Moeder meer betrekken bij mijn leven, hoe?

18-05-2019 20:11 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week was ik op bezoek bij mijn ouders. Ik was er rond 2 uur en ging rond half 7 weer weg. Mijn moeder barste toen ik weg wilde gaan in huilen uit en natuurlijk vroeg ik wat er aan de hand was. Dat is dus het volgende en ik ben erg benieuwd naar jullie tips;

Mijn moeder vind het moeilijk dat ze mijn weinig ziet. Ze heeft het gevoel geen deel uit te maken van mijn geluk, mijn nieuwe relatie. Is bang dat ze mijn vriend nooit echt goed leert kennen omdat zo ver weg wonen. Ik heb al gezegd dat ik het erg druk heb en ik echt wil proberen vaker langs te komen. Mijn vriend en ik, hebben door onze onregelmatige werktijden, alleen de zondag samen en die willen we eigenlijk niet elke week helemaal vol plannen. Mijn moeder is extreem verdrietig hierdoor. Mijn schoonouders wonen om de hoek en zien wij zeker 1x per twee weken even kort, al is het maar even voor een koffie of eten we savonds daar. Mijn moeder geeft aan dat ze bang is mij kwijt te raken, omdat ik een "nieuwe" familie heb die om de hoek woon. Ik heb echt werkelijk geen idee hoe ik dit gevoel bij haar weg kan nemen. Meteen een dag gepland in de mini-week waar ik vrij heb om iets leuks met haar te doen, maar mijn vriend moet gewoon werken dus dat schiet ook niet op. Hoe kan ik mijn moeder meer betrekken in mijn leven als we niet om de hoek van elkaar wonen?

Wat achtergrond info: Ik ben 6 jaar geleden op een uur met de auto rijden van mijn ouders weg verhuist. Mijn moeder vind het te spannend om dat stuk te rijden met de auto dus komt weinig hier op bezoek. Door mijn nieuwe relatie, nieuw werk en mijn grote sociale kring hier in de stad waar ik woon kom ik gemiddeld 1x per maand bij mijn ouders. Voordat ik een relatie kreeg en nog 2 dagen achter elkaar vrij was sliep ik wel eens een weekendje daar, maar dat lukt nu helaas niet meer.
Komt ze met het openbaar vervoer. Of kan ze dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je moeder toch zelf in actie komen en wel gewoon savonds een uur heen en terug rijden om lekker bij jullie koffie te drinken

Zo giga ver is dat nu ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik vind je moeder wel een dramaqueen. Ze kan tijd met het openbaar vervoer. Misschien een keer afspreken in het midden want dan hoeft ze minder ver te rijden.

En wat vaker bellen misschien.

Maar ik vind dat je als ouder je kind niet kan verplichting meer aandacht aan je te geven, en dat door te huilen onder druk zetten al helemaal niet.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
18-05-2019 20:13
Komt ze met het openbaar vervoer. Of kan ze dat niet?
Jawel, maar ze geeft aan dat ze dat gedoe vind voor een uurtje koffie drinken.
Alle reacties Link kopieren
Je moeder zet emotionele druk door te huilen. Ik vind dat dat niet kan. Als ze jou meer wilt zien, moet dat ook van haar kant komen. Als ze dat niet wilt doen, dan moet ze daarvoor inleveren en dat hoeft ze niet bij jou neer te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Wat meer appen met je moeder?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 keer per maand al heel wat. Ik kwam minder vaak bij mijn ouders, terwijl ze op een half uur rijden wonen.
We belden wel regelmatig.
Mijn ouders begrepen dat ik een eigen leven opbouwde waarin zij niet meer op de eerste rang zitten.
Zo doe ik het nu ook bij mijn dochter die het huis uit is. Soms even appen, soms bellen maar ik zie haar ongeveer eens in de 6 weken.

Waar is je moeder bang voor? Heeft ze wel genoeg invulling van haar eigen leven? Dat hoeft toch niet meer bij jou vandaan te komen?
Waarom wil ze deel uitmaken van je nieuwe relatie?
Bloem_Viva schreef:
18-05-2019 20:15
Jawel, maar ze geeft aan dat ze dat gedoe vind voor een uurtje koffie drinken.

Ja dat is dan haar probleem en dan moet ze niet gaan lopen janken, dat is niet eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
18-05-2019 20:15
Jawel, maar ze geeft aan dat ze dat gedoe vind voor een uurtje koffie drinken.
Dat klinkt dan weer niet aardig. Als ze je wil zien moet ze er ook wat voor overhebben..
Alle reacties Link kopieren
Samen regelmatig een paar daagjes weg plannen?
Film jes sturen?
Je kan er ook voor kiezen om alleen of met je vriend een nachtje bij je ouders te slapen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reactie. Jullie laten mij nu wel even anders naar de situatie kijken!

@pearle eens, maar dat doet ze dus niet.
@dropfruitje, midden in afspreken is idd een idee om een x samen te weten bijvoorbeeld.
@ Madeliefjees, doe ik al regelmatig in de familieapp
@ambra, ik durf het niet te zeggen eigenlijk. Echt vrienden heeft ze niet. Werk maar 3 dagen per week en mijn vader gewoon fulltime. Mijn zusje is sinds een jaar ook het huis uit. Als we bellen, bel ik eigenlijk altijd haar. Vroeger toen ik met de trein naar huis ging van werk was dat wel dagelijks, maar nu ik maar 10 min fietsen van werk rij doe ik dat eigenlijk niet meer.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
18-05-2019 20:14
Dan moet je moeder toch zelf in actie komen en wel gewoon savonds een uur heen en terug rijden om lekker bij jullie koffie te drinken

Zo giga ver is dat nu ook weer niet
Dit.
Als ze het eng vindt om te rijden, moet ze een paar rijlessen nemen. Ze mag er zelf ook wel wat moeite voor doen.
(Misschien erg hard, maar dit is herkenbaar en ligt gevoelig)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
18-05-2019 20:17
Waarom wil ze deel uitmaken van je nieuwe relatie?
Ze wil deel uit maken van het geluk dat ik er van heb, ik denk dat dat een betere beschrijving is.
Alle reacties Link kopieren
Bel haar wat vaker.
En ben je bereid om meer tijd voor haar vrij te maken of niet?
Alle reacties Link kopieren
Eens met de posters die stellen dat je moeder geen recht van spreken heeft als ze niet de moeite wil doen om zelf naar jou toe te komen. Als ze dat de afgelopen 6 jaar regelmatig had gedaan, of dat nou met auto of OV is, was ze ondertussen bekend met de route.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
18-05-2019 20:23
Bel haar wat vaker.
En ben je bereid om meer tijd voor haar vrij te maken of niet?
Ik zou oprecht niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Ik ben vrij op de dagen dat zij moet werken en andersom. De zondag met m'n vriend is voor ons twee grotendeels van de tijd. Dus zou alleen savonds kunnen door de weeks. Ben geen twee dagen achter elkaar vrij dus daar slapen kan sowieso niet meer. Ik kan wellicht wel in het midden ontmoeten om een x een hapje te eten.
Ze wil niet reizen en zelf belt ze ook niet, laat het probleem daar waar het probleem gemaakt wordt.
Zo gaat dat. Ik zie mijn ouders ook hooguit maandelijks, en nagenoeg alleen met verjaardagen en feestdagen. Totaal geen behoefte aan om daar een wekelijks bezoek van te maken.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij zelf? Je lijkt je moeder meer in je leven te willen betrekken omdat zíj dat wil. Wil jij dat ook? Want zo klinkt het niet. En dat mag. Je moeder zet je flink onder druk, dat zou ik niet waarderen. Daar mag je ook best wat van zeggen. Daarnaast moet je het óók nog op haar manier doen (jij moet daarheen, want voor haar is het gedoe. En voor jou dan?)
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo netjes van je moeder. Daarom de vraag, heb jij zelf ook nog iets te willen?
Ga anders een keer samen met je moeder met het OV van haar huis naar jouw huis. Dan leert ze misschien dat het erg meevalt?

Mijn ouders wonen op 40 minuten rijden, met het OV duurt het wel een stukje langer maar m'n moeder heeft dat er graag voor over als m'n vader de auto heeft. Als je zelf geen moeite wil doen om interesse te tonen voor en deel te nemen aan het leven van je dochter... hoe verwacht je dan dat dit overkomt? Ik vind het vreemd dat je als moeder verwacht dat alle moeite van dochter komt, ondanks dat deze gewoon werkt en een relatie en sociaal leven enzo heeft. Mag best van twee kanten komen.
dropfruitje schreef:
18-05-2019 20:15
Sorry, maar ik vind je moeder wel een dramaqueen. Ze kan tijd met het openbaar vervoer. Misschien een keer afspreken in het midden want dan hoeft ze minder ver te rijden.

En wat vaker bellen misschien.

Maar ik vind dat je als ouder je kind niet kan verplichting meer aandacht aan je te geven, en dat door te huilen onder druk zetten al helemaal niet.
Dit. Wat een emotionele chantage. Jij bent haar niet verplicht haar deel uit te laten maken van jouw geluk. Daarbij zet ze je nu zo onder druk dat ik me afvraag wie er nog gelukkig is in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
@Jufjoke , ik ben niet voor niets zo ver weg gaan wonen. Ik snap mijn moeder heel goed, maar ik vind het lastig. Het kost mij altijd heel veel energie als ik eerlijk ben. Het reizen, het samenzijn met hun, enz. Dus eigenlijj vind ik 1x genoeg per maand. Maar ik snap dat ze graag mijn vriend wil leren kennen.

@Teigera, dat is een goed idee! Ze is denk 3x met het ov deze kant op geweest in die 6 jaar en de rest heeft mijn vader haar gebracht en soms is ze dan een dagje hier, maar dat is op 1 hand te tellen.
Bloem_Viva schreef:
18-05-2019 20:15
Jawel, maar ze geeft aan dat ze dat gedoe vind voor een uurtje koffie drinken.
Maar voor jou is het geen gedoe om die kant op te gaan zeker?

Ik vind je moeder dramatisch doen en waarschijnlijk moet ze vooral leren accepteren dat haar kinderen niet meer thuis wonen en een eigen leven hebben. Je kan haar natuurlijk wel iets tegemoetkomen door een met je vriend te blijven slapen ofzo. Maar laat je niet manipuleren. Als ze nog werkt, is ze niet heel oud. Dus jouw kant opkomen zou echt niet zo moeilijk moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven