Lesbisch - en nu?

22-05-2019 00:11 17 berichten
Hoi,

Ik plaats dit even onder een geheim account. Ik ben een vrouw van 26 jaar en ben er vrij recent achtergekomen dat ik lesbisch ben. Voorheen dacht ik altijd dat ik biseksueel was en ik heb ook heel lang een relatie gehad met een man.

Ik vind het lastig dat ik lesbisch ben. Niet omdat ik het stom vind of me ervoor schaam, want ik zou blij zijn met een leuke vriendin, maar het is voornamelijk omdat ik me eenzaam voel. Ik heb het gevoel dat bijna elke vrouw hetero is. Natuurlijk weet ik ook wel dat dit absoluut niet waar is, maar toch voel ik me eenzaam/naar.

Het heeft er denk ik ook mee te maken dat ik maar twee keer verliefd ben geworden en twee keer op een vrouw die hetero is. De eerste vrouw waarop ik verliefd werd een paar jaar geleden (inmiddels zit ze nog steeds in mijn hoofd) is getrouwd met een man en daarnaast laat haar geloof dit niet toe. Daar heb ik me heel naar onder gevoeld.
Laatst kwam ik weer een hele mooie vrouw tegen. Ze straalt echt uit dat ze een ontzettend lief en mooi persoon is en daar viel ik eigenlijk al vrij snel voor, maar ook zij is hetero en heeft sinds kort een vriend.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Hoe gaan/gingen jullie ermee om?

Ik ben trouwens al lid van Happn, Her en dergelijke, maar dat heeft tot nu toe nog niets opgeleverd voor mij. Het is ook meer dat ik me 'alleen' voel.

Liefs,

Emily
Alle reacties Link kopieren
Hoe was die relatie met die man dan?
Waarom ben je geen bi meer dan? Moet je seksualiteit per de geclassificeerd worden?
Alle reacties Link kopieren
Dus je werd al twee keer verliefd op iemand die niet verliefd werd op jou. Of daar meer mensen last van hebben gehad? Ik gok zomaar op ja.
Btw wat heeft lesbisch, hetero, homo of bi nou te maken met het feit dat jouw verliefdheid niet beantwoord wordt?
Ga naar een leuke bar waar meer homo's en lesbiennes komen. Ga naar speciale vrouwen avonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even wachten met je familie inlichten tot je een serieuze relatie hebt.

Zijn er geen leuke vrouwenfeesten in jouw regio?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat gegraaf in je gevoelsleven nooit zo goed. Je schiet er niks mee op, als jij iemand leuk vindt en het is niet wederzijds, dan houdt het op. Jammer, wonden likken en weer door.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
O herkenbaar hoor TO!
Ik ben ook bi, maar ik neig toch meer naar de vrouwen. Heb nu alweer een aantal jaar een relatie met mijn vriendin en ben gelukkig. Ik weet hoe irritant het is dat je echt op zoek moet gaan voor je gevoel, maar bij mij kwam het ook min of meer onverwachts. Mijn vriendin en ik waren al even bevriend toen de vonk oversloeg (we kenden elkaar uit de gsy-scene dat wel).
Maar voorheen ook vaak verliefd geworden op hetero's hoor, ik snap je frustratie goed. Het beste is toch om meer om je toch te begeven in de gay-wereld. Zoek eens op wat jou leuk lijkt. Zo heb je CHJC en dat is voor Christelijke homo's, lesbiennes en alles wat ertussen zit.
Ook heb je bijvoorbeeld Poink en dat is voor vrouwen in regio Nijmegen.
Kijk anders op Facebook en ga een keer naar activiteiten van dergelijke verenigingen. Of idd als je ervan houdt naar een vrouwenfeest oid.
En verder lekker genieten van de verliefdheid. Al is het op afstand, verliefd zijn kan ook leuk zijn :-)

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Voel je je alleen omdat je geen relatie hebt of omdat je het gevoel hebt de enige lesbienne op deze aardbol te zijn?

Ik krijg het gevoel dat het tweede het geval is. Dan kan ik je aanraden om contact te zoeken met andere lhbt’ers.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen wordt weleens verliefd op iemand die dat niet beantwoord, dat heeft verrassend weinig met seksualiteit of gender te maken. Er zijn nu eenmaal meer mensen op deze wereld die niet op je zullen van dan wel.
De kans is bij jou wel wat groter dat dit gebeurt, helaas. Dat is een van de redenen dat er bijvoorbeeld nog steeds cafes en feesten voor lesbische vrouwen bestaan. Zodat je een sociale kring kan betreden waar je je minder alleen voelt. Kijk eens rond wat er bij jou in de buurt is, want datingapps helpen ook niet bij een gevoel van alleen voelen.
Misschien meer gaan zoeken in de juiste kringen/uitgaansgelegenheid en duidelijk aangeven op je datingsapp. Dan tref je dus de juiste mensen. Vis je uit de juiste vijver.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar hoor.....zowel de eenzaamheid, als men hart verliezen aan hetero's.
Word zelf ook zelden verliefd. En liefst spontaan in een niet perse holebi setting, waar het dan 'moet gaan gebeuren'. Het kan natuurlijk. Maar ik heb altijd de indruk gehad op zulke feestjes dat de meeste mensen er heen gaan met hun vriendin of in een al bestaand groepje vrienden.

Misschien is het makkelijker als je bij een vereniging gaat; dan bouw je eerst vriendschappen op en kan je daarna samen weggaan naar feestjes.
Hey! Om even op alle vragen/opmerkingen te antwoorden:

Ik dacht inderdaad dat ik biseksueel was, maar ik merkte aan het begin van de relatie al dat ik weinig zin in seks had. Ik wist niet waardoor het kwam, totdat ik een vrouw ontmoette waarop ik verliefd werd. Toen was het voor 100% duidelijk. De relatie verder was fijn, maar op seksgebied totaal niet. Ik wilde geen seks en verlangde naar het lichaam van een vrouw.

Verder ligt het er niet perse aan dat het twee keer niet wederzijds was, maar meer omdat de eerste vrouw het niet accepteert i.v.m. haar geloof (dat vind ik gewoon lastig) en ik heb het gevoel dat ik zoveel minder kans maak dan mannen. Voor mijn gevoel is bijna iedereen hetero (wat ik overigens niet begrijp, want vrouwen zijn zó mooi).

Mijn familie weet het al een tijd.

Bedankt voor je reactie, Elisa55! Heb je tips voor bepaalde Facebookpagina's o.i.d.? En dat klopt. Als ik in bed lig, dan denk ik aan haar en aan dat we samen zijn. Soms vind ik dat heel fijn, maar vaak realiseer ik me ook dat het nooit zal gebeuren en dat maakt me toch wel weer verdrietig.

Bedankt voor je reactie, forummeraXxl! De eenzaamheid en je hart verliezen aan een hetero is zó naar. Ik word, net als jij, totaal niet snel verliefd. Deze twee vrouwen hebben allebei iets wat ik zo ontzettend mooi vind. Ik vind het lastig om te beschrijven, maar ze stralen gewoon mooiheid uit. Ze hebben zo'n lief gezicht en een lieve uitdrukking. Ben jij lid van een vereniging?

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bi, maar ik merk dat ik vrouwen leuker vind dan mannen. Ik heb ook al een aantal jaar een relatie met een ontzettend leuke vrouw! We hebben elkaar ontmoet via een vriendengroep (vol met hetero's).

Het COC (ik weet niet waar je woont, maar in een grote stad zit er vaak wel een vestiging met een bijbehorend café) organiseert ook wel eens het een en ander voor vrouwen die op vrouwen vallen. Misschien is het een idee om daar eens naar te gaan informeren?

En in de grotere steden waar veel vrouwelijke studenten zijn, is vaak ook wel een vrouwencafé.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik geen lid van een vereniging; ik probeer gewoon mee te denken :)
Ik heb zelf destijds veel gehad aan het COC (gemengd) en de Kringen (alleen met vrouwen), puur voor de gezelligheid en contact met andere (jonge) homoseksuelen en lesbiennes. En nog even meegedaan met een eetclub voor lesbiennes.
Mijn vrouw heb ik leren kennen via een datingsite.
En lekker uitgaan tijdens de Gay Pride. Als is het maar voor het gevoel dat je niet alleen bent. in Amsterdam is de pride week de eerste week van augustus. in Utrecht volgens mij 1 juni al.
Bedankt voor jullie reacties! En wat leuk, Wilgentak! Bedankt voor de tip. Ik zal daar eens naar kijken!

@DianaBerrigan: Dat lijkt mij superleuk, maar niemand wil ooit mee haha. Ik weet niet of ik het alleen zou durven ... ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven