Nieuwe vriend over ex

21-02-2019 23:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.
Sinds een maand heb ik een nieuwe vriend. Al op de eerste date was hij erg snthousiast. Hij heeft me echt veroverd en zei al snel verliefd te zijn en wilde graag afspreken. Deed veel lieve dingen en zegt nu ook dat hij van me houdt en een toekomst samen wil. Hij neemt veel initiatief om te bellem, is lief en praat veel over me tegen familie en vrienden, die ik ook al ontmoet heb.

Toch is er 1 dingetje: hij had het de eerste weken van onze dates regelmatig over zijn ex. Dit is gestopt nadat ik op een gegeven moment zei het vervelend te vinden. Ik had het ook over vorige relaties dus het viel me eerst niet zo op. Al op de eerste date hadden we het over onze vorige relaties. Maar op een gegeven moment vertelde hij er best vaak daarna ook over. Ook dingen die ik minder leuk vond om te horen. Hij zei dat hij al vanaf zijn 10e op dat meisje verliefd was en dat de aantrekking 'optimaal' was. Wel zei hij daarbij dat de meisjes waarmee hij een relatie hadden eigenlijk 'steeds meer zijn type werden en steeds verliefder op ze werd' en dat ik zeg maar het hoogtepunt ben. Maar tijdens die relatie met zijn ex merkte hij naarmate de tijd vorderde dat ze instabiel was en zich gemeen tegen hem ging gedragen. Na een paar maanden wilde hij het uitmaken maar heeft dit toen niet gedaan omdat hij niet weer op wilde geven in een relatie. Na die beslissing om het niet uit te maken en nog een kans te geven was hij nog verliefder zei hij. Maar toen ging ze echt heel vervelend doen. Uiteindelijk wilde zij wel samenwonen met hem maar hij twijfelde en heeft toen gezegd dat er wel wat dingen moeten veranderen voordat hij dat wilde. Daarop heeft zij het uitgemaakt waarop hij zich dus 'genaaid' voelde. In totaal hebben ze ongeveer 2'5 jaar relatie gehad. Toen we gingen daten was hij er ongeveer 3 a 4 maand echt overheen en ze waren toen al een jaar uit elkaar. Hij is nu soms nog boos over wat zij gedaan heeft en hoe ze hem behandelde (dat gemene zeg maar), maar hij zegt wel helemaal over haar heen te zijn en nooit meer een relatie met haar te willen. Laatst had hij alleen wel gezegd dat hij gedroomd had over dat zij weer zo gemeen tegen hem deed en toen werd ik wel een beetje geïrriteerd en dacht: alweer? En ik herinnerde mij toen ook dat hij, op de avond dat hij zei verliefd op mij te zijn zei: ik had niet meer verwacht dat ik dit zou voelen voor iemand na mijn ex.

Het is dus dubbel: het is erg duidelijk dat hij verliefd is op mij en van me houdt (heb ook al familie en vrienden ontmoet) maar aan de andere kant moet hij dus nog wel die verhalen over zijn ex kwijt. Het wordt langzaam al minder. Hij zegt duidelijk dat hij echt over haar heen is maar toch voelt dat niet zo. Zou het aan mij liggen of zouden jullie het ook raar en vervelend vinden als iemand zo (vaak) over zijn vorige relatie praat.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie?

Dat hij zijn verhaal kwijt moet zou ik niet erg vinden. Wel krijg ik kriebels van hoe snel hij verliefd op je wordt. Zou mij wat afschrikken als het zo snel gaat.
Ik snap dat tempo voor iedereen anders kan gaan maar na een maand echt echt van elkaar houden? Hij verward verliefdheid met houden van.
Alle reacties Link kopieren
Peggysueallen schreef:
21-02-2019 23:59
[...]
Ongetwijfeld zullen anderen mij een zure pruim vinden, maar dit is met regelmaat een grote rode vlag! En ook een teken van sommige onstabiele personen (kan hé, ik zeg niet dat het een feit is). Daar zijn genoeg ervaringen van voorbij gekomen op dit forum.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2019 08:06
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
37.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het moet slijten en dat zal ook gebeuren maar waarom zo snel een relatie?
Zijn ex is het enige vergelijking materiaal. En 1e liefde is en blijft een dingetje. Maar hij zal ook moeten voorstellen dat het vervelend is voor jouw als hij er steeds over begint...
Het is tenslotte het heden geen verleden tijd.

Mijn 1e liefde was ook mijn alles. Ik dacht dat ik er mee oud zou worden, naïef ja maar alles klopte. Na 5 jaar maakte hij het uit. En de vriendjes er na? Vergeleek ik met hem. Tot ik met mijn huidige vriend. Hij zocht contact en wilde enigzins weer proberen. 7jaar later. Kwam hem vaker tegen en ik merkte dat hij me weer leuk vond maar ik?.. vond hem niks aan. Pas toen kwam het besef dat ik me vast hield wat er was. En dat was 7 jaar geleden, niet nu. En je moest eens weten hoevaak ik het stiekem droomde... Dat we weer bij elkaar kwamen. 5 jaar dacht ik dat..
Grote levensles!
Alle reacties Link kopieren
Goh, laatst nog een bijna identiek topic gelezen. Wat een 'toeval'.

relaties/is-hij-wel-over-zijn-ex-heen/l ... ges/436890
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt nogal als een sneuleuter eigenlijk. Zo snel van iemand houden, veroveren, toekomstplannen, familie erbij slepen...klinkt niet erg stabiel. En al dat geblaat over zijn ex, hij is daar niet overheen hoor. Nog steeds boos op haar?
Lijkt wel of hij zichzelf (en jou) nu een nieuwe liefde aanpraat, om ex te vergeten en niet meer alleen te zijn. Zo komt het over.
Jij vindt het wel duidelijk dat hij verliefd op je is en van je houdt? Nou, ik niet hoor. Dat houden van is sowieso al onzin, zo snel kan dat allemaal niet.
Ik denk dat jouw vriend vooral verliefd is op het idee om verliefd te zijn.
Hij is compleet doorgeslagen en ik zou maar een beetje voorzichtig zijn met deze niet stabiele vent.
Hij is nog helemaal niet over zijn ex heen. Ik vind het allemaal een beetje eng klinken en meestal sneuvelen deze relaties net zo snel als dat ze zijn begonnen. Verwacht er nog maar niet teveel van.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vinden jullie het zo duidelijk dat hij nog niet over zijn ex heen is?
Hij is vooral boos dat hij zoveel gepikt heeft en wil dat in de toekomst veranderen. Ook baalde hij vooral dat hij zoveel geïnvesteerd had en ziet het als verloren tijd.
Maar hij zegt dat ik veel liever, leuker en knapper ben en een toekomst met mij wil en echt klaar is met haar. Hij zegt ook dat hij nu wel genoeg over haar gepraat heeft.
Om beter uit te leggen: op de eerste date hadden we het allebei over onze relaties. Toen 2 dates niet erover gehad volgens mij. Toen een keer wel weer allebei maar ook over andere exen. Gewoon allebei wat we mee hebben gemaakt zeg maar. Daarna had hij het zelf nog op 2 verschillende dates over de dingen die zij gemeen tegen hem had gedaan, dit kwam als het ware doordat het onderwerp ergens over ging en hij zijn ervaringen dan vertelde met waar hij boos over was. Toen weer iets van 2 dates er niet over gehad en toen belden we een keer en zei hij dat hij zich die dag een beetje chagrijnig en boos voelde omdat hij dat dus gedroomd had. Toen had ik gezegd dat ik het niet zo fijn vind als hij het vaak over haar heeft en sindsdien doet hij dat ook niet meer. En hij zei dat hij het vooral fijn vond om gewoon het er soms.over te hebben omdat hij dus nog soms boos was en goed met mij kon praten. Maar hij had niet beseft dat ik het ook vervelend kon vinden juist omdat ik ook best open was over mijn.exen en veel vroeg aan hem.

Maar toch dat vervelende gevoel wat ik niet goed kan verklaren
Alle reacties Link kopieren
Dat vervelende gevoel is je onderbuik die zegt wegwezen.

Misschien niet om zn ex maar wel om het soort man/jongen dat hij is.

Hij heeft het binnen een maand over houden van en hij praat gemeen over zn ex. Dit zijn bij mij twee punten die me heel snel zouden laten wegrennen bij zo’n knul.

Het is namelijk een voorbode voor ellende. Het kan goed gaan, absoluut maar hij ziet nu al een toekomst terwijl hij je nog niet eens echt kent. Na een maand heb je nog geen idee hoe mensen reageren in bepaalde situaties en sta je nog stijf van de verliefdheid.
Pas wanneer de verliefdheid wat zakt merk je of het over kan gaan in houden van.
Een maand. Hij blijkt raar, veel te hysterisch qua liefde en zijn ex is een heks. Je hebt zelf al het gevoel dat niet helemaal jofel zit..

Hoeveel rode vlaggen heb je nodig? Wat valt er verder te verklaren?
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
22-02-2019 05:55
Het klinkt nogal als een sneuleuter eigenlijk. Zo snel van iemand houden, veroveren, toekomstplannen, familie erbij slepen...klinkt niet erg stabiel. En al dat geblaat over zijn ex, hij is daar niet overheen hoor. Nog steeds boos op haar?
Lijkt wel of hij zichzelf (en jou) nu een nieuwe liefde aanpraat, om ex te vergeten en niet meer alleen te zijn. Zo komt het over.
eens met deze post
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Leuke dates als je dan al over exen moet gaan praten... Was er meteen al op afgeknapt als je bij een eerste keer afspreken al over exen moet praten. Klinkt errug 'gezellig'
Het feit dat hij het zo vaak over zijn ex heeft en het hem nog zo raakt zegt toch genoeg! dat hij niet over haar heen is.. Anders zou hij er niet zo mee bezig zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het alleen maar eens zijn met mijn voorgangers. Hij heeft een onvolwassen houding richting zijn relatie(s). Hij was compleet een willoos slachtoffer en zij was een boze heks die hem van alles heeft aangedaan. Nu is hij weer compleet head over heels en ben jij veeeeeeeel meer dan iedereen die hij voorheen had.
Heeft hij het ooit wel over zichzelf? Wat heeft hij hiervan over zichzelf geleerd?

Je mag het dus niet wagen om uit te maken he, want anders is het weer verspilling van tijd geweest voor hem. :nut:
Jullie hebben net een maand wat en hebben het alleen maar over jullie exen. Nou wat een feest. De liefde, het geluk en het plezier spat er echt vanaf.
Is er ook nog iets leuks tussen jullie of zijn jullie alleen elkaars therapeut?
Als die vent over zijn ex zou zijn dan zou hij er niet over praten.
En je weet het hè, een man die slecht praat over zijn ex bij zijn nieuwe partner is geen best relatiemateriaal.
Ik vind je nieuwe vriend als een griezel klinken. Ik ben benieuwd naar de versie van het verhaal verteld door zijn ex.
Na 1 maand al houden van? Bizar.
Alle reacties Link kopieren
jup, wat Red zegt en Trien30

brr
Lorem Ipsum
Once you go borderline you never go back
turquasi schreef:
22-02-2019 12:11
jup, wat Red zegt en Trien30

brr
De rest zegt niet hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-02-2019 12:25
Once you go borderline you never go back
Niet zo he?
Westerpaviljoen schreef:
22-02-2019 12:39
Niet zo he?
? Als het niet rijmt klopt het niet?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-02-2019 12:40
? Als het niet rijmt klopt het niet?
Nee dat stokende gedrag van je!
Westerpaviljoen schreef:
22-02-2019 12:46
Nee dat stokende gedrag van je!
Nouja zeg westerpaviljoen in een ander topic zegt TO dat said ex vermoedelijk borderline had. En het klopt, ik ken mannen die nooit helemaal over een psychobitch van een ex zijn gekomen en nooit meer een normale vrouw leuk genoeg vinden.
Sws, mannen die veel praten. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
22-02-2019 13:08
Nouja zeg westerpaviljoen in een ander topic zegt TO dat said ex vermoedelijk borderline had. En het klopt, ik ken mannen die nooit helemaal over een psychobitch van een ex zijn gekomen en nooit meer een normale vrouw leuk genoeg vinden.
Twasmaareengrapjeomdatjealtijdzolekkeraanhetrellenbent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven