Dillema's

24-05-2019 11:13 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik date al een tijdje met een jongen en het begint behoorlijk serieus te worden (ja, ik heb inderdaad eerder een topic over deze jongen geopend en dit is allemaal nogmaals uitgepraat en ik heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet nog een keer accepteer. Afijn, daar gaat dit topic niet over).

Deze jongen heeft wel een aantal duidelijk grenzen in een relatie, wat op zich natuurlijk heel goed is. Alleen met een ding heb ik een probleem; hij wil geen vriendin die een op een afspreekt met exen (natuurlijk wel situatie afhankelijk). In mijn geval zou hij dit in ieder geval niet oké vinden, maar ik wil geen vriendschap opgeven voor een relatie. Ik zal de situatie proberen uit te leggen.

De "ex" in kwestie ken ik al een jaar of 8. Wij hebben nooit een relatie gehad, maar er zijn jaren lang wel intieme dingen gebeurd en wij hebben elkaar altijd erg leuk gevonden. Tot een relatie is het nooit gekomen, maar eigenlijk is het al die jaren meer dan een vriendschap geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat de aantrekkingskracht ook nooit helemaal weg is geweest, en dat de jongen in kwestie zelfs weleens zegt dat hij misschien toch wel een relatie met mij had willen beginnen (hij heeft inmiddels wel een andere relatie). Over deze dingen ben ik ook eerlijk geweest tegen de jongen met wie ik nu date.
Echter, met de "ex" heb ik dus al een jarenlange vriendschap, we gaan samen naar concerten en maken af en toe muziek bij hem thuis. Ik zie hem niet vaak, eens per 2 a 3 maanden.

Ik snap dat iemand waarmee ik een relatie zou krijgen er niet een heel fijn gevoel bij heeft als ik met deze jongen zou afspreken. Aan de andere kant, hij moet mij toch kunnen vertrouwen? Ik wil een graag een relatie met deze jongen, maar dat zou betekenen dat ik er een vriendschap voor zou moeten opgeven. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover, ik kom er zelf niet meer uit.. Ben ik respectloos als ik nog met deze "ex" wil afspreken? Of zou mijn nieuwe relatie het moeten accepteren?

Bedankt voor het meedenken alvast!
Wat een hoop gedoe in een prille relatie.
Ik zou op zoek gaan naar een andere vriend.
Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriend met zo'n soort ex wil afspreken. En je nieuwe relatie "moet" helemaal niks accepteren. Juist in zo'n beginstadium was ik al pleite geweest, heb helemaal geen zin in dit soort dingen
2 maanden geleden deed hij raar en was het nog een date. Nu is het allemaal heel serieus. Je bent zeker nog heel jong?

Ik zelf zou ook niet blij worden van omgang met een exscharrel waarvan je weet dat de ander meer wil en er nog aantrekkingskracht is tussen beiden.

Het is wel zo eerlijk om je relatie een kans te geven en dus niet in dat geval per se een vriendschap te willen onderhouden.

In gevallen van echte platonische vriendschap vind ik het echt wat anders maar je geeft zelf aan dat je hem nog steeds aantrekkelijk vind en hij weet ook dat de scharrel jou nog wel ziet zitten.

Of je kiest voor je relatie en zet deze vriendschap op een laag pitje. Of je eerlijk zijn en je vriend dumpen.

Hij mag je niks verbieden maar dit is gewoon vragen om problemen en niet eerlijk naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
Die kerel is geen ex van je, dat is een vriend van je waarmee je intieme situaties mee hebt beleefd.
Ik snap heel goed dat je vriend dat geen fijn idee vind.
Als het echt een ex van je was geweest dan had het zo kunnen zijn dat alles qua gevoel en aantrekking was afgesloten. Echter geef je zelf ook aan dat die aantrekking tussen jou en die van vriend van je nog steeds bestaat.
Dan is het wel een keuze die je moet maken. Of wachten op die vriend van je en het daar een keer mee te proberen een relatie te hebben. Of gaan voor je vriend, en in ieder geval eerst zorgen dat die aantrekking tussen jou en die vriend weg is.

Ik ben het met je eens dat je vriend moet accepteren dat je met jongens om gaat, of met je ex omgaat. Maar dit is geen ex en dus een andere situatie naar mijn mening
En pas je topic titel even aan het is namelijk dilemma.
Alle reacties Link kopieren
nooit, nooit, nooit een relatie willen met iemand die zo jaloers is, dat hij je regels oplegt
Echt NOOIT
Team vriend.
Ik vind het zelf ongepast en onnodig wanneer ik een relatie heb om af te spreken met een ex en nog meer wanneer er nog spanning tussen ons 2 is.
Mijn vriend denkt er net zo over dus bij ons geen issue.
Een van jullie 2 moet inbinden of jullie moeten aanvaarden dat jullie niet bij elkaar passen.
Zoveel mensen op deze wereld, snap het probleem niet.
Alle reacties Link kopieren
Kappen met die zogenaamde ex. Ik snap je vriend wel. Wat als het andersom was geweest?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dus:

- jarenlange sexrelatie gehad
- aantrekkingskracht is er nog steeds
- 'ex' had bij nader inzien toch wel een relatie met je willen beginnen
- en je wil lekker met 1 op 1 afspreken en o.a. 'muziek maken'

iets van kat op het spek binden.
Dat zijn geen ‘grenzen in een relatie’ dat zijn regels. En dat zegt heel veel over wat voor mens hij is en wat voor relatie je met hem gaat krijgen. Dat moet je niet willen. Zodra jij je moet gaan aanpassen omdat je anders tegen iemands regels in gaat moet je jezelf eens achter de oren krabben.
Ga je dit topic ook verwijderen?
Beetje respectloos tegen de mensen die je advies geven vind je niet?


Maar serieus, hoe wanhopig ben je met hoe weinig eigenwaarde? Met je vorige topic erbij: dit is geen leuke man. Dat jij overweegt dit te accepteren zegt heel veel over hoe weinig eigenwaarde je hebt. Dit zou een gezonde zelfverzekerde vrouw niet pikken. Laat staan dat je schrijft dat het mogelijk een relatie wordt? Wat is het nu dan? Neuken tot jij hebt toegegeven aan zijn eisen?


Wáárom pik je dit soort gedrag? Staat er deurmat op je rug? Zijn de leuke normale mannen op? Is hij een 88 jarige miljonair met een hartaandoening en geen kinderen? Ben je zo afgrijselijk dat je echt niemand anders kunt krijgen en dat alleen zijn geen optie is?
Alle reacties Link kopieren
Deze reacties had ik al wel een beetje verwacht. Het is wel zo dat het al ongeveer een jaar zo is dat het een vriendschap is zonder de intiemere dingen. Ook aangezien hij een relatie heeft op dit moment. Dit neemt niet weg dat we allebei echt nog wel merken dat er meer is, we doen er alleen niets mee.

Ik vind het heel lastig, omdat ik weet dat er echt niks zal gebeuren en de vriendschap erg zou missen. Dat muziek maken is onze gemeenschappelijke hobby en dit doen we al jaren (met de ambitie om op te gaan treden etc.). Om dit niet meer te kunnen doen vind ik heel lastig, en de vriendschap zit best wel diep waardoor ik het niet over m'n hart kan verkrijgen dit opeens op te zeggen.

Maar jullie hebben wel gelijk, ik zou dit andersom ook niet fijn vinden. Ik zal dus zelf een keuze moeten maken...
Alle reacties Link kopieren
gaat het specifiek om deze man of wil je vriend alle vriendschappen met mannen niet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
24-05-2019 12:09
gaat het specifiek om deze man of wil je vriend alle vriendschappen met mannen niet?
Specifiek deze man. Vriendschap met mannen is helemaal prima en hij wil mij zeker niets verbieden. Maar hier heeft hij gewoon geen goed gevoel bij.
Alle reacties Link kopieren
Studentje678 schreef:
24-05-2019 12:12
Specifiek deze man. Vriendschap met mannen is helemaal prima en hij wil mij zeker niets verbieden. Maar hier heeft hij gewoon geen goed gevoel bij.
ok, dat scheelt al.
Als je heel eerlijk bent en die vriend zou geen relatie meer hebben en hij zou naar je toe komen met dat hij je echt heel leuk vindt en graag een relatie met je zou willen, wat zou je dan voelen en denken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Een vriendschap zou ik nooit opgeven, maar het contact met een exscharrel, waarbij de aantrekkingskracht nog aanwezig is, zou ik uit mezelf op een lager pitje zetten. Ik ben te lui om te loepen, maar als je respect voor je relatie had, zou ik eerst een paar keer afspreken als stel met het andere stel en pas als iedereen elkaar kent en niet als bedreigend ervaart weer 1 op 1.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
24-05-2019 12:17
ok, dat scheelt al.
Als je heel eerlijk bent en die vriend zou geen relatie meer hebben en hij zou naar je toe komen met dat hij je echt heel leuk vindt en graag een relatie met je zou willen, wat zou je dan voelen en denken?
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik daarmee aan zou moeten. Er is veel gebeurd in het verleden en ik heb het gevoel dat ik hem niet 100% kan vertrouwen in een relatie. Ook zijn mijn gevoelens voor hem veel minder geworden. Als ik echt een relatie met hem had gewild had ik daar wel werk van gemaakt in die jaren, maar dit is dus niet het geval. Maar onze vriendschap is me wel dierbaar.
Hij kan en hoort je niets te verbieden. Hij heeft ook niks te eisen. Hij klinkt in je andere topic ook een beetje als een lapswans. Waar je zin in hebt, je hebt net wat ..en het een na het ander is een probleem.

Maar hij kan dit ( in mijn ogen ook zeer logisch in dit geval) niet fijn vinden en daar conclusies uitrekken.

Ik zou er ook geen zin in hebben en bedanken voor een relatie met iemand die met haar exscharrel van jaren per se een vriendschap moet houden. Waarbij er gewoon geuit wordt dat er wederzijds nog gevoelens of aantrekkingskracht zit.

Ik ben niet zo van het zelf verkozen drama en zou dus stoppen met de relatie en op zoek gaan naar wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Studentje678 schreef:
24-05-2019 12:20
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik daarmee aan zou moeten. Er is veel gebeurd in het verleden en ik heb het gevoel dat ik hem niet 100% kan vertrouwen in een relatie. Ook zijn mijn gevoelens voor hem veel minder geworden. Als ik echt een relatie met hem had gewild had ik daar wel werk van gemaakt in die jaren, maar dit is dus niet het geval. Maar onze vriendschap is me wel dierbaar.
maar je kunt je vriend dus niet de garantie geven dat er niks meer zal gebeuren? Dan snap ik hem wel, ondanks mijn mening dat vriendschappen belangrijk zijn en je die in mijn ogen niet op hoeft te geven voor je relatie.
Maar, ik herinner me je vorige topic en ik vraag me af in hoeverre je echt vertrouwen hebt dat je vriend je niet weer laat bungelen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Waarom wil je überhaupt een relatie met dat pareltje?
Wat mij betreft zou het geen dilemma zijn of ik wel of niet afscheid neem van die vriendschap, ik zou nml geen relatie willen met hem. Niet om wat hij van je vraagt maar om hoe hij is, gebaseerd op je vorige topic.
Je bent toch geen deurmat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sowieso elkaar regels opleggen niet oke. En jaloers gedrag ook niet.

Zelf zou ik zo een gevaarlijke vriendschap nooit aanhouden maar als je vriend het niet accepteert moet ie niks met je beginnen. En niet jou opleggen de vriendschap te verbreken. Hij moet je accepteren hoe je bent met alles er op en er aan.

Mede gezien je eerste topic denk ik dat dit een potentieel heel enge kerel is. Maar ja... hij kan het natuurlijk goed wegredeneren allemaal en dan denk je dat hij ook wel deels gelijk heeft... Dat doen enge kerels namelijk allemaal.

Je gaat toch niet luisteren naar iedereen die zegt dat je het heel snel moet uitmaken dus ik wens je heel veel sterkte de komende periode... en de periode die komt nadat het uiteindelijk toch uit gaat.
lilalinda schreef:
24-05-2019 11:40
nooit, nooit, nooit een relatie willen met iemand die zo jaloers is, dat hij je regels oplegt
Echt NOOIT
Dit dus!
Maak het uit, dan voorkom je jezelf een hoop ellende.
Met die date wordt het dus niets, want et is alleen maar gezeur. Met die ex die geen ex is zijn er wel gevoelens. Zolang je zo gehecht bent aan die ex, moet je je niet storten in een andere relatie.
Er is eigenlijk geen dilemma, want met beide heren wordt het niets.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-05-2019 11:40
nooit, nooit, nooit een relatie willen met iemand die zo jaloers is, dat hij je regels oplegt
Echt NOOIT
Mwah, ik wilde dit ook zeggen, tot TO begin over hun jarenlange scharrelrelatie en het feit dat de aantrekkingskracht er nog steeds is. Dat is geen vriendschap met een ex maar een neukerdje warmhouden. En daar problemen mee hebben, vind ik eerder realistisch dan jaloers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven