Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn dieet

12-02-2019 15:30 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Zoals velen die dit topic zullen lezen heb ik al zo'n 10 jaar problemen met mijn gewicht.
Ik sukkel van het ene jojo dieet in het andere. Nu heb ik het helemaal gehad.

Ik heb gisteren mijn eerste bezoek gebracht aan een dietiste en hopelijk met haar hulp lukt het mij nu wel. Haar eerste boodschap is al dat dit geen dieet zal worden maar een nieuwe levensstijl. Afvallen zal dan ook traag gaan.
Ze streeft naar een gewichtsverlies van ongeveer 2 kilo per maand... Ik ben benieuwd.

Zaterdag (16/02) heb ik een nieuwe afspraak met de dietist en zal ze mij een uitgeschreven dieet bezorgen.

Ik zal hier telkens mijn evolutie posten. Ik doe dit om de motivatie hoog te houden en mijn eventuele frustratie en gevoelens te kunnen delen met anderen. En hopelijk kan ik hier ook enkele anderen mee inspireren.


Mijn stats op vandaag:

ik ben een man (hopelijk word ik hier niet gediscrimineerd :-D )
119.7 kg
182 cm

Update: lichaamssamenstelling na bezoek diëtiste (16/02/2019)

Gewicht = 120,3 kg
Vetvrije massa = 87,2 kg
Vetpercentage = 30,2%
Streefgewicht = 95 kg met een vetpercentage van max 18%

Update: 24/02/2019

Gewicht = 117.5 kg

Update: 11/03/2019

Gewicht 115.4 kg
anoniem_382708 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 08:38
12.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij discrimineren hier enkel op akelige D/T-fouten :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-02-2019 16:40
Wij discrimineren hier enkel op akelige D/T-fouten :)
oei, inderdaad, bedankt om het op te merken. :-)
Alle reacties Link kopieren
Net zo belangrijk als wat je eet is waarom je (te veel) eet. Dus als je het echt goed en blijvend wil aanpakken zou ik je aanraden om naast een diëtist ook met een psycholoog te gaan praten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Aan het begin zal het afvallen snel gaan, probeer niet op te geven wanneer het langzamer gaat. Succes en hou ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Haar eerste boodschap is al dat dit geen dieet zal worden maar een nieuwe levensstijl.
En dan noem je je topic.... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
12-02-2019 18:25
En dan noem je je topic.... :biggrin:
Tjah, goed punt :-D

Laat ons zeggen dat het voor mij op dit moment nog altijd een dieet is en voorlopig nog geen levensstijl ;-)
Alle reacties Link kopieren
Minion96 schreef:
12-02-2019 18:23
Aan het begin zal het afvallen snel gaan, probeer niet op te geven wanneer het langzamer gaat. Succes en hou ons op de hoogte!
Bedankt, zal ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Diëten bestaat inderdaad niet. Afvallen kun je alleen door blijvende veranderingen in je levensstijl toe toe passen, wijze les van de diëtist dus! ;)
Hoe langzamer je afvalt hoe beter. Geduld dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds juni bij de diëtiste en ben nu zo'n 8 a 9 kg afgevallen. Gaat dus zeker niet snel (in de decembermaand zelfs iets erbij voor het eerst), maar wel gestaag! Is een kwestie van een lange adem hebben en inderdaad je levensstijl aanpassen. Lukt mij de ene keer beter dan de andere keer. Voordeel is wel dat ik niet het idee heb dat ik aan het diëten ben, maar gewoon gezond eet en goed voor mezelf zorg.

Ik hoop dat het je gaat brengen wat je wilt. Neem er de tijd voor; het is er tenslotte ook niet in een paar maanden aan gekomen gok ik zo ;-) Dus geduld en goed de adviezen opvolgen en je komt een heel eind! Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
TheMone schreef:
13-02-2019 08:27
Tjah, goed punt :-D

Laat ons zeggen dat het voor mij op dit moment nog altijd een dieet is en voorlopig nog geen levensstijl ;-)
En dus... Zul je blijven jojo-en, en daar wilde je van af
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-02-2019 21:57
En dus... Zul je blijven jojo-en, en daar wilde je van af
Wat een zure reactie dit!
Als je net een paar dagen bezig ben kun je niet verwachten dat dit opeens je levensstijl is. Daar gaan maanden overheen. Het is een ommezwaai van jewelste, dat heeft even tijd nodig.
TO: ben heel benieuwd hoe het je vergaat in deze strijd! Doe je best en waar ik veel aan heb is proberen lange termijn te denken. Dus niet per dag of week maar eerder per maand/seizoen. Zo hoop ik nu voor de zomer weer een stap verder te zijn (dan ben ik een jaar bezig). En bedenk dat een slechte dag geen slechte week is en een slechte week geen slechte maand is. Herpak je na een misstap en ga gewoon lekker door. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Anniexx schreef:
14-02-2019 09:37
Wat een zure reactie dit!
Als je net een paar dagen bezig ben kun je niet verwachten dat dit opeens je levensstijl is. Daar gaan maanden overheen. Het is een ommezwaai van jewelste, dat heeft even tijd nodig.
TO: ben heel benieuwd hoe het je vergaat in deze strijd! Doe je best en waar ik veel aan heb is proberen lange termijn te denken. Dus niet per dag of week maar eerder per maand/seizoen. Zo hoop ik nu voor de zomer weer een stap verder te zijn (dan ben ik een jaar bezig). En bedenk dat een slechte dag geen slechte week is en een slechte week geen slechte maand is. Herpak je na een misstap en ga gewoon lekker door. Veel succes!
Zuur????

TO wil blijvend afvallen en niet langer jojo-en, dan is een definitieve ommezwaai de enige optie. Van het ene dieet in het andere, had hij al geprobeerd, tja en dat werkt niet
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt, maar zo'n ommezwaai maak je niet van de een op de andere dag. Dat kost tijd om eraan te wennen. Na twee dagen heeft niemand zich een compleet nieuwe levensstijl aangewend, of dat nu gaat om voeding, alcohol of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Anniexx schreef:
14-02-2019 09:54
Ja dat klopt, maar zo'n ommezwaai maak je niet van de een op de andere dag. Dat kost tijd om eraan te wennen. Na twee dagen heeft niemand zich een compleet nieuwe levensstijl aangewend, of dat nu gaat om voeding, alcohol of wat dan ook.
ik zeg nergens dat het eenvoudig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
TO zegt: Laat ons zeggen dat het voor mij op dit moment nog altijd een dieet is en voorlopig nog geen levensstijl ;-)
jouw reactie: En dus... Zul je blijven jojo-en, en daar wilde je van af

Vind ik zelf niet heel positief en bemoedigend, maar blijkbaar zie jij dat anders. Dat kan. Laten we voor nu deze discussie maar sluiten en hopen dat TO succes heeft op zijn ingeslagen weg. Daar draait het tenslotte om.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen alvast heel erg bedankt voor de reacties en de interesse in mijn topic. :)
Voor de duidelijkheid, ik ben nog niet begonnen met mijn dieet. Ik heb morgen een nieuwe afspraak met de dietiste waar ze mij een dieet (nieuwe levensstijl ;)) zal voorschrijven.

Vorige Maandag hebben we enkel een gesprek gehad omtrent mijn eetgewoonten. Nu zal ze dus alles uitschrijven aangepast aan mijn persoonlijke situatie.


Zondag zal dus de eerste dag van mijn dieet worden... Hopelijk kan ik hier binnen enkele maanden wat positieve cijfers voorleggen :)


Ik heb trouwens voor mezelf ook al uitgemaakt dat dit mijn laatste poging is om af te vallen zonder medische ingreep. Ik vecht al 10 jaar tegen mijn overgewicht, met veel succes op korte termijn. Maar op de langere termijn ben ik altijd terug bij af met nog een paar kilo extra.

Ik zie mezelf als een persoon met veel discipline en karakter,ik heb een droom van een vrouw,een prachtige dochter, een mooi diploma, een mooie job... ik heb de dagdagelijkse uitdagingen dus goed overwonnen naar mijn gevoel.
Maar de uitdaging van mijn gewicht is echt volledig next level. Ik heb het gevoel dat dit een strijd is die ik onmogelijk kan winnen zonder professionele hulp. Bovenstaande zijn dan ook mijn redenen waarom ik een dietiste heb ingeschakeld voor mijn laatste en ultieme poging om mijn overgewicht om een natuurlijke manier aan te pakken.


Zo, dat moest er eventjes uit :)
Een tip, je gaat adviezen krijgen die je niet lekker vindt, bijvoorbeeld, aan koffie en thee geen suiker toevoegen. De eerste 3 a 4 tassen ga je niet te zuipen vinden, daarna wen je en vind je het lekker.
Doorbijten dus, komt goed.
Benieuwd naar je schema.
Gisteren was je eerste dag. Heel veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt voor de bovenstaande reacties.
Resultaten van de meting bij de diëtiste heb ik in mijn OP geplaatst.

Mijn dieet is gebaseerd op een grote eiwitinnamen gecombineerd met krachttraining om mijn spiermassa te behouden.

Een voorbeelddagje:

Ontbijt:
2 a 3 sneetjes volkoren brood (max 150 gr)
Beleg = magere smeerkaas of kippewit of cottages cheese of humus

Tussendoor:
Stuk fruit of portie magere yoghurt of 1 gezonde koek

Middag:
30 gr volkomen pasta
150gr magere vlees of vetvrije vis
150 gr groente (mag ook meer adv het hongergevoel)
1 eetlepel olijfolie max

Tussendoor:
1 stuk fruit, yoghurt, gezonde koek

Avond:
Broodmaaltijd zoals ontbijt
Of 4 a 5 volkoren crackers met beleg zoals in ontbijt
Of magere maaltijdsoep

Late avond:
Zelfde als tussendoor

Na 1 maand evalueren we en doen we een nieuwe meting.
Alle reacties Link kopieren
Honger zal je niet hebben met deze eetwijze denk ik. Eerder wennen aan het gezonde eten zonder ongezonde tussendoortjes/snacks etc.
Ben heel benieuwd hoe de eerste dagen verlopen, post je af en toe een update?

Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Wat valt er onder een gezonde koek?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
17-02-2019 21:13
Wat valt er onder een gezonde koek?
Dat vroeg ik me ook al af.

En een grote eiwitinname? Dat valt zo te lezen wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Diëten werken NIET.
Als ze dat wel deden was niet meer dan de helft van de Nederlanders obese.

Ik moet altijd lachen als ik hoor of lees : "Het is een kwestie van je levensstijl veranderen"...
Niemand verandert zijn levensstijl langdurig, je valt na verloop van tijd gewoon weer terug in je oude gewoontes (Jojo).
95% valt na verloop van tijd weer terug.

Mensen houden van gezelligheid en van lekker eten, en dat leer je nooit af.

Als je echt wilt afvallen en je doet het zonder operatie, dan moet je bewegen!
En dan wel iedere dag bewegen, pas na 20 minuten intensief bewegen begin je af te vallen.

Als je veel beweegt en daarbij veel water drinkt ,dan verdwijnt je hongergevoel, je conditie wordt beter zodat je steeds langer en intensiever kan bewegen.

Afvallen gaat tergend langzaam, maar het is mogelijk door intensief , dagelijks , te bewegen en door dat bewegen ga je vanzelf minder eten, ook voel je je psychisch beter door de Endorfine die vrij komt in je hersenen, en als je je psychisch goed voelt, pak je ook niet zo snel andere "antidepressiva" zoals koek,snoep, drop en ijs!
Heel veel succes met je nieuwe levenswijze! Het zal niet makkelijk zijn, vooral in het begin, als je lichaam moet afkicken van dingen als suiker etc. Bij mij duurt dat iets van 2 weken en daarna is het weer een stuk makkelijker.

Het viel me op dat je vetvrije massa zo hoog is, ben je heel gespierd? Dat zal je waarschijnlijk wel helpen met afvallen, want veel spieren betekent een hogere verbranding in rust!

Ik ben erg benieuwd om je 'reis' hier te volgen. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven