vriendschap of meer?

22-09-2018 11:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik via de app contact met een jongen van mijn sportclub.
Ik ben daar sinds 2 maanden aangesloten.
Nu heb ik 4 weken geleden daar tijdens een avondfeestje gezellig met hem gepraat, wat ik erg leuk vond. Sinds die avond appen we elkaar iedere dag, meestal in de ochtend, middag en de avond.
Nu vind ik hem erg leuk en zou ik graag eens met hem afspreken, maar ik ben echt te verlegen om het te vragen.
Ik heb al een paar keer gedacht; misschien appt hij alleen terug omdat ik zo vaak app, maar als ik dan een tijdje (max. 1 dag) niets laat horen, appt hij weer diverse keren. Dus initiatief komt wel van beide kanten.
Ik ben bang dat ik er teveel achter zoek: wil hij misschien alleen vrienden zijn?
Ik heb verder eigenlijk geen ervaring met relaties, dus vind dit heel lastig inschatten. Ik heb ook eigenlijk alleen vrouwelijke vriendinnen, dus heb geen vergelijkingsmateriaal of dit gewone vriendschappelijke apps zijn of dat een jongen dat normaal niet zo doet.
Ik ben trouwens 23, hij 27.
Mijn vraag is dus eigenlijk: appen mannen/jongens ook zoveel puur vriendschappelijk? En hoe zou ik, subtiel, kunnen laten weten dat ik eigenlijk wel eens zou willen afspreken...
Dank alvast voor alle tips!
Waarom subtiel? App gewoon, zin om binnenkort een drankje te doen.
Of wat dan ook. Niet te moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals bovenstaand. Gewoon appen met de vraag of hij een drankje wil doen. Je hebt niks te verliezen. Nee heb je en ja kun je krijgen:)
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het zo zeggen, klinkt het heel makkelijk.
helaas voelt dat voor mij niet makkelijk, omdat ik dan 100 rampscenario's in mijn hoofd kan bedenken waardoor ik uiteindelijk dat appje niet stuur.
Hoofdreden: ik ben bang dat ik het contact anders interpreteer dan bedoeld, en dat na zo'n vraag het gesprek stil valt. Nu lijkt dat geen ramp, maar ik vind het app contact wat we hebben erg leuk en zou het missen als dat wegvalt..
Ik denk dat hij wel interesse heeft. Ik ken niet veel mannen die zo veel appen puur uit vriendschap :)
jillandindy schreef:
22-09-2018 14:00
Als jullie het zo zeggen, klinkt het heel makkelijk.
helaas voelt dat voor mij niet makkelijk, omdat ik dan 100 rampscenario's in mijn hoofd kan bedenken waardoor ik uiteindelijk dat appje niet stuur.
Hoofdreden: ik ben bang dat ik het contact anders interpreteer dan bedoeld, en dat na zo'n vraag het gesprek stil valt. Nu lijkt dat geen ramp, maar ik vind het app contact wat we hebben erg leuk en zou het missen als dat wegvalt..
Jullie appen elkaar al 4 weken naar hebben verder niet meer afgesproken? Zien jullie elkaar bij het sporten wel en zo ja, patat en jullie dan wel en hoe is dat contact?

Zelf zou ik gewoon vragen of hij eens wat wil gaan drinken. Zegt ie nee dan is dat natuurlijk ook prima en weet je dat meteen ipv straks weken verder te zijn en verliefd te worden en er dan pas achter te komen.

En stel dat hij ja zegt wordt het contact alleen maar intensievere en leuker.
Alle reacties Link kopieren
zoveel appen? Ik zeg: kans van 99% dat hij geïnteresseerd in jou is.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie input. Nu helaas al 2 dagen stilte; krijg geen reacties meer op mijn appje. Wil ook niet pushen dus laat nu het initiatief bij hem vandaan komen.
Wat ik overigens wel ontzettend lastig vind, want het liefste zou ik hem de hele dag bellen/appen.
Alle reacties Link kopieren
jillandindy schreef:
29-09-2018 13:06
Dank voor jullie input. Nu helaas al 2 dagen stilte; krijg geen reacties meer op mijn appje. Wil ook niet pushen dus laat nu het initiatief bij hem vandaan komen.
Wat ik overigens wel ontzettend lastig vind, want het liefste zou ik hem de hele dag bellen/appen.
Wat had je als laatste gestuurd?

Ik zou toch een voorstel doen als ik jouw was. Gewoon idd iets van zin van de week een keer wat te gaan drinken? Lijk me een gezellig afwisseling op onze appgesprekjes.

Anyway verzin iets. Van een blauwtje lopen ga je niet dood. ;)
Alle reacties Link kopieren
@trien30 laatste was een vraag aan hem; hij was een dagje weggeweest en ik vroeg hoe het geweest was. Dat was vrijdagmiddag, inmiddels nog steeds geen antwoord.

Voor mijn gevoel is dat toch een duidelijke hint, geen bericht meer sturen. En als ik dan nogmaals ga berichten voelt dat alsof ik een groot bord voor mijn hoofd heb en dan heel zeurderig overkom. Of bestaat dat idee alleen maar in mijn gedachte?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het nog even een paar dagen afwachten. Zie je hem ook wel eens via je sportclub of was jullie contact enkel via de app.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik inderdaad maandagavond een berichtje stuur als ik nog niets gehoord heb.
Zie hem ook weleens via de sportclub, aankomende donderdag weer.
Contact was vooral via app en bellen.
Hoe is het afgelopen uiteindelijk?
Alle reacties Link kopieren
@Delhi23 nog steeds geen reactie vanuit zijn kant. Voor nu dus even geen contact, wat mij veel moeite kost. Als ik maandag nog steeds geen reactie heb ga ik een appje sturen.
jillandindy schreef:
30-09-2018 12:32
@Delhi23 nog steeds geen reactie vanuit zijn kant. Voor nu dus even geen contact, wat mij veel moeite kost. Als ik maandag nog steeds geen reactie heb ga ik een appje sturen.
Oei, jammer.
Meid, hou de eer aan jezelf en ga verder met je leven.
Hem achterna hollen heeft echt geen zin.
Sommige dingen werken 'ineens niet meer'...(reden onbekend).
Alle reacties Link kopieren
Nog even een update:
Inmiddels is het app-contact erg weinig geworden. Daartegenover staat dat we wel een paar keer per week met elkaar bellen, waarbij we lange gesprekken hebben.
Alleen: nog steeds geen hints / moves / gesprek richting een afspraakje.
Ik zou het graag willen vragen, maar durf echt niet. En alle 'subtiele' hints lijkt hij niet te begrijpen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven