Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met ww!

09-03-2018 10:05 399 berichten
Om goed in het ritme te komen en vooral te blijven ben ik op zoek naar een groepje die mee doen met de weight watchers of op een andere manier kan natuurlijk ook!

Eerste doel -10 voor 1 juni 2018. Samarkand

Nieuw doel: -7 kg van 1 juni tot 1 aug.

Wie doet er mee!? Zet je gegevens in reactie en ik voeg ze bij in de tabel!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtWeek -/+TotaalDoel 1 juni - 1 aug.
Martine89291.71cm110.5 kg104.8 kgvrij 29-6 -0.4-5.72.6
Unica371.76 cm83,5 kg74.9zon 24-6 -0.4-8.61.8
Samarkand371.63 cm 87.6 kg 75.9 kgdon 28-6 -0.7-11.73.1
Rosings401.68 cm 97.1 kg 95maan 18-6 +0.5-2.10
Ikjuh-1.77 cm 96 kg 94.1vrij 15-6 -1.9-1.9 1.9
Depster271.77 cm 77.9 kg 76.4don 28-6 -0.2-1.31.3
------
Wie langer dan 2 weken niet heeft meegeschreven haal ik even uit de tabel, uiteraard wel weer van harte welkom om weer mee te komen schrijven en wekelijks gewicht door te geven.
anoniem_640109a1b93c2 wijzigde dit bericht op 29-06-2018 07:06
78.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Martine, ik schrijf graag met je mee. Lange tijd alleen als meelezer op dit forum geweest, nu toch maar weer een account aangemaakt. Heb jaren geleden al eens heel actief geschreven hier. Kan niet beloven dat ik dagelijks inlog, maar vind het wel leuk ervaringen te delen.

Ik ben ook net begonnen met WW, mijn eerste week zit er morgen op. Zondag is mijn weegdag, ben erg benieuwd. Ik wil graag 13 kilo afvallen. Altijd prima op gewicht geweest totdat ik gestopt ben met roken 1,5 jaar geleden.

Ik woog vorige week bij de start 83.5 kg en mijn doel is uiteindelijk terug te gaan naar 70 waar ik vandaan kom. Ik ben 37 jaar.

Ik probeer al een jaar mijn stoppen met roken kilo's eraf te krijgen, maar lukt maar niet steeds. Daarom nu gestart met de WW methode, hopelijk lukt het op deze manier wel. Ik vind het erg prettig om geen calorieën meer te hoeven tellen. Dat puntensysteem werkt wel voor mij en door de extra weekpunten heb ik niet het idee echt op dieet te zijn.

Hopelijk sluiten er nog meer aan!
Alle reacties Link kopieren
Er is al een topic hier over:

lijf-lijn/weight-watchers-smartpoints-f ... #p28157261
Unica schreef:
09-03-2018 12:11
Hoi Martine, ik schrijf graag met je mee. Lange tijd alleen als meelezer op dit forum geweest, nu toch maar weer een account aangemaakt. Heb jaren geleden al eens heel actief geschreven hier. Kan niet beloven dat ik dagelijks inlog, maar vind het wel leuk ervaringen te delen.

Ik ben ook net begonnen met WW, mijn eerste week zit er morgen op. Zondag is mijn weegdag, ben erg benieuwd. Ik wil graag 13 kilo afvallen. Altijd prima op gewicht geweest totdat ik gestopt ben met roken 1,5 jaar geleden.

Ik woog vorige week bij de start 83.5 kg en mijn doel is uiteindelijk terug te gaan naar 70 waar ik vandaan kom. Ik ben 37 jaar.

Ik probeer al een jaar mijn stoppen met roken kilo's eraf te krijgen, maar lukt maar niet steeds. Daarom nu gestart met de WW methode, hopelijk lukt het op deze manier wel. Ik vind het erg prettig om geen calorieën meer te hoeven tellen. Dat puntensysteem werkt wel voor mij en door de extra weekpunten heb ik niet het idee echt op dieet te zijn.

Hopelijk sluiten er nog meer aan!
Leuk, Unica dat je mee wil schrijven! Wat goed dat je gestopt bent met roken! Ik ben 3 jaar geleden ook gestopt met roken, moet zeggen dat ik het af en toe nog steeds wel moeilijk vind als ik een wijntje drink.
Het puntensysteem vind ik ook erg fijn, en inderdaad met die weekextra kan je toch af en toe wat lekkers nemen en is het beter vol te houden.

Is je eerste week goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Klopt idd Davo1979, dat topic had ik ook net gezien. Er wordt zo te zien niet heel actief geschreven. Maar bedankt voor het melden.

Mijn eerste week gaat erg goed Martine. Ik ben keurig (soms ruim) binnen mijn dagpunten gebleven. Ik mag er dagelijks 23 en jij?

Ik moet zeggen dat de eerste weken bij lijnen me altijd goed af gaan en dan ineens verslonst het weer. Dus ik ben meer benieuwd of dit wel werkt voor mij op de lange termijn.

Door die extra weekpunten kun je in het weekend iets meer tot je nemen en dat maakt het denk ik doordeweeks makkelijker met dit in het achterhoofd. In het weekend mag je gewoon wat extra's pakken.

Hoe lang ben jij? Wellicht leuk om dat er ook bij te vermelden? Ik ben 1.76m
Alle reacties Link kopieren
Ik doe met je mee!! Afgelopen maandag begonnen :)

Startgewicht: 76,3 kg
Lengte: 169 cm
Streefgewicht: 59 kg
Leeftijd 29 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk spijkerblous dat je ook mee komt schrijven. Jouw eerste week ook makkelijk gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@Unica, yes! Vandaag vrij en niet helemaal in m'n hum. Mis het lekkere snacken wat ik dan de hele dag altijd door deed.. Lekker uitgebreid ontbijtje, uitgebreide lunch, snacks, savonds lekker uitgebreid koken enz. Verveelde mij dus ook vandaag behoorlijk hahaha
@unica, wat goed dat je zon goede eerste week hebt gehad’ herken hoor van dat het de eerste weken goed gaat. Ik zit nu even in een periode dat het at minder gaat maar de knop is wel weer redelijk om gelukkig!
Ik mag er 31, best veel nog haha.
Ja goed idee van de lengte, zal het toevoegen! Ik ben 1.71.

@spijkerblouse, leuk dat je ook mee schrijft! Ik ga je toevoegen in de tabel!

Maar nu eerst van de weekpunten een verdiend vrijdagavond wijntje!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is even ontwennen hè #Spijkerblouse. Ik deed dat ook heel makkelijk steeds wat kleins snacken als ik thuis ben of thuis werk. Nu ik zie hoeveel punten sommige 'kleine' dingen zijn laat ik dat maar. Maar moet idd ook nog uit mijn systeem. Hoeveel punten mag jij per dag?

@ Martine, oke 31 punten dat zijn er idd wat meer. Hoeveel weekpunten extra heb je dan? Ik 42. Geniet maar lekker van je wijntje!
Dat kleine dingen snacken herken ik ook heel erg hoor, en stiekem zijn dat toch een heleboel extra punten op een dag.

Ik heb ook 42 week punten.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, mag ik ook meeschrijven? Ik ben ook weer begonnen met weight watchers. Ik heb het ook gevolgd in 2015 en 2016. Toen 18 kilo afgevallen die er helaas bijna allemaal weer heb aangegeten... Toen ik niet meer naar de cursus ging verslofte het, mijn moeder is toen overleden en een nieuwe baan met meer onregelmatigheid.
Allemaal smoezen, maar nu weer aan de slag! Hieronder mijn gegevens, straks schrijf ik nog een berichtje over hoe het gaat.

Lengte: 163 cm
Gewicht: gestart met 90, nu 87,6
Streefgewicht: ik houd me aan wat kleinere doelen, eerst weer onder de 80 kilo en daarna kijk ik weer verder.
Ik ben 37 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken heel erg dat allemaal kleine snackjes heel veel punten blijken te zijn. Zoals digestive koekjes, gewoon drie punten per stuk!
Fijn dat jullie goed zijn gestart. Ik had in de eerste week mijn weekpunten ruim op want een etentje bij een pizzeria. Echt weer wennen om dan in een restaurant goede keuzes te maken. Gisteren ben ik ook uit eten geweest en toen betere keuzes gemaakt, eerst een tomatensoepje en daarna een maaltijdsalade carpaccio. Was heerlijk!

Hoe gaan jullie om met de producten voor 0 punten? Houden jullie inde gaten hoeveel jullie daarvan per dag nemen? Ik at vanmiddag een pistolet met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn op water, augurk, ei, beetje yoghurt en kruiden). Dan kost alleen de pistolet punten. Dat voelt een beetje als valsspelen omdat ik veel heb gegeten maar dus allemaal gratis producten.

Succes allemaal de komende dagen!
Wat leuk dat je ook wil mee schrijven samarkand! Ik zal je gegevens in de tabel zetten! Hoe vind jij het flex? Je bent natuurlijk ook anders gewend. Ik vind het opzich wel fijn maar moest er wel heel erg aan wennen.
De 0 punten eet ik wisselend veel van, ene dag meer dan andere dag. Zoals vandaag best wat ei en kip zodat ik vanavond nog wat lekkers kan bij de koffie. Ik begrijp je gevoel van vals spelen, maar het zou moeten werken haha!
Uit eten vind ik ook altijd lastig, maar het is te doen bij de juiste keuzes. Maar ik vind dat vaak makkelijker gezegd dan gedaan.

Vandaag goede dag gehad, morgen nog even en dan is weekend weer voorbij. Op werkdagen kan ik het sowieso beter vol houden dan dagen dat ik Thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Samarkand welkom, leuk dat je ook komt meeschrijven!

Ja de meeste tussendoortjes die ik eerder gedachteloos at heb ik ondertussen geskipt. Ik pakte bv. regelmatig een pakje ontbijtkoekjes tussendoor van LU Start. Dacht dat die redelijk gezond waren. Zo'n pakje met 4 koekjes is gewoon 8 punten. Ik schrok er echt van, dat is meer dan 1/3 van mijn dagpunten. Dus WW maakt me wel echt bewuster van wat ik in mijn mond stop en dat vind ik erg prettig.

Ik eet elke dag wel 0 punten producten. In ieder geval elke dag fruit en als ik dan 's avonds zalm of kip met salade eet houd ik echt veel punten over. En dat is volgens mij ook weer niet goed.

Morgenvroeg is mijn eerste weegmoment, dus ben erg benieuwd na deze eerste week. Het gaat me iig nog goed af. Ik vind werkdagen idd ook wel makkelijker dan zo in het weekend.

Fijne zaterdagavond!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om mee te doen in de tabel! Is naast het wegen op de cursus een extra stimulans om het vol te houden.
Ik vind het flex programma fijn, denk ik. Het is nu uitproberen met de nulpunten producten hoeveel ik er van kan eten om te blijven afvallen. Ik heb deze week bijvoorbeeld bijna dagelijks vis gegeten op mijn brood tussen de middag. Het is ook belangrijk om geen honger te hebben, toch?
Ik vind WW een fijn programma omdat je zelf keuzes kan maken. Ik vind het fijn dat ik in het weekend gewoon een glas wijn kan drinken, kan kiezen voor een koek of iets anders. En ik heb er vertrouwen in dat ik de kilo’s weer kwijt raak. Maar nu moet ik dus beter mijn best doen om op gewicht te blijven o_o .

Ik ben ook altijd blij als ik het weekend goed ben doorgekomen. Hier geen verjaardag of feestjes, dus dan moet het lukken. Vandaag precies 23 punten gehad en morgen veel met de kinderen naar buiten is het plan.

Succes Unica met wegen morgen, ik hoop dat je wordt beloond met een mooie min!
En Unica, hoe was je eerste weging?

Samarkand, jij doet dus de cursus? Ik ben in 2015 een paar keer geweest maar toen werd ik zwanger. Nu online proberen maar wel afgesproken dat als het niet lukt ik naar de cursus ga. Nu eerst zo met jullie proberen, door de tabel en samen met jullie geeft toch wat extra motivatie. :)

Gisteravond vrienden op visite gehad, toch iets te veel lekkere dingetjes op.. Vandaag geen gekke dingen op de planning dus moet goed komen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Eerste weging zit erop en kreeg een mooi getal te zien. 81,5kg.
Dus precies 2kg eraf in mijn eerste week. Motiveert enorm om er komende week weer lekker tegenaan te gaan.

Ik doe ook de online versie. Zo'n cursus lijkt me niks, elke keer verplicht opdraven. Maar ik kan me voorstellen dat het wel een goede stok achter de deur is als je van jezelf weet dat je wat minder zelfdiscipline hebt.

Sporten jullie er ook bij? Ik ga 2 per week naar de sportschool sinds kort. Groepsles en cardio. Erg leuk vind ik het nog niet, hopelijk komt dat nog haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed gedaan, Unica!! Knap hoor!

Ik ga inderdaad naar de cursus, tenminste ik ben nu twee keer geweest in de afgelopen twee weken. Ik ben lid geworden toen er voor de eerste drie maanden 50% korting was, dan is het ook niet zo heel duur.
Ik vind de cursus eigenlijk niet heel leuk, maar vooral een goede stok achter de deur omdat ik me daar dan moet wegen. En er worden best aardige dingen uitgewisseld, afgelopen week ging het over brood (verschillende gewichten, hoeveel punten, hoe zit het nu met koolhydraatarm brood) en de week daarover over wat er zorgt voor succes of wat de valkuilen zijn.

Ik sport niet, maar fiets wel veel naar mijn werk en voor alle dagelijkse dingen. En ik ga er veel op uit met de kinderen. Ik probeer elke dag 10.000 stappen te halen. Ik heb echt nog nooit een sport gedaan die ik langere tijd leuk vond ;-) .
Super goed Unica! Lekker begin zo, en dat geeft zeker motivatie!

Ik sport ook 2x in de week, groepslessen op de sportschool. Vind het wel leuk, maar na een drukke dag vaak niet meer echt zin om te gaan.

Wat eten jullie vanavond? Wij soep en broodje hamburger.
Alle reacties Link kopieren
Ja goed begin hè, ik ben er ook erg blij mee!

Vandaag ga ik wat over mijn dagpunten heen, maar daarentegen heb ik vanmiddag heerlijk paar uurtjes geschaatst op een binnenbaan met man en kids, dus dat compenseert dan weer toch haha

Wij eten zo meteen heerlijke pasta, penne met rundergehakt, groenten en lekkere saus. En daarom vind ik ww zo fijn, dit mag je gewoon blijven eten ondanks de koolhydraten. Ik kan ook echt niet zonder, pasta is mijn favoriet. Dus in het weekend mag ik die van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond tortilla’s gegeten met vegetarisch gehakt en verschillende groenten. Erg lekker! Het viel me alleen tegen dat de avocado wel punten heeft, 6 punten voor een kleine! Maar goed, vandaag binnen budget gebleven en dat is best bijzonder voor een zondag.
En heerlijk in het zonnetje in de tuin gewerkt, ik kijk uit naar warmer weer!
Alle reacties Link kopieren
Samarkand, hoe smaakt dat vegetarisch gehakt? En hoe ziet het eruit? Ik zie het vaker voorbij komen, ook op connect, dus ben er wel nieuwsgierig naar. Haal je dat gewoon in de supermarkt?

En avocado is supergezond, dus niet erg om af en toe te eten.
Alle reacties Link kopieren
Martine, is het mogelijk van de eennalaatste kolom ‘huidig gewicht’ te maken? Lijkt me wel fijn om in 1 oogopslag te zien. Thanx.

@all, Wanneer is jullie weegmoment?
Vrijdag is mijn weegdag. Hele week goed aan de punten houden en dan het weekend iets losser, werkt voor mij meestal wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven