Bij welke sportschool sport jij?

28-09-2018 19:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

In het kader van gezonder leven ben ik op zoek naar een goede sportschool. Ik benieuwd waar jullie sporten en wat jouw sportschool zo fijn maakt. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Woon in de buurt van Almelo, dus aanbevelingen zijn ook welkom!

Bij voorbaat dank voor de moeite!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook beetje aan wat je zoekt! Goedkoop, groepslesen, etc. Bij ketens verschilt het trouwens onwijs per locatie. Ik zou op verschillende plekken anders gewoon een proefles/proefdag doen :)
Ik sport bij een vrij luxe sportschool met een zwembad en sauna’s. Ik vind het wel lekker dat alles goed geregeld is en er een beetje sjiek uit ziet. Ik doe 1x per week een groepsles en ga vaak samen met mijn vriend en een paar andere vrienden zwemmen. Onze sportschool heeft ook een bar maar daar kom ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet op een sportschool maar ik heb wel genoeg beweging. Als ik iets niet goed meer kan zoals mijn beha achter vasthaken, een vogelnestje maken of planken dan oefen ik dat even en al gauw kan ik het weer.

Kan ik niet weg dan ga ik squatten of trappenlopen totdat ik moe ben.

Maar een sportschool lijkt me hartstikke goed. Nog beter is een personal trainer, die ziet precies welke oefeningen je nodig hebt en corrigeert je als je je rug of je knieën verkeerd belast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij meerdere gaan kijken en proefles gaan volgen.



De eerste werkte met fysiotherapeuten die toekeken en laagdrempelig advies gaven. Daar was dus erg goede begeleiding en fijne sfeer maar eigenlijk te duur voor me. Dus toen de strippenkaart vol was ben ik gestopt

Eentje was erg gezellig qua sfeer maar klein dus weinig lesaanbod en weinig apparaten.

Eentje was heel dichtbij mijn huis maar ze waren daar zo vaag over de kosten dat ik me er ongemakkelijk bij voelde.

Fit for free was niets voor mij. Daar liep ik binnen maar ook snel weer naar buiten, haha. Alleen maar opgepompte mannetjes. (Weet niet of die er in Almelo ook zijn :))

En nu zit ik bij een best grote sportschool, vlakbij mijn werk, met veel lesaanbod, op doordeweekse dagen kinderopvang, wel tien loopbanden, allerlei soorten mensen en goede sfeer.

Vriend van me traint bij keten Basic Fit en is daar heel tevreden over. Maar dat ligt voor mij niet handig.

Ik raad je dus aan om te gaan proeflessen en dan te zien wat je aanspreekt en wat je uitkomt :)
_aphia_ wijzigde dit bericht op 28-09-2018 20:39
11.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een abbo gehad bij meerdere sportscholen. Nu zit ik bij curves, snel, eenvoudig en vol structuur.
Het grootste voordeel is wel dat er alleen maar vrouwen komen dat vind ik erg prettig. Ook erg persoonlijk (ze kennen allen persoonlijk je voor en achternaam) als je wilt bellen ze je ook als je een tijdje niet geweest bent. Om te kijken of je wellicht ondersteuning nodig hebt weer te komen bv een afspraak inplannen.
Er zijn wel wat groepslessen (yoga, killerbody, bbb training en steps iig) maar geen overdaad.

De nadelen zijn dat het wat minder uitdaging heeft, ook geen persoonlijk programma, de openingstijden zijn bij mijn filiaal erg beperkt en ik vind 44 euro per maand wat veel.

Maar al met al vind ik momenteel de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zit bij een sportschool alleen voor vrouwen omdat ik dat prettiger vind. Het is 20 euro per maand inclusief groepslessen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik ga zometeen bij een Biggym kijken, omdat daar lekker veel apparaten zijn zodat je waarschijnlijk niet zo veel hoeft te wachten op elkaar. Ik ben heel benieuwd!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Ik sporte voorheen bij biggym in Tilburg. Ik ben nu overgestapt (al paar maanden) naar de sportschool van de hogescholen van Tilburg ( Tilburg university sport center) en vind het top hier. Best wel een hoop les aanbod. Ook qua sporten. Ik kan ermee zwemmen, schaatsen, squashen, tennissen, boksen etc. En 3 fitnesszalen. Dus ik ben tevreden.
Fit for free, wie er verder sport interesseert me niet, kom om te sporten, niet voor andere mensen en creeps heb je in elke sportschool, negeer ze gewoon, zet mijn koptelefoon en arrogante gezicht op en dan druipen ze snel af. Is goedkoop, geloof iets meer dan een tientje per maand (kan je tot 17.00 uur door de weeks naar binnen, alle apparaten die ik wil zijn er, het is schoon en bovendien dichtbij, dus de drempel om te gaan is laag. Enige wat ik jammer vind is dat ze in het weekend al om 16.00 uur dicht gaan, maar dat geldt geloof ik voor de meeste sportscholen.
Fit for free, wie er verder sport interesseert me niet, kom om te sporten, niet voor andere mensen en creeps heb je in elke sportschool, negeer ze gewoon, zet mijn koptelefoon en arrogante gezicht op en dan druipen ze snel af. Is goedkoop, geloof iets meer dan een tientje per maand (kan je tot 17.00 uur door de weeks naar binnen, alle apparaten die ik wil zijn er, het is schoon en bovendien dichtbij, dus de drempel om te gaan is laag. Enige wat ik jammer vind is dat ze in het weekend al om 16.00 uur dicht gaan, maar dat geldt geloof ik voor de meeste sportscholen.
Alle reacties Link kopieren
Callisthenics in het park
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
02-10-2018 18:18
Callisthenics in het park
Hoe ben je hieraan begonnen als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Health City, maar die zit denk ik niet in Almelo
Alle reacties Link kopieren
Ben je begonnen bij Biggym ?
Ik zelf heb een tijd gefitnesst bij een sportschool maar viel me toch tegen. Nu doe ik crossfit en dit bevalt me erg goed. Je traint je hele lijf en hebt altijd les met een coach erbij. Elke training is anders. Je traint in een groep en dat motiveerd. Daarnaast let de coach er goed op dat je de juiste houding etc hebt.
Het is best intensief in het begin mega spierpijn maar je merkt snel dat je sterker, fitter en slanker wordt.
Eentje zonder apparaten. Dus alleen bankjes en gewichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven