Wanneer thuis afspreken?

06-05-2019 21:47 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd hoe anderen hier over denken.

Ik heb een drie dates gehad met een man die ik via werk ken. Dat was leuk en gezellig, dus wilde hem wel beter leren kennen. Wel er zat behoorlijk wat tijd tussen en nu hebben we elkaar al zo'n 6 weken niet gezien. Wel al die tijd contact gehad via WhatsApp. Niet veel ofzo, hooguit 2 berichten per dag. Niet mijn keuze, spreek iemand liever "live", maar hij had het erg druk met werk en studie en daarna ging ik op vakantie.

De keren dat we elkaar zagen, was het gezellig, maar ik had moeite om wat diepgang te krijgen. Ik realiseerde me vlak voor mijn vakantie dan ook dat ik hem eigenlijk nog helemaal niet ken (wat natuurlijk niet gek is na 3x afspreken, maar iets meer van elkaar weten dan waar iemand is opgegroeid etc wist ik van andere dates wel). Fysiek is er niets meer gebeurd dan knuffel bij afscheid.

Nu ik terug ben van vakantie, wil hij weer een keer afspreken. Tot nu toe kwam het initiatief van mij en ik was benieuwd waar hij wil afspreken.
Hij stelde voor om iets voor mij te koken. Maar dat betekent ook dat hij bij hem thuis wil afspreken. En eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat wel wil. Ik ben nog bij een date thuis geweest voor het iets serieus werd/leek te worden.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen dit doen?
Alle reacties Link kopieren
Koken is toch lief?
Alle reacties Link kopieren
Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen. Thuis afspreken is toch vaak een aanzet tot meer. Maar ook dat heb je zelf in de hand.
Maakt toch niks uit wat een ander zou doen, voor jou voelt t niet goed dus moet je t niet doen vind ik.
Als je hem beter wilt leren kennen is dit toch juist leuk?
Alle reacties Link kopieren
Als het niet goed voelt en je het niet wil moet je het niet doen. Mijn ervaring is wel dat ik bij iemand thuis sneller wat diepgaandere gesprekken hebt. Kan ook tijdens het koken, je zit niet zo geforceerd in een restaurant tegenover elkaar. Maar nogmaals: als jij dat niet wil dan zou ik dat gewoon zeggen.
emmadebemma wijzigde dit bericht op 06-05-2019 21:55
0.33% gewijzigd
Zorg vooral dat iemand het adres weet en weet wanneer je hebt afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij voor je wil koken is toch lief.
Dat je bij iemand die je via internet hebt leren kennen niet gelijk mee gaat naar zijn huis dat is logisch Masr deze man ken je via je werk. Die ken je toch al wat langer dan die dates.
Alle reacties Link kopieren
bluewaterrr schreef:
06-05-2019 21:52
Als je hem beter wilt leren kennen is dit toch juist leuk?
Niet als het niet goed voelt.
Lastig. Jullie hebben elkaar amper echt goed gesproken. Dan lijkt een huisbezoek mij een beetje ongemakkelijk. Je gaat ook niet ineens weg terwijl hij staat te koken.
Heel lief, maar ik zou toch weer op een openbare plek afspreken.
Drie dates = neuken.

Hij zal ook wel een vriend gevraagd hebben wat ie nu moest doen om es wat verder te komen bij jou.

"Voor haar koken. Dan op de bank een wijntje drinken. En vervolgens tijdens het zoenen voorzichtig met je hand tussen haar benen op verkenningstocht"
Alle reacties Link kopieren
Ik ging ook rustig bij een mannelijke collega eten waar ik meer dan een vriendschappelijke klik mee had.
Werkelijk niet eens bij stil gestaan of dat ‘wel kon’.
Maar goed, dat is in een inmiddels licht grijs verleden en ik heb steeds meer het idee dat tegenwoordig alles vooraf al helemaal bedacht moet worden.
En hoezo is thuis afspreken automatisch een aanzet tot meer?
VelvetVolvo schreef:
06-05-2019 22:04
Drie dates = neuken.

Hij zal ook wel een vriend gevraagd hebben wat ie nu moest doen om es wat verder te komen bij jou.

"Voor haar koken. Dan op de bank een wijntje drinken. En vervolgens tijdens het zoenen voorzichtig met je hand tussen haar benen op verkenningstocht"
Laat me raden..Jij bent zo'n type vriend.
Ik zou het niet doen to. Bij twijfel niet doen.
Kan ook zijn dat hij iets heeft van "na 3 dates en wekenlang appen nog niet eens een serieuze kus, dan wil ik wel weten of er nog iets van gaat komen".

En dus een rustiger plekje zoekt.

Daarvoor hoef je nadien nog niet in bed te belanden.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je je niet half in coma zuipt en dan achteraf gaat jammeren dat je denkt dat je misbruikt bent kan je best bij iemand thuis komen.

Hij zal je heus niet ineens bespringen en zowel dan kan je altijd nog nee zeggen. De meeste mannen zijn echt geen potentiële verkrachters.

En als jij denkt dat hij dat wel is dan is het misschien sowieso geen goed idee om verder te daten. Ook niet in het openbaar.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
06-05-2019 22:04
En hoezo is thuis afspreken automatisch een aanzet tot meer?
Niet automatisch, maar de setting leent zich er beter voor. Maar je hoeft inderdaad ook niet alles tot in de details te plannen, als het een (oud-)collega betreft mag ik hopen dat er toch nog iets meer van vertrouwen is dan met een wildvreemde.
sugarmiss schreef:
06-05-2019 22:13
Zolang je je niet half in coma zuipt en dan achteraf gaat jammeren dat je denkt dat je misbruikt bent kan je best bij iemand thuis komen.
Ja die jankwijven altijd met hun verkrachting dit en aanranding dat.
Alle reacties Link kopieren
Bedacht voor jullie reacties! Ik zal morgen uitgebreider reageren.

Ik ben niet bang om verkracht te worden ofzo, meer dat het ongemakkelijk is omdat we elkaar amper kennen.

Ook al ken ik hem via werk, ik heb hem pas 4x gezien (waarvan 3 dates). Dus "kennen" zou ik het niet echt noemen. Geen directe collega, integendeel, hele andere afdeling en vakgebied binnen hetzelfde instituut.

Dat er nog niets meer is gebeurd dan knuffel bij afscheid komt niet alleen door mij hoor (ik wilde wel wat aan het einde van 3e date :P), maar had niet het idee dat hij daarvoor openstond. Een vluchtige omhelzing en 'tot de volgende keer' was meer van hem uit.

Ik weet ook niet zo goed waar de twijfel precies zit, maar jullie zetten me in ieder geval aan het denken :)
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
06-05-2019 22:04
"Voor haar koken. Dan op de bank een wijntje drinken. En vervolgens tijdens het zoenen voorzichtig met je hand tussen haar benen op verkenningstocht"
Hahaha! Ach... het werkt... :$
Alle reacties Link kopieren
Als het niet goed voelt gewoon niet doen. Waarom zou je? Luister naar jezelf.
Misschien dat het bij date 4, 5 of 6 wel goed voelt of misschien komt er geen date meer na de 3e.
Alles kan.
Paarsebloem schreef:
06-05-2019 22:01
Niet als het niet goed voelt.
Als je iemand al kende van werk, vervolgens 3 dates hebt gehad en het voelt voor de vierde date niet goed om bij iemand thuis te gaan eten kun je er volgens mij beter helemaal een punt achter zetten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat als een man thuis wil afspreken hij inderdaad een stapje verder wil gaan. Jij hebt daar natuurlijk altijd zelf de leidende rol in. Gezoend zal er sowieso worden! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
LuckyDucky_001 schreef:
06-05-2019 22:25
Bedacht voor jullie reacties! Ik zal morgen uitgebreider reageren.

Ik ben niet bang om verkracht te worden ofzo, meer dat het ongemakkelijk is omdat we elkaar amper kennen.

Ook al ken ik hem via werk, ik heb hem pas 4x gezien (waarvan 3 dates). Dus "kennen" zou ik het niet echt noemen. Geen directe collega, integendeel, hele andere afdeling en vakgebied binnen hetzelfde instituut.

Dat er nog niets meer is gebeurd dan knuffel bij afscheid komt niet alleen door mij hoor (ik wilde wel wat aan het einde van 3e date :P), maar had niet het idee dat hij daarvoor openstond. Een vluchtige omhelzing en 'tot de volgende keer' was meer van hem uit.

Ik weet ook niet zo goed waar de twijfel precies zit, maar jullie zetten me in ieder geval aan het denken :)
Ik zou dan eerder op een publieke plek afspreken, In een restaurant bijvoorbeeld. Meer reuring om je heen, en meer duidelijkheid over wat je gaat doen en ook meerdere beslismomenten om te kijken hoe en of je verder wil.
Alle reacties Link kopieren
Als ik al dat bovenstaande lees zou ik erg lang over deze beslissing gaan nadenken en twijfelen
Maar in eerste instantie dacht ik leuk!
En dan zie je wel hoe het loopt toch?
Is het niks dan ga je weer, is het leuk dan blijf je wat langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven