Activiteiten met 12 jarige

13-09-2011 18:13 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weten meer dan één, dus wat moet een heel viva forum dan wel niet kunnen bedenken...



Ik ga 1x in de week iets leuks doen met een meisje van 12 dat het thuis best zwaar heeft. 1x in de week een paar uurtjes exclusieve aandacht, haar hart luchten of gewoon iets nutteloos doen.

Nu blijkt dat het best lastig is om geschikte activiteiten te vinden voor een 12 jarige... Ze vind ''spelen'' nog heerlijk (we hebben vandaag ook boven in een klimrek gezeten) maar om nou iedere week naar de speeltuin te gaan. We doen het liefst dingen buitenshuis, maar aangezien de herfst er alweer aan komt is naar buiten gaan niet altijd even handig.



We kunnen natuurlijk een spelletje spelen en cakejes bakken, maar het wordt thuis niet erg gewaardeerd als we ''in de weg zitten'' en de exclusieve aandacht vervalt dan (ivm jongere broertjes en zusjes) en dat is jammer.

Komende weken gaan we een schilderij maken (ergens buiten) en andere knutsels maken. Ook wil ik met haar zelfgemaakte kerstcadeautjes gaan maken, maar dat duurt nog even.



We hebben een klein budget tot onze beschikking (5¤ p.w.) en als we dit niet gebruiken kunnen we dit opsparen om iets duurders te gaan doen. Dus bijvoorbeeld bios is leuk, maar kan maar soms.



Hebben jullie nog leuke ideeën voor activiteiten/uitstapjes/etc. die geschikt zijn voor een meisje van (net) 12??
Alle reacties Link kopieren
Bij jou thuis tutten is geen optie?

Verder, sjah, google wat. midgetgolf bijvoorbeeld kan heel goedkoop, maar ligt heel erg aan de regio waar je woont. Verder kan je een keer het ruilspel doen, of kinderboerderij. Klinkt altijd beetje suf, maar je hebt ook hele leuke. Maar nogmaals ligt heel erg aan de regio waar je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Wat superleuk dat je dat doet!!! Echt tof van je!

Ik denk dat voor dat meisje, dat uurtje al heel bijzonder is aangezien ze thuis het al zo moeilijk heeft.

Wie weet is naar het strand gaan, of het bos, of naar een grote speeltuin gaan (gezien ze dat leuk vind) eventueel kinderboerderij/dierentuin of zwemmen, koekjes bakken of bijv een ijsje halen bij de mac!



Hoop dat je er iets aan hebt.

Veel plezier samen!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat leuke museums.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.uitmetkinderen.nl/zoeken/Eet-Doe-Dingen.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.stichtingkijken.nl/agendam1.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen, skeeleren, iemands hond uit laten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vissen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Foto's maken in het bos/ park/ etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.leukedingendoen.nl/(S(kbl05eucln3qnn45rsfb0lzp))/zoeken_op_regio.aspx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Samen naar de bibliotheek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is ook 12. Die vindt door de stad lopen en winkels kijken (uiteraard zijn winkels) helemaal te gek. Bijenkorf in, gadgets en schoenen kijken, dat soort dingen.

En dan ergens patat of Hemaworst eten of zo.



Zwembad is ook altijd leuk.

Naar de schaatsbaan.

Skeeleren.
Vaak zijn proeflessen gratis...

Dus..proefles aquajoggen,proefles aerobics (tja tis natuurlijk de bedoeling dat je abo neemt maar dat doen jullie dan gewoon als er heul veul geld binnenkomt) ;) Pak kaarten,fles cola en zak chips ergens op picknickdeken aan het water gaan zitten.

De Bijenkorf/v&d in en alles bekijken en commentaar leveren op kleding/mode/make-up

Op de computer/marktplaats doorkijken en gekke dingen zoeken en bieden tot ¤5 ;)

Een TIna(bestaat die nog) of ander meidentijdschrift kopen en samen lezen.

Goedkope lippenstift of maskertje kopen en bij jou thuis make-uppen.Veel musea (bv speelgoedmuseum zijn gratis tot 12 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor alle reacties!

BGB, thanks voor de links! Ik merk dat ik nog niet zo goed in beeld heb wat een 12 jarige wel of niet leuk vind (het is al snel te saai of te kinderachtig ben ik bang)... Dus naast websites vind ik ook persoonlijke ervaringen erg fijn :-)



@ moirijke, ik woon sowieso een half uur fietsen bij haar vandaan, en mijn vriend is op de tijd dat wij dit doen altijd gewoon thuis en moet dan studeren/werken dus 2 giebelende meiden op onze 40 2m is niet altijd even handig...



We zien elkaar trouwens ongeveer 3 uurtjes, van 15.30 tot 18.30.

In midden brabant...
Alle reacties Link kopieren
Bioscoop als je wat gespaard hebt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vrijwilligerswerk. Niet overdreven, maar bijv. bij een asiel een hond uitlaten, of er gewoon heen om katten te aaien, in een bejaardentehuis koffie rond brengen, bij gehandicapten mee knutselen...



Naar de ikea om te ontbijten (kost 1 euro, wel even de tijden nagaan) en daarna daar rondstruinen, en intratuin is inmiddels bezig met kerstafdelingen dus als die klaar zijn is dat ook heel leuk om te bekijken (ik krijg mijn dochter van 11 daar bijna niet weggesleurd).
Alle reacties Link kopieren
(exces: kerst bij de intratuin, nu al??)



TO, wat gaaf dat je dit doet. Hoe ben je met haar in contact gekomen?
Alle reacties Link kopieren
http://wat-kan-je-doen-zonder-poen.startmix.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vakantieveilin ... PnmwLvXmqsCFcOJDgodnjwnmg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mac123 schreef op 13 september 2011 @ 18:51:

(exces: kerst bij de intratuin, nu al??)



TO, wat gaaf dat je dit doet. Hoe ben je met haar in contact gekomen?Twee jaar geleden was ik met mijn dochter op de kerstafdeling toen ik een telefoontje kreeg dat mijn schoonvader op sterven lag. Dat was eind oktober. Dus ja, over een week of 4-5 is het daar al kerst. Nou moet ik zeggen, ik was toen in Geleen en die doen daar onvoorstelbaar veel moeite dus het is er altijd waanzinnig mooi, daar kun je echt wel een paar uurtjes doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mac123 schreef op 13 september 2011 @ 18:51:

(exces: kerst bij de intratuin, nu al??)



TO, wat gaaf dat je dit doet. Hoe ben je met haar in contact gekomen?



Via een organisatie die allerlei vrijwilligerswerk organiseert hier in de stad. Dit is een project van deze organisatie omdat ze merkte dat er zoveel kinderen zijn die dat contact missen en zo hard nodig hebben (ook bijvoorbeeld mannelijke vrijwilligers die een paar uur in de week optrekken met jongens waarvan de vader niet aanwezig is). Deze organisatie heeft ook vrijwilligers die mantelzorgers 1x in de week een paar uur ontlasten, sterfbegeleiding, thuishulp, opvoedingsondersteuning, voorleesprojecten, etc.... Allerlei vrijwilligerswerk op sociaal gebied.



Ik doe dit zelf als een onderdeel van mijn stage (Pedagogiek) maar als ik volgend jaar niet op buitenland stage ben wil ik wellicht weer een coachkind... Je biedt gewoon echt concreet iets dat een kind heel hard nodig heeft.
badmintonnen/frisbeeen?



Kan je vriend niet in de bieb of op school gaan studeren? Kunnen jullie met slecht weer toch lekker bij jou thuis cakejes maken of sandwiches of een kwarktaart oid. Of een keer een filmpje huren, is meteen een stuk goedkoper dan de bios.



Kopje thee drinken bij de Hema is ook al leuk misschien? En parfumpjes uitproberen bij ICI Paris of Douglas.
De al eerder genoemde musea en bios.

-Herfsttafel maken.

-Mountainbike huren en door bos crossen.

-Tutten bij haar op de kamer, nadat jullie de week ervoor uitgebreid in de stad alle kleuren nagellak hebben bekeken en beoordeeld.

-Middag stadten en overal geurtjes proberen, kleren passen.

-Kraaltjes kopen en samen sieraden maken.

-Misschien vindt ze een beetje hulp bij huiswerk wel prettig,

denk aan helpen bij een opdracht, samen dingen verzamelen.

-Haar slaapkamer opstelling veranderen.

-Fotoboek maken met allerlei knipsels ed. scrapbook?

-Foto's op een gekke manier bewerken.

-Samen iets voor op haar slaapkamer maken,

meubeltje bij de kringloop en samen oppimpen.

-Huiskamer tafel mooi dekken en samen iets koken voor als iemand van haar familie jarig is.

-Tegen de kerst de versiering maken.

- Voor haar verjaardag het gaafste feestje van de klas bedenken,

(hoeft niet nml. niet het duurste feestje te zijn)
Alle reacties Link kopieren
Oeh ik vind dat meubeltje pimpen leuk idee! Al is het budget misschien niet helemaal toereikend (mss een kastje op gratisaftehalen.nl zoeken?) Koken/bakken is natuurlijk ook altijd leuk. Sieraden maken?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!



Ik ga maar eens een lijstje maken en met haar overleggen :-)

Iets ''pimpen'' lijkt me ook tof inderdaad, scrapbooken, zelf sinterklaas-/kerstcadeautjes knutselen en dingen met foto's zijn ook altijd leuk..



Ik neem haar ook liever niet te veel mee naar mij thuis. Naast dat dat 2x een half uur fietsen is (en ik dan dus voor een activiteit van 2 uurtjes ook 2 uur aan het fietsen ben), weet ik niet of ik het wel helemaal zie zitten om haar regelmatig in mijn privè ruimte op bezoek te hebben... Daar ga ik nog even over nadenken.



Als iemand nog andere leuke ideeën heeft, we gaan een heel jaar iedere week iets leuks doen dus alles is welkom :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven