ik heb gehad. Hij had al 7 relaties gehad.

Gedurende relatie is het 3 keer uitgeweest. Er speelde wat problemen in de relatie waarbij ik het gevoel had dat ik niet op nummer 1 stond maar zijn ouders. Daarnaast accepteerde mijn ex mij niet hoe ik was. Mijn onzekerheid kwam voort omdat hij mij niet accepteerde en me ook nauwelijks aanraakte, intimiteit was er weinig, maar hij vond dat dat aan mezelf lag.

Mijn ex heeft meerdere keren gedreigd (en ook uitgevoerd) dat hij niet met me verder kon als ik niet zou veranderen.
- Hij vond mij te stil
- Te egoistisch, en autistisch
- Mijn sociale vaardigheden vond hij slecht


Al met al wou hij dat ik actiever moet zijn, socialer en nog heel veel meer. Mijn ex vond dat ik autistisch was en vond dat ik een autisme test moet doen omdat ik dezelfde primaire behoefte als honger en slaap op nummer 1 zou zetten net als zijn autistische collega. Tevens heeft hij heel vaak de relatie laten afhangen van het feit dat ik naar de psycholoog moet. Ik heb uiteindelijk met tegenzin een verwijsbrief bij de dokter gehaald voor een psycholoog.

Mijn ex bracht contstant conflicten omhoog. Hij schreef mijn ouders brieven over wat hij van hun vond en van mij en het kon hem niks schelen wat dat teweeg bracht.

De 1e keer dat hij het uitmaakte zette hij mij ineens de deur uit omdat hij vond dat ik mij aanstelde over iets. Zonde pardon en gevoelloos zette hij mij de deur uit. Dit is nog 2 keer gebeurd.

Normaal gesproken zou ik dit nooit pikken van een man maar omdat mijn ex zo in mijn hart zat en de eerste relatie was die ik ooit heb gehad wou ik er wat van maken en bleef ik bij hem.

Mijn ex was naar de buitenwereld erg charmant en aardig. Hij stond voor mensen klaar, zei iedereen altijd gedag, was een grappenmaker op feestjes maar ondertussen had ik weer een lange preek gekregen dat hij me ging verlaten als ik niet zou veranderen.

Hij liep een keer met mij naar een whiteboard en hij had een lijn getekend op het bord. Hij zei dat ik nog maar 30% gaf in de relatie en hij 70% en dat dit moest veranderen.

Dingen die hij tegen mij heeft gezegd:
- Als ik met jou doorga dan pleeg ik zelfmoord en lig ik hier straks dood op de grond
- Ik wacht op een teken van god of ik mijn leven door jou kapot moet laten maken of dat ik eindelijk van je verlost ben.
- Je bent een enorme egoist, je denkt alleen maar aan jezelf
- je mist sociale vaardigheden
- Je bent autistisch
- Er valt niet met jou te leven
- Ik had al na een maand weg moeten gaan bij je

Mijn ex heeft nooit zijn excuses aangeboden. Hij was tijdens de hele relatie altijd het slachtoffer. Als ik iets niet leuk vond draaide hij het zo om dat hij de gene was die boos was. Hij was altijd snel gekrenkt. Mijn vader vertelde hem een keer dat hij niet zulke lange tenen moest hebben. Mijn vriend werd toen ook zo kwaad dat hij mijn familie niet meer wou zien. Hij vond ook dat in mijn familie er conflicten waren die niet opgelost waren en dat hij niet met kerst wou komen omdat hij geen zin had in confrontaties. Echter heeft mijn familie helemaal geen problemen.

Wat ik hierboven heb beschreven is in een notendop de relatie. Het was niet alleen maar slecht maar de boventoon was dat ik niet geaccepteerd werd hoe ik was en ben.

Omdat ik een trouw iemand ben ben ik er nog steeds kapot van. Mijn hart is nog verbonden met gevoelens en dat krijg je niet in 1 keer uit. Een lijstje met negatieve punten helpt mij wel maar het blijft lastig. Helemaal nu ik zie dat hij weer op een datingtoer is en achter de volgende vrouw aanzit.

Ik wil graag weten of het bovenstaande normaal is of dat het echt niet goed is. Ik ben geen naïef persoon, maar ik ben wel heel trouw en soms wat onzeker waardoor ik altijd iemand boven mij zelf zal zetten.

Groetjes,

Mariiska
anoniem_376408 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 09:57
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verbreek alle contact.
Hij is niet normaal, niet jij
zoek hulp en praat erover

Ik heb dit topic niet geopend hoor (6)
felice71 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 10:05
20.81% gewijzigd
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Gaat het?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij even blij dat je van hem af bent! Vier een feestje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
huh? waar is de OP ? had ik toch net gelezen ?
Maar: neen - is geen normaal gedrag - niet van hem sowieso, maar ook niet van jou dat je dat 2,5 jaar gepikt hebt
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds vaker de op niet, maf!!
Alle reacties Link kopieren
Héé, ik heb dit topic niet geopend! Waar is de OP?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een bug is als een gebruikersaccount en alle posts verwijderd worden door de mods. Dan verdwijnt dus de openingspost, en schuift de eerstvolgende post door naar boven. Ik heb dat ook voor nu met een topic, waarbij mijn reactie nu een OP is geworden :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties. Ik zie dat mijn topic weg is en de hele tekst. Weet iemand hoe ik dat terug krijg?
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
21-09-2018 10:04
Héé, ik heb dit topic niet geopend! Waar is de OP?
Ja ja, je hebt gewoon spijt dat je het op het forum hebt gezet. Wel lullig voor je een narcist. Dat zal niet meevallen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-09-2018 10:23
Ja ja, je hebt gewoon spijt dat je het op het forum hebt gezet. Wel lullig voor je een narcist. Dat zal niet meevallen.
:rofl:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Felice, rot voor je
zet hem de deur uit
Alle reacties Link kopieren
Heb je die verwijzing voor de psycholoog nog? Zou ik zeker gebruik van maken. Verder hebben we hier weer eens te maken met een door de ex gediagnosticeerde narcist begrijp ik? Geweldig.
En je was verloofd met hem omdat?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem meenemen naar een whiteboard en daar een lul met ballen optekenen. Met een pijl naar de eikel en één naar de klootzak.
Echt geen leuke man hoor!
Wijze Oprah zegt altijd: ‘If it hurts it ain’t love’!
anoniem_172549 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 12:13
0.46% gewijzigd
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Wat is met jou aan de hand dat je serieus hebt overwogen om je hele leven te delen met iemand die je zo behandelt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En waarom krijgt hij meteen het stempel narcisme? Is hij onderzocht? Is er een diagnose gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon loslaten wat kan jou nog schelen wat die doet en wie hij wilt doen

En zoek hulp voor je zelf je heb dit heel lang laten gebeuren
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je niet snapt dat dit niet goed is dan is het tijd voor therapie. Ik meen het ga in therapie en werken aan je eigenwaarde. Het feit dat iemand zo makkelijk je leven kapot kan maken terwijl je het in je eentje 100x leuker kan hebben. Word eens trouw aan jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Weer een narcist erbij :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Nadat de relatie uit was wees iemand mij naar de afwijking 'narcisme' waar hij wel wat van weg heeft. Echter probeer ik niet meer in hokjes te denken omdat ikzelf ook een stempel heb gekregen dat ik van alles mankeer. Maar ik weet vrijwel zeker dat hij een narcist is.

Ja waarom wou ik met hem trouwen? Hij was mijn eerste relatie, hij had een huis en een baan en we hadden veel gemeenschappelijke interesses en dat wou ik niet graag opgeven ondanks dat hij me zo behandeld heeft. Het probleem met narcisme is dat hij ook een hele lieve kant kan hebben. Als hij voor jullie zou staan zou je nooit denken dat hij zo in elkaar zit.

Ik wou te graag huisje boompje beestje maar ik trof de verkeerde man.

Bedankt voor jullie berichten. Ik zit nog in de verwerking maar het doet mij goed dat het niet alleen aan mij ligt maar dat hij echt een probleem heeft.
Het is een leerzame weg dat ook ik waardevol ben en dat niemand je zo zou mogen behandelen.

Uiteindelijk was het een liefdeloze harteloze relatie waarin ik mezelf niet mocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat niet veranderen, wordt enkel erger, ga opzoek naar een leuke man, die zijn er genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt ook een probleem hoor. Je zorgt niet goed voor jezelf en je beschermd jezelf niet goed en daar zou ik wat aan gaan doen want anders stap je zo in de volgende slechte relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mariiska schreef:
21-09-2018 11:41
Nadat de relatie uit was wees iemand mij naar de afwijking 'narcisme' waar hij wel wat van weg heeft. Echter probeer ik niet meer in hokjes te denken omdat ikzelf ook een stempel heb gekregen dat ik van alles mankeer. Maar ik weet vrijwel zeker dat hij een narcist is.

Ja waarom wou ik met hem trouwen? Hij was mijn eerste relatie, hij had een huis en een baan en we hadden veel gemeenschappelijke interesses en dat wou ik niet graag opgeven ondanks dat hij me zo behandeld heeft. Het probleem met narcisme is dat hij ook een hele lieve kant kan hebben. Als hij voor jullie zou staan zou je nooit denken dat hij zo in elkaar zit.

Ik wou te graag huisje boompje beestje maar ik trof de verkeerde man.

Bedankt voor jullie berichten. Ik zit nog in de verwerking maar het doet mij goed dat het niet alleen aan mij ligt maar dat hij echt een probleem heeft.
Het is een leerzame weg dat ook ik waardevol ben en dat niemand je zo zou mogen behandelen.

Uiteindelijk was het een liefdeloze harteloze relatie waarin ik mezelf niet mocht zijn.
Ik lees vooral dat jij een probleem hebt. Het is makkelijk om te denken dat een ander narcistisch is en de hele boel daarop af te schuiven, maar je hebt dit zelf allemaal gepikt en wilde zelfs met hem trouwen.
Natuurlijk zat hij fout, maar jij had dit niet moeten pikken.

Zoek zelf hulp.
Alle reacties Link kopieren
De verwijsbrief ligt ergens bij hem dus die mag hij houden en anders zal ik hem wellicht nog eens sturen als ik hem nog kan vinden want hij had meerdere kopieën gemaakt voor het geval ik hem zou kwijtraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven