Liefdesverdriet

19-04-2019 21:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal gebroken. Mijn gevoelens zijn zo onstabiel. Mijn relatie van 6 jaar waarvan 1,5 jaar huwelijk is stuk gelopen.

Meer mensen die het hebben ervaren? Ik weet niet eens meer hoe het was om single te zijn. Ik voel me zo alleen en mis hem zo erg. Tijd heelt wonden, maar hoe kan ik het beste met de tijd omgaan?
Ik probeer mijn gevoelens te onderdrukken, maar dit lukt niet altijd. Als ik het niet onderdruk is huilen de enige wat ik kan doen.
Al mijn vriendinnen zijn getrouwd en hebben zo hun eigen verplichtingen. In kan niet elke dag even bij ze langs om iets leuks te doen. Wil er ook ‘alleen’ sterker uit komen. Ik weet alleen niet hoe..

Ik ben zo moe
Alle reacties Link kopieren
Ahjee, wat is er gebeurd?

Niemand met wie je even iets kunt gaan drinken? Uithuilen?
Alle reacties Link kopieren
Wat erg.. sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Liefdesverdriet is voor iedereen anders en wat bij mij werkte, doet misschien voor jou niets. Maar wat ik heb gedaan:

Ik heb eerst een weekje bij mijn ouders gelogeerd. Even weg uit huis, even bij de herinneringen vandaan. Even zielig mogen zijn, er even aan toegeven. Na een week ben ik weer naar huis gegaan (gelukkig stond het huis op mijn naam) en ben langzamerhand mijn eigen draai eraan gaan geven. Ben series gaan volgen, ben weer boeken gaan lezen. En na een tijdje sleet het verdriet en vond ik het weer fijn om thuis te komen.

Liefdesverdriet doet pijn en die pijn mag er zijn. Er is vast iemand met wie je wel een keertje kunt praten of bij wie je kunt uithuilen. Het is een dooddoener, maar echt, het komt goed. Voor nu, heel veel sterkte!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Dat is ook heel heftig. Gevoelens kun je wel proberen te onderdrukken maar moeten er ook gewoon zijn. Je moet erdoorheen. Geef jezelf de tijd en ruimte. Ik heb zelf een relatie van 11 jaar gehad. En hij besloot deze te verbreken. Heb veel gehuild, boos geweest, vriendinnen gebeld, afleiding gezocht waar nodig. Er is ook een apart topic hier op het forum als je daar behoefte aan hebt. Waar mensen met elkaar delen wat ze ervaren na het verbreken van een relatie. Er is ook een whats app groep.
topic heet: relatie uit.
Alle reacties Link kopieren
Klote! Heb het op de overtreffende manier meegemaakt....
Voor mij was het uithuilen, niet zo heel lang want ik zag vrij snel dat we niet voor elkaar gemaakt waren. Al het geregel enzo maakte het niet makkelijker.
En nu na, alweer wat relatie(tjes) en gedoe verder....tja.....
Ik kan het vrij goed vinden met mezelf.

Zeker na wat daten enzo.....

Probeer rust te vinden in je situatie....

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen ervaring mee.
Je hoeft je gevoelens niet te onderdrukken ,huilen mag toch ?Lijkt me juist goed als je het wel uit.
Misschien kun je ergens lid worden bij een (sport)club of zo waar je wat nieuwe vriendinnen op doet ,nieuw begin ,nieuwe vrienden er bij .
Zijn er ook kinderen ? Veel sterkte en de tijd gaat vanzelf ,zeker in het begin zal dat tegenvallen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje wat verdrietig.
Maar waarom kan jij niet elke dag even langs je vriendinnen?
Mijn vriendinnen met verdriet zijn hier altijd welkom hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-04-2019 10:09
Reden: Ongepaste smiley
48.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chocoladerijstwafel schreef:
20-04-2019 00:46
Sterkte [...]

Waarom nou zo'n ongepaste smiley erbij?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die smiley snap ik ook even niet!
Maar wat ik me afvraag: 1,5 jaar huwelijk en dan al de brui eraan geven... wat is er gebeurd??
Wat ontzettend naar. Ik snap dat je moe bent. Hoe kan het ook anders als je steeds probeert om je gevoelens angstvallig te onderdrukken? Gooi het er maar eens flink uit. Huil, schreeuw, vloek! Het kan echt een ontlading geven. Je moet soms echt de bodem raken. Van daaruit kun je weer omhoog :hug:
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-04-2019 07:01
Ja, die smiley snap ik ook even niet!
Maar wat ik me afvraag: 1,5 jaar huwelijk en dan al de brui eraan geven... wat is er gebeurd??
Hoe raar ook, maar wie pas na jaren samenwonen trouwt heeft statistisch een grote kans kort na het trouwen te gaan scheiden
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte! :hug: De periode waarin je het nog niet verwerkt hebt, is inderdaad rot. Je spreekt over gevoelens onderdrukken, maar je hoeft je niet sterker voor te doen dan je bent. Dat je je verdrietig, boos of teleurgesteld voelt, mag gewoon. Het kan opluchten om te huilen wanneer je je slecht voelt en erover te razen tegen een luisterend oor. Ik schreef mijn problemen van me af en voelde me ook rustiger door naar muziek te luisteren. En zoals al eerder is gezegd: afleiding zoeken, inderdaad. Doe wat je altijd graag deed en probeer zo stilaan weer de draad op te pakken.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-04-2019 07:31
Hoe raar ook, maar wie pas na jaren samenwonen trouwt heeft statistisch een grote kans kort na het trouwen te gaan scheiden

Dat heb ik eerder gehoord ja..
Heb het ook al eens om me heen zien gebeuren. Al jaren samen, kinderen gekregen en 3x verhuisd, en dan als slagroom op de taart een huwelijk.. en binnen 2 jaar was het dan over.. vreemd.. waar zou dat aan kunnen liggen?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-04-2019 09:24
Dat heb ik eerder gehoord ja..
Heb het ook al eens om me heen zien gebeuren. Al jaren samen, kinderen gekregen en 3x verhuisd, en dan als slagroom op de taart een huwelijk.. en binnen 2 jaar was het dan over.. vreemd.. waar zou dat aan kunnen liggen?
Trouwen wordt zeker op dit forum vaak neergezet als een achterhaald iets, als een puur zakelijk contract of als een feestje zonder verdere betekenis.

De statistiek toont aan dat het in ieder geval méér is.

Over de oorzaken van dit verschijnsel ken ik geen theorie die serieus falsificeerbaar (schrijf je dat zo?) is. Ik heb er wel een idee bij, maar dat is sterk gekleurd door mijn visie op moderne ideeën over relaties waar ik hier door ervaring wijzer geworden maar niet meer over begin.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven