Aerial sport

29-01-2019 22:43 9 berichten
Dag allemaal,

Bij mij in de buurt is er een aerial studio geopend, ze geven er aerial pilates, yoga, etc.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het zwaar en goed voor spieropbouw? Is het te doen als je overgewicht hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van aerial yoga. Ik zou zeggen ga eens een proeflesje mee draaien!
En denk je dat dat ook kan met wat overgewicht?
Niemand verder ervaring?
Ik zou dit soort nieuwe sporten niet volgen. Allereerst is je veiligheid niet gewaarborgd in de zin van dat er geen normen zijn en geen erkende opleidingen (die onderling erg van kwaliteit wisselen) voor de docenten. Iedereen kan namelijk een yogateacher-cursus gaan aanbieden.
Daarnaast zijn dit soort studio’s vaak op andere veiligheidsvlakken erg onverantwoord. Meestal wordt er bezuinigd op de beroepsaansprakelijkheids- en ongevallenverzekering. En bij intimidatie die net niet ver genoeg gaat voor een strafvervolging kan je meestal ook nergens terecht.
Voor zover ik weet kan iedereen zomaar een yogastudio starten en is er geen gedragscode voor yogadocenten waar naleving van gecontroleerd wordt.

Het is k*t maar ik zou een veiligere sport zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Aerial yoga verslaafde: Meld!

Ik word er zeker sterker van, met name in mijn armspieren en buikspieren. Maar ik vind het vooral fantastisch leuk!

Aerial yoga is zeker geschikt voor mensen met overgewicht. In de doek is iedereen licht als een veertje, dat is juist zo te gek!

Mijn docente is opgeleid door Janneke van Amelsvoort. Janneke heeft Aerial yoga geintroduceerd in Nederland en leidt haar docenten zeker betrouwbaar op, zowel qua lessen als materialen.
littlemissvixen schreef:
03-02-2019 17:34

Mijn docente is opgeleid door Janneke van Amelsvoort. Janneke heeft Aerial yoga geintroduceerd in Nederland en leidt haar docenten zeker betrouwbaar op, zowel qua lessen als materialen.
Er bestaan dus helemaal geen normen en toezicht en dus ook geen mate van betrouwbaarheid, helaas.
littlemissvixen schreef:
03-02-2019 17:34
Aerial yoga verslaafde: Meld!

Ik word er zeker sterker van, met name in mijn armspieren en buikspieren. Maar ik vind het vooral fantastisch leuk!

Aerial yoga is zeker geschikt voor mensen met overgewicht. In de doek is iedereen licht als een veertje, dat is juist zo te gek!

Mijn docente is opgeleid door Janneke van Amelsvoort. Janneke heeft Aerial yoga geintroduceerd in Nederland en leidt haar docenten zeker betrouwbaar op, zowel qua lessen als materialen.
Wat fijn! Ik maakte me al zorgen dat ik met doek en al naar beneden zou pleuren, maar je geeft me wat meer vertrouwen. Ik ga me ook maar eens aanmelden.
Alle reacties Link kopieren
Ha, top!

Zo uit mijn hoofd is het doek veilig tot 2000 kilo. Dat haal je vast niet :-)

En bij mijn studio wordt ook zwangerschaps aerial gegeven. Dat zou echt niet gebeuren als er geen 100% (of iets daar heel dichtbij) zekerheid was.

Have fun!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven