Hardlopen vs wandelen

23-06-2019 08:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit er veel verschil in qua afvallen en strakker worden of Je nu hardloopt of wandelt?
Alle reacties Link kopieren
Als je strakker wilt worden, kun je beter krachttraining doen. Ik heb jaren hardgelopen en was toen niet strakker dan nu ik vrijwel niet sport, terwijl ik geen vet heb wat over mijn spieren zit (zodat je ze eventueel niet zou kunnen zien). Voor je conditie kun je veel beter hardlopen, voor strakker worden niet. Maar van wandelen word je ook niet strak.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 23-06-2019 08:45
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En de friet met mayo laten staan trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Met wandelen val je beter af omdat je hartslag lager blijft dan bij hardlopen. Als je afvalt zakt alles in dus daar zul op andere manieren aan moeten werken.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Wandelen kost meer tijd.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
23-06-2019 09:07
Met wandelen val je beter af omdat je hartslag lager blijft dan bij hardlopen.
Heb je hier een linkjes van? Nog nooit van gehoord namelijk. Met hardlopen verbrand je iig meer calorieen dan met wandelen, dus lijkt met niet logisch...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
23-06-2019 09:27
Heb je hier een linkjes van? Nog nooit van gehoord namelijk. Met hardlopen verbrand je iig meer calorieen dan met wandelen, dus lijkt met niet logisch...
Je verbrandt meer vet als je hartslag in zone 1 blijft dan in zones erboven. Dan werk je meer aan je conditie. Ik zal linkje opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.amstelfysio.nl/blog/sportsl ... erbranden/
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-06-2019 08:44
En de friet met mayo laten staan trouwens.
😄
Alle reacties Link kopieren
Heb je het zelf ook gelezen?

Dit is namelijk de conclusie

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het wanneer je wilt afvallen efficiënter om voor een intensieve interval training te kiezen dan een langdurige vaak saaie training in de vetverbrandingszone.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
23-06-2019 09:36
Heb je het zelf ook gelezen?

Dit is namelijk de conclusie

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het wanneer je wilt afvallen efficiënter om voor een intensieve interval training te kiezen dan een langdurige vaak saaie training in de vetverbrandingszone.
Ja. Vanwege de zogeheten afterburn.
Het ging mij meer om uit te leggen dat wát je verbrandt anders is bij een lage hartslag (vet) dan bij een hogere hartslag (meer koolhydraten dan vet).
het maakt niet uit zolang je maar dezelfde afstand aflegt. je verbrandt evenveel
met 10 km wandelen dan met 10 km hardlopen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-06-2019 09:48
het maakt niet uit zolang je maar dezelfde afstand aflegt. je verbrandt evenveel met 10 km wandelen dan met 10 km hardlopen

Precies, dat wilde ik ook typen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-06-2019 09:48
het maakt niet uit zolang je maar dezelfde afstand aflegt. je verbrandt evenveel
met 10 km wandelen dan met 10 km hardlopen
Evenveel wat? Kcal?

Mmm nee, uit dit artikel blijkt van niet:

https://www.sonneveltopleidingen.nl/art ... r-afvallen

"Het lichaam gebruikt vet als energiebron bij inspanningen van zeer lage intensiteit. De totale hoeveelheid calorieën die wordt verbrand is in dit geval zo laag dat deze methode niet geschikt is om af te vallen. Hiervoor kun je beter een aerobe inspanning met een hogere intensiteit kiezen, aangezien het energiegebruik hierbij veel hoger is."
forumdame2011 schreef:
23-06-2019 09:52
Evenveel wat? Kcal?

Mmm nee, uit dit artikel blijkt van niet:

https://www.sonneveltopleidingen.nl/art ... r-afvallen

"Het lichaam gebruikt vet als energiebron bij inspanningen van zeer lage intensiteit. De totale hoeveelheid calorieën die wordt verbrand is in dit geval zo laag dat deze methode niet geschikt is om af te vallen. Hiervoor kun je beter een aerobe inspanning met een hogere intensiteit kiezen, aangezien het energiegebruik hierbij veel hoger is."
calorieën, dit artikel is kwatsj
forumdame2011 schreef:
23-06-2019 09:52
Evenveel wat? Kcal?

Mmm nee, uit dit artikel blijkt van niet:

https://www.sonneveltopleidingen.nl/art ... r-afvallen

"Het lichaam gebruikt vet als energiebron bij inspanningen van zeer lage intensiteit. De totale hoeveelheid calorieën die wordt verbrand is in dit geval zo laag dat deze methode niet geschikt is om af te vallen. Hiervoor kun je beter een aerobe inspanning met een hogere intensiteit kiezen, aangezien het energiegebruik hierbij veel hoger is."
die opleiding is ook kwatsj. ik hoop niet dat jij dat gedaan hebt. fysiologie is niet zo ingewikkeld
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
23-06-2019 09:48
het maakt niet uit zolang je maar dezelfde afstand aflegt. je verbrandt evenveel
met 10 km wandelen dan met 10 km hardlopen
Ja dat klopt, maar de verbrande calorien worden meestal per uur gemeten. In dat geval verbrand je dus meer met een uur hardlopen dan met een uur wandelen.
The time is now
Banba schreef:
23-06-2019 10:09
Ja dat klopt, maar de verbrande calorien worden meestal per uur gemeten. In dat geval verbrand je dus meer met een uur hardlopen dan met een uur wandelen.
natuurlijk daarom zeg ik: zolang je maar dezelfde afstand aflegt is er geen verschil. je hebt ook snelle lopers die per uur meer verbranden dan langzame
Alle reacties Link kopieren
In aanvulling op alles dat gezegd en geschreven is: luister naar S-Meds... die weet waar ze over praat en ik heb altijd heel veel aan haar adviezen gehad.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Nee, het belangrijkste is wat je de rest van de dag doet. Het gemiddelde activiteitsniveau gedurende de hele dag dus. Vaak stuurt je lichaam dat zelf aan: je hebt lust om te bewegen of niet. Ga je meer bewegen dan je lichaam fijn vindt, dan wordt dat gecompenseerd doordat je voor pampus gaat op andere momenten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je morbide obesitas hebt, is wandelen in eerste instantie beter voor je lijf. Als je dan gaat hardlopen, dan is de kans op blessures groter, waardoor je mogelijk lange tijd niks/bijzonder weinig kunt doen.

Verder eens met Meds.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb idd morbide obesitas, ik mag ook niet hardlopen omdat ik dan alles kapot loop. Maar er was tegen mij verteld dat door lagere hartslag meer vet verbrand zou worden. En als ik het zo lees hierboven was het een smoesje, maar ik kwam wel in beweging en viel af. Maar inderdaad wat heeft het een tijd gekost, ik was uren per week aan het wandelen.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
23-06-2019 09:07
Met wandelen val je beter af omdat je hartslag lager blijft dan bij hardlopen. Als je afvalt zakt alles in dus daar zul op andere manieren aan moeten werken.
Mijn ervaring is heel anders. Wandelen doet weinig, hardlopen des te meer. En dat deed ik maar een half uurtje, wandelen veel langer.
.
Alle reacties Link kopieren
Senseo schreef:
23-06-2019 11:23
Ik heb idd morbide obesitas, ik mag ook niet hardlopen omdat ik dan alles kapot loop. Maar er was tegen mij verteld dat door lagere hartslag meer vet verbrand zou worden. En als ik het zo lees hierboven was het een smoesje, maar ik kwam wel in beweging en viel af. Maar inderdaad wat heeft het een tijd gekost, ik was uren per week aan het wandelen.

Heeft alleen te maken met meten in afstand of tijd, dus niet persé een smoesje.
.
Om af te vallen moet je niet gaan hardlopen. Ik ben geen halve kilo vermagerd sinds ik al 6 jaar hardloop. Want wat je misschien aan gewicht verliest, krijg je er aan spieren bij.

Als je wil afvallen is minder energie binnendoen dan je verbruikt, de ENIGE regel.

Hoe het met strakker worden zit, dat weet ik niet, ik bevind me al lang in de 'zwabberfase'. :-|

Ik lees precies tussen de regels dat je veel wil krijgen door weinig (lees: gemakkelijk) bezig te zijn. Dat is NOOIT. Wat je ook wil bereiken, het zal tijd en inspanning vragen. En motivatie is daarbij een hééééél belangrijk punt.

Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven