Lijf & Lijn alle pijlers

Slanke taille i.c.m. overgewicht = rollen op de rug

20-09-2018 10:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal. Op zich ben ik prima tevreden met mijn gewicht, alleen stoor ik mij zo aan de rollen op mijn rug. Ik heb een slanke taille en behoorlijke heupen, waardoor het vet zich vooral bij mijn taille op mijn rug heeft gevestigd. Nu heb ik al een x een poging gedaan om hier vanaf te komen door af te vallen en na 10 kilo afvallen had ik er nog steeds last van. Ik ben misschien 10 kg te zwaar volgens de BMI richtlijnen, maar met mijn maat 38/40 prima tevreden.

Wie heeft tips om deze rollen te killen? Zijn er bepaalde oefeningen die de rug strakker kunnen maken of moet ik aan de fitness hoelahoep om het vet weg te krijgen? Tips zijn welkom!

https://gezonderleven.com/wp-content/up ... rugvet.jpg Dit bedoel ik overigens. Ik draag een juiste maat BH en elkex corrigerende tops dragen is ook een hell...
anoniem_376136 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 10:55
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je qua beweging? Dit soort vetrollen zijn namelijk goed weg te trainen door bijvoorbeeld wat krachttraining te doen :-]
Alle reacties Link kopieren
Lielalie schreef:
20-09-2018 10:49
Wat doe je qua beweging? Dit soort vetrollen zijn namelijk goed weg te trainen door bijvoorbeeld wat krachttraining te doen :-]
Ik doe vooral cardio! Krachttraining ben ik eigenlijk niet zo bekend mee, helpt dat echt?!
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 10:53
Ik doe vooral cardio! Krachttraining ben ik eigenlijk niet zo bekend mee, helpt dat echt?!
Ik was ook helemaal niet bekend met krachttraining, maar begin nu toch in te zien wat het doet. Je kan met krachttraining niet plaatselijk vet verbranden, maar je zorgt er wel voor dat (in combinatie met cardio) jouw lijf echt mooi in shape komt.

Ik train nu lichtjes op krachtapparaten en merk dat mijn lichaam echt mooi in vorm begint te komen. Op de weegschaal zie ik dat nog niet echt terug, maar dat komt omdat spiermassa zwaarder weegt dan vet.

Wat je dus met cardio vooral doet is afvallen, maar daar kan je lichaam er alsnog 'uitgelubberd' van gaan uitzien.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik sowieso niet kijken naar BMI. Weten wat je vetpercentage is, is eigenlijk veel waardevoller. Zo kan je alsnog 'overgewicht' hebben en bij maat 38/40 blijven, maar in vet gaan afvallen en meer in vorm komen (waardoor je dus ook die rugvetjes verliest!)
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lielalie! Heb jij een speciaal schema wat je aanhoudt of ? Vind het nogal een drempel om met krachttraining te starten :O
Alle reacties Link kopieren
Nee je kan niet op specifieke plekken vet kwijtraken.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
20-09-2018 11:07
Thanks Lielalie! Heb jij een speciaal schema wat je aanhoudt of ? Vind het nogal een drempel om met krachttraining te starten :O
Vond ik ook... Ik sport nu sinds 2 maanden bij Curves (sportschool voor vrouwen). Daar sport je in een halfuurtje deels kracht en deels cardio.
Op de krachtapparaten train je eigenlijk alle belangrijke spiergroepen (benen, billen, taille, armen, buik en rug). Ik vind het erg prettig en het is laagdrempelig. Er komen enkel vrouwen en je wordt goed begeleid.
Je zou kunnen kijken of het iets voor jou is en of het bij jou ook in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Thuis train ik trouwens ook af en toe. Gewoon wat vloeroefeningen voor de buik, billen. Planking etc.
Alle reacties Link kopieren
Heeft dat ook niet meer met je stahouding te maken? Mi is dat namelijk het geval op het plaatje, als de positie van de heupen anders zou zijn tov de schouders is die lijn al weg.
Alle reacties Link kopieren
Core trainen is altijd goed en draagt ook bij aan een betere houding.
Alle reacties Link kopieren
MargjeM schreef:
20-09-2018 15:35
Heeft dat ook niet meer met je stahouding te maken? Mi is dat namelijk het geval op het plaatje, als de positie van de heupen anders zou zijn tov de schouders is die lijn al weg.
Oew, daar heb ik helemaal nog niet over nagdacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven