Getrouwd en compleet in de war door nieuwe gevoelens

09-12-2018 20:31 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lezers,

Ik ben al vanaf mijn tienerjaren samen met mijn partner en sinds 2 jaar was ik ook altijd zeer gelukkig getrouwd. Ik heb mezelf altijd gekenmerkt als een vrij nuchter type en, met wat ups & downs terzijde, heb ik de laatste jaren het idee gehad dat ik met mijn soulmate samen was. Een jaar geleden voelde ik me dan ook echt oprecht gelukkig.

Nu ben ik echter compleet in de war. Ik ben de laatste maanden ontzettend veranderd. Van een vrij introverte vrouw ben ik steeds meer mezelf, ik durf mijn gevoel meer naar buiten te laten, enthousiast te zijn, het muurtje dat ik altijd om me heen had af te breken en maak steeds makkelijker contact met mensen. Ik voel me werkelijk on top of the world. Ook krijg ik veel aandacht van mannen. Dit is echter nooit een probleem geweest; ik kan altijd al goed met mannen opschieten en ben altijd trouw geweest aan mijn man.

Nu is er echter de laatste maanden wat geks gebeurd. Ik merk dat ik na ruim 13 jaar steeds meer open sta voor andere mannen. Ik weet niet hoe dit komt? Wellicht vanwege mijn nieuwe ik en omdat ik nu veel meer open sta qua gevoel, Maar ook misschien omdat ik vanaf mijn 15e altijd bezet ben geweest en nu af vraag 'had ik niet een tijdje alleen moeten zijn?'. Wat niet helpt is dat ik voor het eerst in mijn leven met iemand anders heb gezoend. Dit gebeurde op een compleet onbewaakt moment, met iemand waar ik vriendschappelijk sinds een paar maanden super goed mee op kan schieten en heel goed mee kan praten. Ik had dit niet verwacht, omdat ik hem totaal niet zag op die manier maar opeens, na een heel diep gesprek, zoenden we. Het grote probleem is dat de zoen me compleet tot mijn botten raakte, ik compleet warm werd van binnen en het echt me tot mijn diepste ziel raakte. Of ik uit elkaar spatten en compleet in vuur en vlam stond. Dit gevoel heb ik nog nooit meegemaakt. En dat heeft alles uit perspectief gebracht.

Mijn man weet dat ik twijfel over mijn huwelijk op dit moment. Waarbij ik ook aangeef dat het komt omdat ik nooit alleen ben geweest en mezelf aan het ontdekken ben (ik ben lang gepest geweest en merk dat mijn extraverte kant steeds meer naar buiten komt). Ik heb hem niet verteld over deze nieuwe gevoelens omdat ik ook zeker heel veel liefde voel voor mijn man. Alleen door die zoen ben ik compleet in de war... Komt het door de nieuwe ik? Het feit dat toen ik puber was nog nooit zoiets kon voelen? Of ben ik voor het eerst echt verliefd? Ik heb vroeger zeker wat vlinders gevoeld maar nooit op dit niveau. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen? Voor mij is dit geen vraag of ik bij deze persoon wil zijn (hoewel hij hetzelfde voelt, is dat geen optie) maar meer wat dit nieuwe gevoel in mijn leven betekent. Betekent dit dat ik niet bij mijn ware liefde ben om het even stom te verwoorden? Ik dacht altijd dat ik veel te nuchter was om zoiets te voelen maar ik heb me dan ook nooit hiervoor opgesteld omdat ik altijd bezet ben geweest. Ik ben altijd iemand die mijn hart volgt maar 1 jaar geleden was ik nog super gelukkig met mijn huidige situatie. Dus ik weet nu echt even niet wat ik moet. Mijn man is qua persoon werkelijk fantastisch, wilt graag met mij verder en op ten duur ook kinderen, dus het voelt of ik op een kruispunt sta. Wil ik dit echt helemaal afgeven voor een gek maar heel intens nieuw gevoel wat heel zeldzaam is? Aan de andere kant wil ik ook niet later afvragen als ik 80 ben 'wat als?'. Pfff... herkent iemand dit? Tips of adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat geen nieuwe ik. Je bent nog steeds dezelfde.

Als je een tijdje alleen wil zijn... ga scheiden.
Als je met anderen wil zoenen... ga scheiden of neem een open relatie.

Maar ja ik weet zeker dat jij over een paar maanden "ineens" een affaire hebt...

Neem een besluit. Blijf of ga. Maar niet er tussen in. En ik denk persoonlijk dat je moet gaan scheiden voor je hem heel hard kwetst.

En geloof me... ik spreek uit ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Gooi je haar los, ga los, laat je uitwonen en gooi weg wat je hebt, je leeft maar één keer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat bedoel je met 'een onbewaakt moment'?

Ik vraag me verder af in hoeverre je je man hebt meegenomen in je hele proces.
Je doet net alsof je zo ontzettend verbeterd bent maar ondertussen besodemieter je hem gewoon. Niet echt een verbetering.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, hoe leuk je het ook omschrijft met de 'nieuwe ik', ik vindt het hard en egoïstisch wat je doet.
Omdat je al jong met hem samen was en jij ineens iets anders wil en een 'nieuwe ik' bent, draait het ineens daarom en past je oude partner niet meer in dat plaatje. Hoe leuk je het ook omschrijft.
Ik hoop vooral dat je partner weer iemand tegenkomt die echt voor hem gaat.
Bla bla bla bla bla.....
Wat wen gewauwel.

Je geilt gewoon op een ander en gebruikt je ‘nieuwe ik’ om het goed te praten.
glitglam schreef:
09-12-2018 20:53
Sorry, hoe leuk je het ook omschrijft met de 'nieuwe ik', ik vindt het hard en egoïstisch wat je doet.
Omdat je al jong met hem samen was en jij ineens iets anders wil en een 'nieuwe ik' bent, draait het ineens daarom en past je oude partner niet meer in dat plaatje. Hoe leuk je het ook omschrijft.
Ik hoop vooral dat je partner weer iemand tegenkomt die echt voor hem gaat.
Best erg he. Mevrouw voelt zich on top of the world. Krijgt aandacht van mannen, nog wat clichés over afgebroken muurtjes en voila...gaat vreemd.

Grappig hoe sommige mensen denken dat ze 'new and improved' zijn en lekker assertief terwijl ze gewoon in werkelijkheid vooral egocentrischer worden.

Zal me niks verbazen als TS haar man ziet als stoorzender in haar groeiproces omdat hij niet genoeg meegroeit.
Ze rept ook met geen woord over schuldgevoel naar manlief of dat hij het niet verdient. Nee wat moet IK doen? Wat wil IK? IK sta op een kruispunt.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 21:00
7.84% gewijzigd
Je kunt kiezen wat jij wilt, maar begrijp wel wat je weggooit. Sowieso zou ik niet aan kinderen met deze man beginnen voor ik zeker wist dat ik met hem verder wilde.
Alle reacties Link kopieren
Genoeg vrouwen die een moord zouden doen voor wat jij hebt.
Je zit vanaf je tienerjaren in een relatie...geloof me, van daten anno 2018 wordt je ook niet blij hoor (want ja grote kans dat het met deze nieuwe 'liefde' weer stukloopt).
Je vorige topic over je toen nog vriend zet het een en ander ook wel in perspectief. Zo gelukkig was het ook niet al die jaren.
Trouwens ook best vals om wel te vertellen over je twijfels aan het huwelijk maar niet over die zoen. Wellicht is je man nu onzeker en druk bezig om de boel te redden terwijl jii al met anderen bezig bent. Niet zo eerlijk he.
OP meltdown in 3, 2, 1...
Alle reacties Link kopieren
Tja ik kan het me wel voorstellen als je al vanaf je 15e bij dezelfde bent. Ik heb z’on buurvrouw, biedt nu overal haar kut aan. Terwijl ze een geweldige man heeft, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Je hebt een probleem wat niet zomaar weggaat denk ik.
Hoe oud ben je eigenlijk en zijn er kinderen in het spel? Hoe lang ben je getrouwd?
Als je al zo jong gebonden was kan ik me op zoch iets voorstellen bij de liefde en het leven willen ontdekken maar je partner besodemieteren is nooit een goed idee. En een open relatie neem je niet op het moment dat er al een ander in het spel is, dat is vals spelen.

Als ik jou was zou ik me eens goed gaan bedenken wat ik nou wil; en of je partner misschien geen recht heef top de volledige waarheid. Realiseer je ook dat die zoen wel degelijk een keuze was en het je niet per ongeluk overkwam. Je had weg kunnen lopen maar dat wilde je niet. Je schrijft en een leuk verhaaltje omheen over je veranderde ik enzo, maar waar het op neer komt is dat je hormonen een ronde dansje doen en je je laat leiden door geilheid. Niets mis mee, maar wel als je daarmee anderen belazerd die niets weten van een eenzijdige wijziging in de afspraken die er zijn gemaakt (huwelijk houdt meestal monogamie in). Dus ga eens bij jezelf te rade. Is die mn waar je zo op geilt wel single?
Ik lees vooral een hoop lucht over waarom jij jouw vreemdgaan goed praat.
Alle reacties Link kopieren
“Trouw niet voor je veertig bent” Dat was toch zo’n liedje van de Havenzangers?

Je zou het carnavalsmuziek kunnen noemen. Maar O, O, wat ben ik het er mee eens.

Ook ik moest door schade en schande wijs worden, helaas.

Getrouwd met jeugdliefde zonder echt ervaren te hebben hoe het volwassen leven werkelijk was. Je krijgt een vriendje, daar blijf je aan plakken en vervolgens ga je samenwonen en trouwen ‘omdat het zo hoort’,

Ik was naïef en nogal een laatbloeier. In alles. Maar toen ik wat ouder werd en mijn jeugdige onzekerheid achter me begon te laten bloeide ik helemaal op. Kreeg andere behoeftes en voelde me gevangen in het gevestigde (saaie) leventje wat ik voor mezelf had gecreëerd.

En toen kwam daar ineens iemand voorbij waarmee ik echt een klik had, Het was me al snel duidelijk dat dit niet van voorbijgaande aard was en dat mijn huwelijk niet meer te redden viel. Gelukkig zag mijn man destijds ook wel in dat we elkaar op deze manier niet meer gelukkig konden maken. Een paar maanden later was de scheiding een feit.

Zonder kleerscheuren en zonder moddergooien. Al gaf het, zeker bij de wederzijdse families, wel veel verdriet.

Wat wil ik hiermee zeggen: Maak een keuze en luister naar zowel je hart als je verstand. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald denk ik altijd maar,

We zijn inmiddels twintig jaar verder en mijn ex man vond al snel een nieuwe partner waarmee hij nog steeds is getrouwd, Dus ik kan oprecht zeggen dat we er beiden beter uit voort zijn gekomen. Maar het was een dure les. Letterlijk en figuurlijk.

Ik zal tegen die tijd met mijn dochter een heel goed gesprek voeren. Trouwen met een jeugdliefde? Begin er alsjeblieft niet aan,
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
beetjegek schreef:
09-12-2018 21:05
Tja ik kan het me wel voorstellen als je al vanaf je 15e bij dezelfde bent. Ik heb z’on buurvrouw, biedt nu overal haar kut aan. Terwijl ze een geweldige man heeft, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Je hebt een probleem wat niet zomaar weggaat denk ik.
Gut, ben ik misschien je buurvrouw? Wat een oordeel zeg. Misschien heeft zij, net als ik, wel een open relatie en "mag zij haar kut aanbieden"? Beetje jaloers misschien?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 20:51
Wat bedoel je met 'een onbewaakt moment'?

Ik vraag me verder af in hoeverre je je man hebt meegenomen in je hele proces.
Je doet net alsof je zo ontzettend verbeterd bent maar ondertussen besodemieter je hem gewoon. Niet echt een verbetering.
Mooi verwoord....
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 20:51
Wat bedoel je met 'een onbewaakt moment'?

Ik vraag me verder af in hoeverre je je man hebt meegenomen in je hele proces.
Je doet net alsof je zo ontzettend verbeterd bent maar ondertussen besodemieter je hem gewoon. Niet echt een verbetering.
Mooi verwoord....
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
09-12-2018 20:51
Wat bedoel je met 'een onbewaakt moment'?

Ik vraag me verder af in hoeverre je je man hebt meegenomen in je hele proces.
Je doet net alsof je zo ontzettend verbeterd bent maar ondertussen besodemieter je hem gewoon. Niet echt een verbetering.
Mooi verwoord....
Alle reacties Link kopieren
MisaMi schreef:
09-12-2018 21:10
Gut, ben ik misschien je buurvrouw? Wat een oordeel zeg. Misschien heeft zij, net als ik, wel een open relatie en "mag zij haar kut aanbieden"? Beetje jaloers misschien?
Nee dat heeft ze niet. Haar man weet van niks. Nee ik ben niet jaloers want ik en man hebben genoeg rond geneukt voor we elkaar trouwden. Buuf is gewoon een hoer in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
beetjegek wijzigde dit bericht op 09-12-2018 21:18
97.64% gewijzigd
Vera8 schreef:
09-12-2018 21:08

Ik zal tegen die tijd met mijn dochter een heel goed gesprek voeren. Trouwen met een jeugdliefde? Begin er alsjeblieft niet aan,
Dus omdat het bij jou verkeerd uitpakte, mag niemand aan zijn of haar jeugdliefde blijven “plakken”? Wat enorm kortzichtig zeg. Vanaf welke leeftijd “mag” het dan wel? Of na hoeveel relaties? Ik ken zat stellen bij wie het prima uitpakte.
beetjegek schreef:
09-12-2018 21:15
Nee dat heeft ze niet. Haar man weet van niks. Nee ik ben niet jaloers want ik en man hebben genoeg rond geneukt voor we elkaar trouwden. Buuf is gewoon een hoer in mijn ogen.
Hoe weet jij wat buuf stiekem doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven