Lijf & Lijn alle pijlers

Welke tandpasta heb jij?

01-10-2007 14:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij nu weer laten verleiden door die tandpasta van Proglasur ofzoiets... best duur. In het verleden kocht ik soms tandpasta van 10 euro (Rembrandt was dat geloof ik), maar of het nou helpt of geholpen heeft??



Wat gebruiken jullie en waarom?
Voor de gevoelige tanden en jawel, het werkt. Merk maakt niks uit trouwens.
Parodontax zonder fluor, sinds mijn 10e. Kom uit een new age-nest;). Nog nooit gaatjes gehad trouwens, dus werkt prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Goedkope van de Aldi... nog nooit gaatjes gehad dus...
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik tandpasta voor rokers of prodent
Alle reacties Link kopieren
Parodontax, vanwege de lekkere smaak (een beetje zout) en omdat mijn vriend het moet gebruiken van de parodontoloog (hij heeft parodontitis gehad). Ook ik heb nog nooit gaatjes gehad, en de laatste keer had ik zelfs geen tandsteen bij de tandarts. Blijkbaar doe ik het dus goed. Dus ik blijf het ook gewoon gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
parodontax (smaak + tanden voelen schoon aan)

Sensodyne whitening (werkt bij mij tegen rare groefjes die de mondhygiëniste niet wegkreeg).



Overigens wel gaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Zendium, vanwege de belofte dat het zou helpen tegen aften. Vroeger had ik vaak last van aften, sinds in het gebruik (nu een paar jaar) heb ik nog maar één keer en aft gehad, ben er zeer tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik tandpasta van de Hema omdat deze niet op dieren wordt getest.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik altijd anti tandsteen en whitening. Ik wissel dat af. Wist niet dat whitening slecht was?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik op dit moment Paradontax. Heb in mijn leven heel wat verschillende merken gebruikt. Heb nog nooit gaatjes gehad. Weet niet welke tandpasta ik daarvoor moet bedanken ;-)
Alle reacties Link kopieren
@mjoorie dank voor je uitleg. :)
Alle reacties Link kopieren
aquafresh met anti tandsteen control,ik heb snel tandsteen vanwege het draadje achter mijn tanden

paradontax is ook een hele fijne je moet wel even wennen aan de smaak



xxx
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een proefverpakking Sensodyne Pro Glasur van mijn tandarts, dat beviel zo goed dat ik niks anders meer wil. Sommige supermarkten hebben het, en grotere drogisten. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ook prettig vind ik de verpakking van Pro Glazur: ding kan rechtopstaan: ruimtebesparend, en je kunt door de doorzichtige grote dop zien dat de tube is afgesloten met zo'n zilveren plakker zeg maar.

(beetje een afwijking van mij: ik check het liefst of een verpakking nog 100% is, dus niet verbroken:)
Alle reacties Link kopieren
Paradontax, sinds ik ontsteken tandvlees heb gehad. Moest eerst erg wennen aan de smaak, maar wil nu niets anders meer. De 'gewone' tandpasta's smaken nu zo zoet!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Elmex. Bevalt al jaren prima.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Paradontax-fan ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds jaar en dag tandpasta van de Hema. Maar sinds er nieuwe tubes zijn, lijkt het wel of ook het resultaat minder is geworden. Mijn tanden voelen lang niet meer zo schoon en glad aan als met die oude tubes. Ik maak de tubes nog op die ik heb en daarna wordt het Trekpleister.
Alle reacties Link kopieren
Parodontax gel. Prima voor tandvleesproblemen, smaakt lekker vind ik.
meestal zendium, soms sensodyne



helpt beide tegen gevoelige tanden en de smaak is ook prima



parodontax heb ik wel 'ns geproefd toen ik bij iemand logeerde die dat in de badkamer had staan, maar dat vind ik echt té goor, bij mij moet 't fris en mintig smaken
Alle reacties Link kopieren
Jeu oud topic zeg!

Colgate total, helpt voor mijn gevoel echt tegen gaatjes. Sinds ik dat gebruik (toch alweer langer dan 10 jaar) heb ik nauwelijks nog gaatjes.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
quote:jas schreef op 01 augustus 2011 @ 16:53:

Jeu oud topic zeg!

Colgate total, helpt voor mijn gevoel echt tegen gaatjes. Sinds ik dat gebruik heb ik nauwelijks nog gaatjes.



Oud hè?

Ik heb nooit meer gaatjes gehad sinds ik Everclean gebruik, en dat is al sinds 1994, maar toch stap ik over op een ander merk.
Ik gebruik ook Parodontax, want ik heb parodontitus dus ik moet extra voorzichtig met mijn tandvlees zijn.



Aan de zoute smaak wen je vanzelf en je tanden worden lekker schoon.



Sinds ik mijn tanden gebleekt heb gebruik ik de whitening variant en dat houdt mijn tanden extra mooi wit.
Alle reacties Link kopieren
Blend A Med

Meestal die Complete zonder kruiden en soms de Classic.



Prodent vind ik echt vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven