Op zoek naar leuke teamsport

07-08-2018 09:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ga aankomend jaar studeren in een andere stad dan waar ik woon en ik zat eraan te denken om daar aan een nieuwe (team)sport te beginnen om zo ook wat meer meiden van mijn leeftijd te leren kennen.

Ik ben altijd wel bezig geweest met sport. Ik heb op de basisschool altijd geturnd, op mijn 12e ben ik begonnen met voetbal en dit heb ik tot mijn 16e gedaan omdat ik toen liever wilde werken op de zaterdag en de laatste paar jaren fitness ik een aantal keer in de week.

Zelf lijkt hockey me heel leuk maar ik ben net 20 geworden en ik ben eigenlijk bang dat ik niet goed mee kan komen met de rest van het team.. Voetbal vind ik ook nog steeds leuk, maar ik ben hier nooit echt een ster in geweest. Kon wel altijd meekomen met het team, maar ons niveau was ook niet heel hoog.

Wat vinden jullie? Of hebben jullie misschien nog andere ideeën?
Roller derby!
Alle reacties Link kopieren
Volleybal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Volleybal.
Alle reacties Link kopieren
Op een latere leeftijd beginnen met sporten is helemaal niet erg. Vanzelfsprekend ben je minder op niveau vergeleken met je teamgenoten, maar het gaat ook om het plezier, toch? Je kunt het altijd proberen en even vragen hoe ze dat aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ja het gaat me sowieso om het plezier en om nieuwe mensen te leren kennen, maar het is ook wel leuk als je een beetje met het team mee kunt komen. Volleybal had ik inderdaad nog niet aan gedacht, misschien kan ik daar ook eens gaan kijken!
Alle reacties Link kopieren
Roeien is zo'n typisch studenten-teamsport ding waar je nog geen ervaring mee hoeft te hebben toch?
Alle reacties Link kopieren
Softbal!

Veel (studenten)sport verenigingen hebben aan het begin van het academiejaar een introductie training. Ga er gewoon een paar bij langs :)
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Mariposa98 schreef:
07-08-2018 09:26
Ja het gaat me sowieso om het plezier en om nieuwe mensen te leren kennen, maar het is ook wel leuk als je een beetje met het team mee kunt komen. Volleybal had ik inderdaad nog niet aan gedacht, misschien kan ik daar ook eens gaan kijken!
Is ook zo! Ik denk dat wanneer je aanleg en een beetje gevoel voor de sport hebt je snel meekomt in techniek, waarna je door te oefenen weer verder komt. Als het je zo leuk lijkt zou ik het zeker proberen!
Alle reacties Link kopieren
Roeien! Bijna iedereen zal het voor het eerst doen en je leert de basis heel erg snel.
En meestal zijn roeiverenigingen ook hele actieve verenigingen waar je veel mensen leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn studentenstad was er bij de meeste studentesportverenigingen ook gewoon een nieuwelingen team. Dus dat is een prima mogelijkheid om in te stappen.

Meestal is er tijdens de introductieweek ook een sportmarkt en kun je kennismaken met een aantal verenigingen. Ik zou daar vooral eens gaan kijken, misschien kom je nog wel een sport tegen waarvan je het bestaan niet wist en waar je heel veel plezier aan kunt beleven.

Overigens ook wel leuk, ik ken iemand die aan het begin van zijn studententijd is begonnen met een teamsport en vervolgens 5 jaar later op het twee na hoogste landelijke niveau speelde. Uiteindelijk heeft hij net niet het hoogste niveau gehaald, maar je bent dus echt nooit te laat om te starten!
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak is het goed te kijken naar het type sporten waar je lijf het beste bij past. Als voetbal en turnen jou ligt, denk ik dat volleybal en rollerderby beter geschikt voor je zijn dan bijvoorbeeld rugby 😁.

Je zou ook nog kunnen kijken naar atletiek (estafette), handbal, een lokaal voetbalteam, waterpolo of basketbal.

Roeien lijkt me gezien je hang naar lenigheid en benengebruik eerlijk gezegd net wat minder geschikt.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
07-08-2018 23:14
Heel vaak is het goed te kijken naar het type sporten waar je lijf het beste bij past. Als voetbal en turnen jou ligt, denk ik dat volleybal en rollerderby beter geschikt voor je zijn dan bijvoorbeeld rugby 😁.

Je zou ook nog kunnen kijken naar atletiek (estafette), handbal, een lokaal voetbalteam, waterpolo of basketbal.

Roeien lijkt me gezien je hang naar lenigheid en benengebruik eerlijk gezegd net wat minder geschikt.
Haha Roeien is alleen maar benengebruik.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-08-2018 09:04
Haha Roeien is alleen maar benengebruik.
Zeker waar, maar ze worden gebruikt om door middel van kracht af te zetten waarmee je snelheid maakt. Je gebruikt ze niet op de "traditionele manier" om snelheid te maken in je lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Is er een universitair sportcentrum in de stad waar je gaat studeren? Mijn ervaring is dat die een verrassend en uitgebreid aanbod hebben. Als dat er is, zou ik daar eens tussen neuzen.

Ik zou trouwens voor krav maga kiezen, I’m hooked :). Maar hoewel fysiek en sociaal, is dat geen teamsport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven