Lijf & Lijn alle pijlers

Op weg naar een fit, gezond en slank 2019

02-02-2018 19:59 361 berichten
Vervolg van 10 kilo minder in 2018.
Vrijdag is weegdag. Gewicht aub dikgedrukt vermelden.

Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht 


Ollekebollekeknolleke:
32 jaar 1.57
67.465.26564.864.464.46463.5
6463.6

Skippybal10:
30 jaar 1.65
70.870.46968.868.668.267.466.8
66.866.5

Limonello18:
35 jaar 1.68
60.258.757.15857.5575757.2
5756.8

Strikjemetstippels:
35 jaar 1.68
6160.660.660.260.259.859.4
xx

Fudge:
34jaar 1.69
68.166.766.266.267.366.966.7
xx66.1

Twilight84:
33 jaar 1.75
86.882.382.681.9828281.782.2
81.982.1

Zwartvlekje:
25 jaar 1.55
62.361.26161.46160.960.5
60.7

Lola-lily:
30 jaar 1.63
79.879.17978.57978.57979
78.778.4

Kiwimeisje:
28 jaar 1.79
89.289.187.387.386.2xx85.4

Evada35:
35jaar. 1.80
83.8
8079.5
anoniem_361216 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 12:55
76.41% gewijzigd
Dames hier kunnen we verder gaan.
De gewichten van vandaag aub hier vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt dit precies? Kan ik hier ook aan deelnemen? :-)
Alle reacties Link kopieren
Present, fijn limonello!
Jaaa fijn dat je dit hebt gedaan!!

Vanmorgen 77,6
Alle reacties Link kopieren
ja, fijn! heb nog niet gewogen vandaag maar zal ik morgen even doen
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Limonello. Ik woog vanochtend 61,7.

Wat mij betreft mag je mee doen Sibella. In het vorige topic besliste te opener daarover dus misschien is het handig om dat voor nu over te laten aan Limonello.
61,5

Hoi trouwens :P
Alle reacties Link kopieren
Ah mooi, ook weer present.

Hier nu 65.2 Niet veel verandert. Drukke week met inwerken enz. Dus weinig tijd gehad om te sporten. Dat gaan we dadelijk maar weer eens doen. Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gewicht: 67,3
ollekebollekeknolleke schreef:
03-02-2018 08:17
Ah mooi, ook weer present.

Hier nu 65.2 Niet veel verandert. Drukke week met inwerken enz. Dus weinig tijd gehad om te sporten. Dat gaan we dadelijk maar weer eens doen. Fijn weekend allemaal!
Hoe is het op je nieuwe werk? Kost altijd veel energie natuurlijk.

Vanmorgen zelfs al op 61,2 gewogen maar laat die 61,5 maar staan.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
02-02-2018 22:29
61,5

Hoi trouwens :P
Ik wilde jou eigenlijk nog wat vragen naar aanleiding van jouw 1500 kcal per dag. Hoe actief ben jij in je dagelijkse leven en qua sporten? Ik zie dit wij ongeveer evenveel wegen en dat jij groter bent dan ik. Tegelijk heb ik eerder gemerkt dat ik met 1800 kcal ook nog afval.

Ik zit te twijfelen of ik misschien toch nog wat verder naar beneden moet in hoeveel ik eet dus ik probeer een beetje te vergelijken met andere mensen.
Kan en mag ik er nog bij?
Zwartvlekje schreef:
03-02-2018 09:19
Ik wilde jou eigenlijk nog wat vragen naar aanleiding van jouw 1500 kcal per dag. Hoe actief ben jij in je dagelijkse leven en qua sporten? Ik zie dit wij ongeveer evenveel wegen en dat jij groter bent dan ik. Tegelijk heb ik eerder gemerkt dat ik met 1800 kcal ook nog afval.

Ik zit te twijfelen of ik misschien toch nog wat verder naar beneden moet in hoeveel ik eet dus ik probeer een beetje te vergelijken met andere mensen.
Ik kijk naar mijn BMR (wat je verbruikt als je in coma zou liggen zeg maar) en dat is bij mij laag in de 1300 kcal, en tel daar wat dingen bij op. Ik ben totaal niet actief trouwens. Het is wel zo dat je naarmate je minder weegt je ook minder verbruikt en je dan weer minder moet gaan eten.

Ik val met iets meer ook nog wel af maar gaat niet zo snel. Google eens op BMR uitrekenen en vul je gegevens in. Je kunt ook vaak je activiteitslevel er in zetten, ik zet er standaard sedentary in.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Limonello!
Gister wel gewogen, maar vergeten door te geven.
Ik zit nu op 96,7 ietsje meer dus, maar dat verbaast me niet :)
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-02-2018 09:48
Ik kijk naar mijn BMR (wat je verbruikt als je in coma zou liggen zeg maar) en dat is bij mij laag in de 1300 kcal, en tel daar wat dingen bij op. Ik ben totaal niet actief trouwens. Het is wel zo dat je naarmate je minder weegt je ook minder verbruikt en je dan weer minder moet gaan eten.

Ik val met iets meer ook nog wel af maar gaat niet zo snel. Google eens op BMR uitrekenen en vul je gegevens in. Je kunt ook vaak je activiteitslevel er in zetten, ik zet er standaard sedentary in.
Ah ja, bedankt.
Ik weet wat BMR is inderdaad en de mijne zit ook rond de 1300.
Ik denk dat het verschil dan toch activiteit is, hoewel ik mezelf ook niet heel erg actief vind. Ik kijk zelf naar mijn verbruik met mijn fitbit en probeer daar tussen de 300-500 kcal onder te gaan zitten. Gemiddeld over een week zit ik meestal toch nog ruim boven de 2000 verbruik. Misschien kijken of ik toch nog iets lager kan gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen gewogen: 72,8
Ach, iets is beter dan niets! ben er wel blij mee. door rugpijn niet zo actief geweest als ik wilde.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2018 12:23
Reden: spam
99.23% gewijzigd
Zwartvlekje schreef:
03-02-2018 10:51
Ah ja, bedankt.
Ik weet wat BMR is inderdaad en de mijne zit ook rond de 1300.
Ik denk dat het verschil dan toch activiteit is, hoewel ik mezelf ook niet heel erg actief vind. Ik kijk zelf naar mijn verbruik met mijn fitbit en probeer daar tussen de 300-500 kcal onder te gaan zitten. Gemiddeld over een week zit ik meestal toch nog ruim boven de 2000 verbruik. Misschien kijken of ik toch nog iets lager kan gaan zitten.
ik denk dat fitbit niet per se heel accuraat is om eerlijk te zijn. Doe je aan sport? Kijk ik neem zelf ook altijd een factor inschattingsfout mee al weeg ik heel veel qua eten en zo, maar niet alles is exact zo als op het label en labels hebben het wel eens fout.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-02-2018 12:10
ik denk dat fitbit niet per se heel accuraat is om eerlijk te zijn. Doe je aan sport? Kijk ik neem zelf ook altijd een factor inschattingsfout mee al weeg ik heel veel qua eten en zo, maar niet alles is exact zo als op het label en labels hebben het wel eens fout.
Ik vind het moeilijk in te schatten in hoeverre het verbruik volgens de fitbit klopt.
Ik sport in ieder geval 2X per week, kickboksen en zwemmen, bij voorkeur nog een derde keer. Daarnaast loop en fiets ik veel waardoor ik de 10.000 stappen gemiddeld iedere dag wel haal. Ik heb dan wel weer een zittend beroep.
Ik probeer ook wel rekening te houden met inschattingsfouten. Ik heb vanuit mijn werk regelmatig lunches en ik probeer er rekening mee te houden dat je daarbij makkelijk te laag inschat. Dat is ook lastig omdat je zelf dan weinig zeggenschap hebt over wat je te eten krijgt.

Ik denk dat ik ga proberen mijn inname met nog 100 tot 200 per dag omlaag te brengen. Kijken wat dat doet qua afvallen en met mijn honger gevoel.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
03-02-2018 08:38
Hoe is het op je nieuwe werk? Kost altijd veel energie natuurlijk.

Vanmorgen zelfs al op 61,2 gewogen maar laat die 61,5 maar staan.
Ja gaat prima, heerlijk om weer aan de slag te gaan. Ben twee jaartjes thuis geweest bij mijn dochtertje.
Maar het is iets lastiger te combineren met sporten merk ik.
En flink wat nieuwe indrukken en dingen die je moet onthouden. Dus ik lag gisteren op tijd in mijn bed haha

Toch vandaag even flink mijn best gedaan: half uur kracht en een half uur sprint (soort van flinke HIIT training, heel intensief fietsen).
Gewichten zijn aangepast.
Wat betreft nieuwe mensen, schrijf gewoon mee. Mensen die ik vaak zie gaan de tabel in. Zien we je niet meer dan haal ik je weer uit. Er blijft dan uiteindelijk een vast groepje over, denk ik. Ik wil nu in ieder geval niet te veel regels opleggen.
Ik ben nu aan het werk en moet dus bepaalde producten proeven. Ben gewoon misselijk van al die zoetigheid :misselijk:

Ik heb net besloten om minder te gaan afvallen. Mijn gewicht is prima en ik pas weer in mij broek. Maar op mijn rug, net boven de broekrand hangt echt een kwabbel en mijn billen en bovenbenen zijn wat slap en niet in verhouding met de rest van het lichaam. Ik wil me nu richten op meer spieren trainen. Ik weet alleen niet hoe dat precies werkt met eten en sporten.
Alle reacties Link kopieren
Wat weet je niet precies met eten en sporten Limonello?
Alle reacties Link kopieren
Helaas kan je niet op specifieke plekken vet kwijtraken. Wel kan je bepaalde spieren trainen om die wat "groter" te maken. Voor de onderrug, billen en bovenbenen zijn vaak specifieke oefeningen: hip thrusts, squat, legpress, enz. Op youtube kan je best veel voorbeelden vinden :) Wat betreft eten als je op gewicht wil blijven, rond je bmr gaan zitten, op dagen dat je traint daarboven. Voor spieren zijn eiwitten en koolhydraten van belang. Zorg dat je altijd eerst je spieren traint en daarna pas cardio doet ipv andersom als je de focus op de spieren wil leggen. Op deze manier put je de spieren niet eerst uit voordat je de krachttraining gaat doen en train je effectiever. Train nooit dezelfde groep spieren intensief na elkaar (qua dagen). Het beste resultaat krijg je door 48 uur tussen de trainingen te laten zitten.

Geen spierpijn betekent niet dat je niet je best hebt gedaan (dat is een mythe). De spiergroepen die je aangeeft zijn prima thuis te trainen (hoewel de onderrug lastig is).

Na een krachttraining goed eten (eiwitten en koolydraten). Voldoende rusten en normaal eten. Het zal even bekijken zijn hoeveel je moet eten om je gewicht te behouden, dat is voor iedereen anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven