Lijf & Lijn alle pijlers

Leven (eten) na Cambridge

03-10-2018 09:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, was benieuwd of er ook dames zijn, die willen praten over gewichtsbeheersing na Cambridge, en ik wil graag weten wat iedereen dan eet IPV de producten. Ben al aan het afbouwen maar nog zoekende naar wat nu... T is me te duur om aan de Cambridge te blijven 😋 nu stap vijf. Hopelijk krijg ik wat reacties
Alle reacties Link kopieren
Als je koolhydraten beperkt, denk ik dat je een heel eind bent. Boerenverstand gebruiken, lijf voelen (honger of trek?) en op tijd op de rem als je merkt dat je de verkeerde kant op gaat op een dag.
Klinkt simpel, maar is allesbehalve dat :proud:
Alle reacties Link kopieren
Daarom geloof ik dus niet in diëten en wel in levensstijl verandering. Terugval is in het belang van de verkoper want dan ga je weer producten kopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gezonde, normale gerechten? Veel groenten, eiwitten en goede vetten, minder koolhydraten (maar blijf ze alsjeblieft wel eten!). Is de basis van gezond eten. Mijn collega deed dit dieet ook en ik schrok ervan hoe weinig je mag eten, ik geloof ook echt niet dat het gezond voor je kan zijn. Nu je weer normaal gaat eten is het een vrijwel onmogelijke opgave om op je huidige gewicht te blijven.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
03-10-2018 09:52
Nu je weer normaal gaat eten is het een vrijwel onmogelijke opgave om op je huidige gewicht te blijven.
Maar wat TO als 'normaal' eten zag voor haar dieet was blijkbaar TE veel eten.
TO, hoe zwaar ben je nu? en hoelang?
Bereken je BMR (dat is je energieverbruik in absolute ruststand) dat is het minimale wat je nodig hebt, zonder dat je belangrijke processen in je lichaam verstoort. Je mag daar afhankelijk van hoe veel je sport etc calorien bij optellen.
En dan is het opletten en keuzes maken
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-10-2018 10:41
Maar wat TO als 'normaal' eten zag voor haar dieet was blijkbaar TE veel eten.
TO, hoe zwaar ben je nu? en hoelang?
Bereken je BMR (dat is je energieverbruik in absolute ruststand) dat is het minimale wat je nodig hebt, zonder dat je belangrijke processen in je lichaam verstoort. Je mag daar afhankelijk van hoe veel je sport etc calorien bij optellen.
En dan is het opletten en keuzes maken
Klopt, anders verwoord: niet meer diëten. Kan zijn overigens dat ze niet te veel at, maar verkeerde dingen.

TO, heb je geen advies vanuit Cambridge? Wat Lilalinda zegt is een goede, je BMR berekenen. BMI kan de deur uit :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet ik bmr berekenen dan???
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk krijg ik wel tips, maar wil graag weten hoe andere ex-cambridgers dit doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas geen ex-Cambridger dus kan je niet helpen sorry!

BMR: https://www.berekenen.nl/a-z/bmr-berekenen
Kijk eens bij de 3 maaltijden per dag club. Mijn tante is veel afgevallen met shakes. Maar alles kwam er snel aan omdat ze toch weer teveel at. Nu probeerd ze dat te veranderen en heb haar mijn boek gegeven over supervetverbranding. Zelf leef ik dat niet helemaal na. Maar ben ook niet te zwaar en at al een beetje zo.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven