Lijf & Lijn alle pijlers

Eindelijk die knop om! 10 kilo eraf

18-04-2019 23:47 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag voor het laatst nog die vette pizza gegeten en sinds maandag dan echt die knop om!

Plan: regelmatiger eten, gezonder eten, iets minder koolhydraten, maar niet helemaal weg.. en gelukkig vind ik heel veel gezonde dingen echt jummie!

Sporten nog niet heel veel tijd voor met sinds kort een fulltime baan en 2 kids, maar misschien moet ik die knop nog even vinden. Probeer wel veel te lopen en woon 4 hoog zonder lift dus die trappen hakken dr ook wel lekker in;)

Het hoeft niet snel, maar vooral wel blijvend! Binnen maximaal 6 maanden 10 kg eraf op een gezonde manier moet lukken toch? Who is with me!!
Ik zag al meer topics, maar veel zijn al vrij vol.

Hoe pakken jullie het aan?
Alle reacties Link kopieren
:hello:

Ja hiero!
Mijn streven is 5-7 kg eraf, is dat ook goed genoeg?
Mijn tactiek is vooral; dit keer volhouden!
The time is now
Ik wil ook wel meedoen. Het zou fijn zijn als er uiteindelijk ongeveer 7-8 kilo afgaat. Vanaf januari was ik eigenlijk heel goed bezig, maar sinds de voorjaarsvakantie is de klad erin gekomen. Nu ben ik toch wel weer gemotiveerd om door te gaan! Hopelijk kan het schrijven in dit topic daar bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Banba! Jazeker!!!

Of je nou 2, 5 of 10 kg eraf wil(of 15-20-25+) iedereen mag lekker meeschrijven!

Lijkt me super elkaar te motiveren hier!
Dus met dat volhouden gaat het wel goedkomen toch! Wij kunnen dit

10 kg is hier overigens een ongeveer aantal. Misschien blijk ik straks ook tevreden met 6. Maar zet het doel graag wat hoger voor mijzelf.

Ik was alleen altijd 65 kg en nu 75.. bij 1,76 niet te zwaar maar voel me er zo niet lekker bij.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ook dokter-bernhard! Leuk al zon animo op de late avond!

Goed dat jij het ook weer hebt opgepakt! Welke aanpassingen doe jij om af te gaan vallen?
Alle reacties Link kopieren
Bijna hetzelfde verhaal hier. Ik was altijd rond de 63-65 en weeg nu door de 70, lengte van 1.74. De helft van mijn zomerkleding pas ik ook niet meer :| .
Ik ben een echte emo-eter en heb een hoop aan m’n hoofd momenteel, dus dat helpt niet echt.
Maar ik ben er wel erg klaar mee nu en wil echt weer terug naar mijn oude gewicht.
The time is now
april88 schreef:
18-04-2019 23:58
Welkom ook dokter-bernhard! Leuk al zon animo op de late avond!

Goed dat jij het ook weer hebt opgepakt! Welke aanpassingen doe jij om af te gaan vallen?
Ik probeer vooral om niet meer te snoepen, dat is echt mijn grootste valkuil. Sporten doe ik niet aan, maar ik zit wel veel op de fiets. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk stappen te maken, maar dat blijkt op werkdagen best lastig te zijn.
anoniem_384737 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 00:10
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aah dat klinkt alsof je een hele lastige tijd hebt banba. Ook daar mag je hierover gerust schrijven he! Juist dat soort moeilijke momenten zorgen soms voor een terugval.

Herken het emotie eten overigens enorm. Wij hebben 2 zoontjes. Onze jongste van 1,5 is chronisch ziek en heeft hierdoor al een jaar doorgebracht in het ziekenhuis..
Letterlijk iedere dag ging er wel zon enorme caloriebom in (lees: triple chocolate cookie a 500 kcal p stuk en dont get me started on the sugar..) en dat was uiteraard niet het enige. Dat het maar bij 10 kg is gebleven is nog een wonder ;-) .

Maar ik ben het zooo zat! Het moet eraf. Hoe vaak zijn jullie v plan te wegen?
Alle reacties Link kopieren
Dokter-Bernhard schreef:
19-04-2019 00:09
Ik probeer vooral om niet meer te snoepen, dat is echt mijn grootste valkuil. Sporten die ik niet aan, maar ik zit wel veel op de fiets. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk stappen te maken, maar dat blijkt op werkdagen best lastig te zijn.
Wat voor werk doe je? (Mag uiteraard ook een beetje algemeen ivm herkenbaarheid).
Hier een kantoorjob..dus ook lastig, maar probeer maar iets vaker voor collegas naar de koffieautomaat te lopen..

Aaaah dat snoepen he!!! Als ik er dan al aan denk van vooruit 1tje dan, dan wil ik gewoon de hele zak. Ik heb geen rem.. dus nu maar gewoon echt even niet..
Is het bij jou ook lastig om die rem te vinden of zijn het veel kleine snoepmomenten?
Dat lijkt me ook wel heftig, zeg. Ik kan me voorstellen dat je door alle emoties en het onregelmatig leven dan naar de zoetigheid grijpt, april88.

Meestal weeg ik me elke ochtend. Ik vind het toch wel fijn om een soort controle te hebben. Dat ik een beetje weet wat de invloed is van teveel eten/snoepen en dat ik het dan op tijd weer probeer om te buigen.
Ik heb ook een soort van kantoorbaan, dus veel achter mijn bureau zitten.

Het zijn inderdaad vaak de kleine snoepmomenten, even een koekje, even een snoepje. Vooral nu met al.due paaseitjes moet ik echt uitkijken.
Alle reacties Link kopieren
Aaah ja die eitjes. Verschrikkelijk (lekker uiteraard!).

Morgen schrijf ik weer verder mee. Nu toch maar even slapen.
Voor een gezond gewicht schijnt slaap toch ook wel erg belangrijk te zijn :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk dit topic!
Ik ga zaterdag beginnen met het sporten weer op te bouwen. 3x per week minimaal anderhalf uur. Er moet bij mij zeker 20kg af.. al verwacht ik dat ik misschien eerst nog iets aan zal komen aangezien ik net 2 dagen geleden gestopt ben met roken. Maar dan zien we dan wel weer. Ik ga in ieder geval lekker beginnen met sporten en m’n conditie weer op peil te krijgen
Hoi, ik schrijf ook graag mee. Ik ben al iets van 5 a 6 kilo afgevallen, maar sinds een aantal weken weer los aan het gaan. Ik wil nog 8 kilo kwijt, maar met 5 ben ik misschien ook al wel tevreden. Ik moet echt stoppen met snoepen, maar ik ben echt suikerverslaafd. Ik ben zelfs aan het twijfelen om acupunctuur te doen tegen die eetbuien, maar geen idee of dat werkt. Ik schrijf hier dus graag mee, hopelijk werkt dat een beetje als een stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meeschrijven. Ik wil ook graag 5-7 kg kwijt. Ik weeg nu 69 bij 170. Net een paar kg teveel. Bij mij komt het ook van veel te veel ongezonde dingen tussendoor. Ik werk op kantoor en er wordt zeer regelmatig getrakteerd en ik kan nooit nee zeggen. Ik sport tijdelijk even niet in verband met een voetblessure. Dus hopelijk motiveert dit topic mij een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Goed moment zo vlak vóór die luxe paasbrunches en -diners! :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Tips die ik kan geven: blijf alles eten wat je lekker vind, maar met mate. En bijhouden wat je eet, alles wat erin gaat. Dat geeft zoveel inzicht! Dan wordt het een leefstijl i.p.v. een dieet, want een dieet is altijd tijdelijk en nooit blijvend vol te houden. Is mijn ervaring in ieder geval. Ik ben de afgelopen 20 jaar zo vaak weer op maandag begonnen met een dieet, alles wel geprobeerd. Soms viel ik af, kwam er altijd weer bij. Als ik op woensdag iets 'slechts' at was voor mij de hele week verloren bij wijze van en ging ik weer los op teveel eten. Tot ik het op een dag zo zat was! Ik besloot dat ik alles wilde blijven eten, want als ik iets niet mag dan wil ik het juist hebben. Dan straf ik mezelf omdat ik iets niet mag en dat frustreert me. Ik ben keuzes gaan maken, in de ochtend geen brood en bij de lunch wel (of andersom). Ik eet meer eiwitten, kip, ei en veel groente bij het diner. Minder vlees, ik gebruik de airfryer. Op het werk sla ik alle lekkere dingen af. Geen 'nee' kunnen zeggen is natuurlijk onzin, dat kun je wel. Op de lange termijn heb je daar profijt van, maar ik dacht heel vaak niet eens na als ik een koek of stuk taart naar binnen werkte.
Ik vraag mezelf af of dat stuk taart het waard is om nu op te eten? Ik kan bijvoorbeeld enorm genieten van afbakbroodjes in het weekend, daar laat ik het stuk taart dan voor staan. Zo maak ik keuzes en eet ik nog steeds wat ik lekker vind. Als ik uit eten ga kies ik voor vis. Ik neem altijd wel een stuk cheesecake als toetje in een restaurant, omdat ik niet vaak uit eten ga en ik het dan ook goed wil doen :) Dat is het me waard. De dag erna compenseer ik weer. Ik ben deze zomer 2 jaar bezig en 18 kilo kwijt. 16 kilo was ik binnen een jaar kwijt met bovenstaande leefwijze, de laatste 2 kilo was moeilijker en zijn er heel langzaam toch afgegaan.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom tattooaddict, peertje en okkervil! Wat goed dat jullie ook meedoen:)! Zo samen moet het ons toch wel gaan lukken om gemotiveerd te blijven.
Maar ook als we wel een terugval mochten hebben om even samen te balen en vervolgens weer de draad op te pakken.

@retrostar.. juist een goed moment! Want er is anders ALTIJD wel een excuus. Althans dat heb ik zelf.. ik roep dit nl al sinds uhhh voor sinterklaas minimaal.

@newspaper, wat een goeie tips! Lief dat je ze hier wil delen!
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
19-04-2019 08:55
Als ik op woensdag iets 'slechts' at was voor mij de hele week verloren bij wijze van en ging ik weer los op teveel eten. Tot ik het op een dag zo zat was! Ik besloot dat ik alles wilde blijven eten, want als ik iets niet mag dan wil ik het juist hebben.
Typisch fenomeen is dat he! Hoewel ik geen overgewicht heb ken ik het verschijnsel ook. Het gebeurt vooral als een gerecht uit onregelmatige eenheden bestaat die moeilijk te tellen zijn. Bijvoorbeeld als ik zes even grote soezen bak dan blijven ze alle zes intact tot het moment dat ik ze afvul en op tafel zet, maar gaat het om een schaal met onregelmatige eenheden, zoals oliebollen met een paar heel kleine ertussen, plakjes vlees, knabbels, snoepjes e.d. die je moeilijk kan tellen. dan verlies ik controle zodra ik een kleinigheid ervan opeet en is de helft verdwenen voordat ik het presenteer. Het heeft iets dwangmatigs.

Nu beperkt zich dat meestal tot dat ene gerecht en heb ik al gauw spijt omdat ik dan de rest van de dag minder kan eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
april88 schreef:
19-04-2019 09:03


@retrostar.. juist een goed moment! Want er is anders ALTIJD wel een excuus. Althans dat heb ik zelf.. ik roep dit nl al sinds uhhh voor sinterklaas minimaal.

Dat is waar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee schrijven. Ik heb een gezond gewicht maar word niet blij van een broek die steeds strakker gaat zitten. En twee nieuwe broeken die wel dicht kunnen maar zo strak dat ze niet lekker zitten. Wil er in ieder geval 3 kg af zodat ik weer onder de 70 kg weeg.

Ik gun mezelf de tijd niet om te gaan sporten tussen werk, afstuderen en een huishouden door, maar wat afleiding is juist wel goed. En sporten is een goede motivatie om niet te gaan snaaien.
Afgelopen maandag en woensdag heb ik na het eten een uur gelopen. Met dit mooie weer geen straf. ;) Wil weer 10.000 stappen per dag gaan lopen (en deel hardlopen) en daarnaast wat vaker een paar uur gaan fietsen.

En bijhouden wat er naar binnen gaat. De schade van deze week was een hele zak chips, twee bakken ijs van 900 kcal per stuk, een halve reep chocola en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. ( :facepalm: ) Het was best lekker en ik ben maar een halve kilo aangekomen maar nu is het klaar!
Er ligt alleen nog een paasstol klaar voor de pasen en 2,5 reep chocolade waar ik nog heel lang mee ga doen.
huisduif wijzigde dit bericht op 19-04-2019 09:59
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-04-2019 09:31
Typisch fenomeen is dat he! Hoewel ik geen overgewicht heb ken ik het verschijnsel ook. Het gebeurt vooral als een gerecht uit onregelmatige eenheden bestaat die moeilijk te tellen zijn. Bijvoorbeeld als ik zes even grote soezen bak dan blijven ze alle zes intact tot het moment dat ik ze afvul en op tafel zet, maar gaat het om een schaal met onregelmatige eenheden, zoals oliebollen met een paar heel kleine ertussen, plakjes vlees, knabbels, snoepjes e.d. die je moeilijk kan tellen. dan verlies ik controle zodra ik een kleinigheid ervan opeet en is de helft verdwenen voordat ik het presenteer. Het heeft iets dwangmatigs.

Nu beperkt zich dat meestal tot dat ene gerecht en heb ik al gauw spijt omdat ik dan de rest van de dag minder kan eten.
Gek he! Heel herkenbaar hoor. Ik kan ook snel doorslaan, daarom haal ik veel dingen niet in huis. Als ik aan 1 dropje begin, of 1 koekje...dan volgen er altijd meer. Een enorme drang om te eten krijg ik dan. Ik kan er beter helemaal vanaf blijven. Als ik chips eet doe ik dat 1x per week, alleen in het weekend. Dan gaat de zak vaak wel leeg :) Ik koop het dus niet elke week
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou wil ook graag mee doen. Ik ben zeker zo'n 15 kilo te zwaar.
De laatste jaren kruipen de kilo's er aan. En ik zit niet lekker in mijn vel. Zeker nu de zomer er aan komt wil ik er echt wat kilo's af hebben.
Mag ik meedoen?
Ik ben 1.65 en weeg 82 kilo
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
19-04-2019 09:57
Gek he! Heel herkenbaar hoor. Ik kan ook snel doorslaan, daarom haal ik veel dingen niet in huis. Als ik aan 1 dropje begin, of 1 koekje...dan volgen er altijd meer. Een enorme drang om te eten krijg ik dan. Ik kan er beter helemaal vanaf blijven. Als ik chips eet doe ik dat 1x per week, alleen in het weekend. Dan gaat de zak vaak wel leeg :) Ik koop het dus niet elke week
Zo'n zak van 250 gr chips zitten nog zoiets als 1335 kcal in! Dus dat is wel degelijk meer dan een ons, bijna anderhalf ons lichaamsvet erbij, áls je al je gewone eten van die dag ook nog opeet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik meld me!
Mag ik meedoen?
Ik heb gisteren gegoogeld op buikvet verbranden en kwam terecht bij ene Jasperalblas die wel goede tips had naar mijn idee. Mijn nieuwe gezonde gewoonte is bij het opstaan 2 glazen water drinken (sinds vanmorgen).
Verder eet ik al enige tijd iedere werkdag salade bij de lunch en neem ik de trap op het werk.

Snoepen is mijn valkuil, ik vind snoepen zo heerlijk,..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven