Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.


Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
als je niet meer verder wil dan is het zaak om alles goed te regelen. staat alles goed op papier?
Alle reacties Link kopieren
Waarom pomp jij geld van de erfenis in zijn huis? Dat ben je nu dus kwijt.
ik geef mn bek ook maar een douw
S-Meds schreef:
07-10-2018 23:13
als je niet meer verder wil dan is het zaak om alles goed te regelen. staat alles goed op papier?
Nee, op dit moment wil ik niet meer verder. Ja, alles staat goed op papier.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik de relatie sowieso stoppen. Een agressief iemand moet je bij uit de buurt blijven. Ga eens met een adviseur zitten om te kijken hoe je er het beste uit kunt komen wat het huis betreft, hij geeft vast het beste advies!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je! Sowieso wat er allemaal is gebeurd de afgelopen tijd en daarnaast de ruzie met je vriend. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van zijn felle/agressieve gedrag. Maar, jouw verhaal lezend, kan ik me ook jvoorstellen dat jouw vriend het ook zwaar heeft gehad. Om jou zo te zien, om je te steunen en misschien ook zijn eigen wensen voor jou op een laag pitje te zetten. Daarin lees ik juist ook een fijne partner waar je blij mee mag zijn. Die voetbalwedstrijd was waarschijnlijk de figuurlijke druppel. En natuurlijk mag je verwachten dat hij zich dan fatsoenlijk gedraagt. Maar als dit een eenmalige uitschieter is zou ik niet deze relatie zomaar verbreken. Niet alleen omdat hij verder als prima partner klinkt, maar ook omdat je middenin alle emotie misschien je leven niet (onnodig) nog meer op zn kop moet zetten. Kunnen jullie bijvoorbeeld weer in contact komen door een brief te schrijven aan elkaar en die aan de ander te laten lezen? Of wellicht een wat onafhankelijk familielid vragen jullie te helpen een goed gesprek te voeren? Of op neutraal terrein een uurtje te praten en weer even afstand te nemen?
Als t een uitschieter was dan he. Bij meer agressie zou ik ook geen relatie met zo iemand willen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik negeer niemand, maar ik kom wel weer terug op het forum als ik weer rationeel kan nadenken, ik ben nu te emotioneel.
Hebben jullie weer opnieuw ruzie gehad of gaat dit nog over vorige week?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je weer in een depressie vervalt. Het lijkt erop dat je het nooit hebt opgelost en zou je willen zeggen dat je een psycholoog moet bezoeken en je problemen vanaf de wortel moet aanpakken. Bij mij helpt altijd dat ik bijna mijn enige broer kwijt was. Als ik me echt rot voel dan denk ik aan hem en ben ik blij dat ik hem nog heb. Want toen ik hem bijna kwijt was dacht ik oh God als ik mijn broer niet kwijt raak zal ik altijd blij zijn.
.
Ik vind het heel rot voor je Riri, dat even als eerste.
Neem eerst de tijd om na te denken. Ik wil duwen en heel veel woede niet goed praten, laat dat even duidelijk zijn. Maar was het nu niet de spreekwoordelijke druppel voor hem? Maar dan nog, het mocht niet gebeuren. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het gebeurde. Jullie hebben turbulente tijden gehad, dat is niet niks.
Wil je bij hem weg omdat je hierdoor bang voor hem bent geworden? Want als dat zo is, dat gaat niet meer weg. Been there, done that. Doe dat jezelf niet aan.

Heel veel sterkte. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Boheme schreef:
07-10-2018 23:54

Wil je bij hem weg omdat je hierdoor bang voor hem bent geworden? Want als dat zo is, dat gaat niet meer weg.

Heel veel sterkte. :redrose:
Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Riri! Ik vind het oprecht vervelend dat het zover is gekomen. Probeer tot rust te komen en de afgelopen periode op een rij te zetten. Dat je weg bent gegaan omdat je je niet meer veilig voelde is goed. Ik wens je sterkte en veel wijsheid! :hug:
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Voor jezelf kiezen en zorg dat iemand je helpt met financiële zaken .
Sterkte en blijf goed voor jezelf zorgen je bent nog kwetsbaar na je burn-out .
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je voor de rechter bewijzen kan dat je investeringen in de toekomstige relatie waren en kan je dan een deel van je geld terugkrijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als iemand handtastelijk of verbaal agressief naar mij toe zou worden zou ik ook nooit meer kunnen doen of alles normaal is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Er bestaat ook therapie om je te helpen om op een nette manier uit elkaar te gaan. Soort relatietherapie, maar dan anders. Ik zoek vanavond even op hoe het heet, als je wilt.

Lijkt me wel een idee dat er iemand meekijkt bij het proces van uit elkaar gaan, als jij zoveel op je bord hebt en als hij aan het schreeuwen is.
arcobaleno schreef:
07-10-2018 23:20
Wat naar voor je! Sowieso wat er allemaal is gebeurd de afgelopen tijd en daarnaast de ruzie met je vriend. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van zijn felle/agressieve gedrag. Maar, jouw verhaal lezend, kan ik me ook jvoorstellen dat jouw vriend het ook zwaar heeft gehad. Om jou zo te zien, om je te steunen en misschien ook zijn eigen wensen voor jou op een laag pitje te zetten. Daarin lees ik juist ook een fijne partner waar je blij mee mag zijn. Die voetbalwedstrijd was waarschijnlijk de figuurlijke druppel. En natuurlijk mag je verwachten dat hij zich dan fatsoenlijk gedraagt. Maar als dit een eenmalige uitschieter is zou ik niet deze relatie zomaar verbreken. Niet alleen omdat hij verder als prima partner klinkt, maar ook omdat je middenin alle emotie misschien je leven niet (onnodig) nog meer op zn kop moet zetten. Kunnen jullie bijvoorbeeld weer in contact komen door een brief te schrijven aan elkaar en die aan de ander te laten lezen? Of wellicht een wat onafhankelijk familielid vragen jullie te helpen een goed gesprek te voeren? Of op neutraal terrein een uurtje te praten en weer even afstand te nemen?
Als t een uitschieter was dan he. Bij meer agressie zou ik ook geen relatie met zo iemand willen.
Natuurlijk is het ook zwáár voor hem geweest, dat weet ik, maar dat betekent niet dat die ie zo agressief en mij fysiek moet aanvallen. Ik kan nu nog uit de relatie. Met een kind is dat stuk lastiger. Hij is voor mij nu wel echt afgeschreven, dit kan ik nooit meer vergeten. Ik ben erg geschrokken en bang geworden.
Alle reacties Link kopieren
Riri :hug:
Helaas heb ik door de dingen die je eerder schreef over je relatie het gevoel dat die niet evenwaardig is. Dat jij niet jezelf kon zijn bij hem maar hem voortdurend aan het pleasen en 'verzorgen' was en hij voortdurend 'boven jou' stond. Ik kan helemaal fout zitten, maar zo kwam het op me over.
Als dat zo is, is het echt geen gezonde relatie. Laat alles even bezinken. Staat er iemand heel dicht bij je met wie je dit kan delen? Soms helpt het om dingen hardop uit te spreken om meer inzicht te krijgen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik vast de documenten mbt de erfenis aanleveren en een dossier starten. Daar hoef je in eerste instantie niets mee te doen, maar mocht je een 'scheiding' door willen zetten is het fijn als dat alvast bekeken wordt.
Sterkte en wijsheid vrouw.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
08-10-2018 12:28
Natuurlijk is het ook zwáár voor hem geweest, dat weet ik, maar dat betekent niet dat die ie zo agressief en mij fysiek moet aanvallen. Ik kan nu nog uit de relatie. Met een kind is dat stuk lastiger. Hij is voor mij nu wel echt afgeschreven, dit kan ik nooit meer vergeten. Ik ben erg geschrokken en bang geworden.
Waar ben je bang voor?
Jouw vriend heeft je enorm gesteund, zijn theewater kookt over en dan wordt hij gelijk aan de kant gezet.
Beetje stank voor dank
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
08-10-2018 15:09
Waar ben je bang voor?
Jouw vriend heeft je enorm gesteund, zijn theewater kookt over en dan wordt hij gelijk aan de kant gezet.
Beetje stank voor dank

Ben het hier wel mee eens.

Oké, als je nu echt bang bent voor je vriend dan is de relatie wel over. Bang zijn in een relatie is niet goed.

Hoop wel dat je irl nog vrienden/vriendinnen over hebt, daar je in een vorig topic klaagde over je vrienden die alleen drama in hun leven hebben en jij daar geen zin meer in had.

Sterkte!

Vervelend voor je!
Eigenlijk dacht ik dat jullie al getrouwd waren inmiddels.. maar dat scheelt dan weer. Wat mij wel is opgevallen dat je de financiën altijd enorm gescheiden wilde houden (niet eens erover praten met je vriend) en vaker aangaf dat dat was voor als het ooit uitging. Alsof je daar al vanuit ging. Achteraf.misschien. vooruitziende blik..

Wil je sterkte wensen..
anoniem_120625 wijzigde dit bericht op 08-10-2018 19:08
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
08-10-2018 12:28
Natuurlijk is het ook zwáár voor hem geweest, dat weet ik, maar dat betekent niet dat die ie zo agressief en mij fysiek moet aanvallen. Ik kan nu nog uit de relatie. Met een kind is dat stuk lastiger. Hij is voor mij nu wel echt afgeschreven, dit kan ik nooit meer vergeten. Ik ben erg geschrokken en bang geworden.
Nee, dat betekent het zeker niet, dat schreef ik ook al in mijn eerste post. Ik ken eerdere situaties in je relatie niet waar anderen aan refereren. Maar puur op basis van dit topic vind ik het een rigoureuze omslag van relatie waarin je je gesteund voelde, naar afgeschreven. Dus ik hoop dat je je leven niet meer op de kop zet dan nodig is. Daarmee adviseer ik je uiteraard niet om bij een agressieve man te blijven. Maar misschien wel om eerst een goed gesprek te voeren, evt onder begeleiding, en het te laten bezinken. Maar het is aan jou of je daar nog voor open staat.
Wanneer is dit gebeurd dan? Vorige week of was dit een nieuwe escalatie?
calvijn1 schreef:
08-10-2018 15:09
Waar ben je bang voor?
Jouw vriend heeft je enorm gesteund, zijn theewater kookt over en dan wordt hij gelijk aan de kant gezet.
Beetje stank voor dank
Hier ben ik het eerlijk gezegd mee eens.

Ik denk dat als je binnenvetter bent (ik ook) en met iemand die enorm extravert en aanwezig is bent (dat blijft eigen keuze natuurlijk), en het geheel een tijd lang eenzijdig is, de binnenvetter kan ontploffen. Dat heb ik zelf ook.

Natuurlijk is dat geen vrijbrief voor geweld, maar even heel controversieel kennelijk: je bent ook niet neer gehoekt of lek gestoken. Voor mij zelf sprekend ik zou zo iemand nog wel een kans geven als de situatie zo zou zijn geweest bij mij (lange aanloop en verder alles prima).

overigens niet als die persoon me echt heel veel pijn had gedaan door grof geweld, dat nooit.
Riri, is het niet zijn onmacht geweest? Hij ziet het liefste wat hij heeft verdwijnen in stress en nog meer andere zaken waar hij geen controle over heeft. Natuurlijk wordt hij boos. Niet op jou, maar toch... Niemand op dit forum weet precies wat er tussen jullie is. Jij laat alleen jouw kant zien maar hij heeft ook een kant die alleen jij kent. Neem geen overhaaste beslissingen maar zet echt alles op een rij.
Veel sterkte en neem jij de beslissing met eventueel wat hulp van hier, maar laat dit topic niet jouw leidraad zijn.
:hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven