Ineens teveel tijd

21-04-2018 19:03 95 berichten
En dan ineens zijn je kinderen zo groot dat je vrije tijd hebt.

Wie herkent dit? Ik heb 2 kinderen van 9 en 11. Op woensdagmiddag en zaterdagmiddag zijn ze lekker buiten, heb ik even de handen vrij. Maar... Wat moet ik doen met mijn vrije tijd???

Ik woon in een dorp dus ik ben zo uit gewinkeld, ik kan ook natuurlijk niet te lang weg, want stel dat ze toch naar binnen willen..

Kortom: ik verveel me vreselijk.
Nou ga ik binnenkort starten met een opleiding en hoop ik daar voldoening in te vinden. Veel vrienden heb ik niet en die ik wel heb, zitten nog in kleine kinderen dus zijn blij als het avond is.

Iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
Werken, vrijwilligerswerk?
Breien, lezen, Netflix. Ik vind overdag tv kijken de ultieme luxe :proud:
Alle reacties Link kopieren
Een boek of krant lezen.
Snap niet dat je je gelijk zo verveelt. Er is toch altijd wel wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tuinieren, beetje plantjes inzaaien, verpotten, water geven. Onkruid weghalen. Genieten van je mooie resultaat met een boek en kop thee.
Lekker hoor, vrije middagen. Ik vind het heerlijk als de tiener zelf leuke dingen doet.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik zat met dezelfde vraag toen mijn zoontje naar school ging. Hier heeft de tijd zich uiteindelijk vanzelf opgevuld met huishouden, maar ook hobby's zoals lezen en tekenen
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, ik verheug me erop en kijk er naar uit! (hier zijn ze 5 en 11mnd)
Heerlijk wat ronddolen op internet, lezen, netflixen, schoonmaken zonder dat er n kind aan mn been hangt, sporten etc etc etc
Wat een luxe probleem zeg. Ga werken of vrijwilligerswerk doen. En anders lekker lezen, netflixen, sporten wandelen etc etc. Soms gewoon niksen is ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat deed je voordat je kinderen had?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je werkt niet? Dan zou ik daar eens naar kijken. En als je dat niet wil zou ik een leuke sport oppakken, tennis ofzo. Of iets creatiefs, een schildercursus.
Waarom zou je gaan shoppen als je kinderen buitenspelen?

Draai het om. Shoppen als je kinderen op school zitten. Tuinieren een wasje draaien of lekker een boek lezen als je kinderen thuis zijn.
Ik begin nu ook in die fase te komen; echt zo fijn! Herken je vraag dus helemaal niet. Verlang al sinds de komst van mijn zoon naar meer me-time (hoe lief ik hem ook vind).

Ik ben aan het klussen/schilderen in huis, ga sporten, boek lezen, uitgebreid koken, opruimen/schoonmaken, dutje doen, wijntje drinken met de buren, etc. Als hooikoorts weer wat minder wordt, lekker in de hangmat liggen en muziekje luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Horizon81 schreef:
21-04-2018 19:16
Ik begin nu ook in die fase te komen; echt zo fijn! Herken je vraag dus helemaal niet. Verlang al sinds de komst van mijn zoon naar meer me-time (hoe lief ik hem ook vind).

Ik ben aan het klussen/schilderen in huis, ga sporten, boek lezen, uitgebreid koken, opruimen/schoonmaken, dutje doen, wijntje drinken met de buren, etc. Als hooikoorts weer wat minder wordt, lekker in de hangmat liggen en muziekje luisteren.
Wat dacht je van gewoon fulltime werken? Ik bedoel, daar streven we toch naar, volledige arbeidsparticipatie? Dus haal je achterwerk uit die hangmat en ga aan de slag, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug had je geen kinderen.
Wat deed je toen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-04-2018 19:23
Wat dacht je van gewoon fulltime werken? Ik bedoel, daar streven we toch naar, volledige arbeidsparticipatie? Dus haal je achterwerk uit die hangmat en ga aan de slag, zou ik zeggen.
Welnee, ik heb helemaal geen zin om fulltime te werken.. Dus ik verheug me ook op de dag dat beide kinderen naar school gaan ;-)
Alle reacties Link kopieren
obelix84 schreef:
21-04-2018 19:28
Welnee, ik heb helemaal geen zin om fulltime te werken.. Dus ik verheug me ook op de dag dat beide kinderen naar school gaan ;-)
Nou, dan ben je een perfect specimen van de gemiddelde Nederlandse vrouw. Ondanks alle grote woorden, laten ze liever hun man de kar trekken en doen ze zelf er wat bij "voor de leuk", maar het moet vooral niet op "werk" gaan lijken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-04-2018 19:23
Wat dacht je van gewoon fulltime werken? Ik bedoel, daar streven we toch naar, volledige arbeidsparticipatie? Dus haal je achterwerk uit die hangmat en ga aan de slag, zou ik zeggen.
Whut? Waarom zou je fulltime móeten werken?
Ik werk om financieel zelfstandig te zijn, ja. Maar ik moet verder niks.

Edit: mijn man werkt dus ook niet fulltime. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-04-2018 19:23
Wat dacht je van gewoon fulltime werken? Ik bedoel, daar streven we toch naar, volledige arbeidsparticipatie? Dus haal je achterwerk uit die hangmat en ga aan de slag, zou ik zeggen.
Je plaat blijft weer hangen.
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
21-04-2018 19:34
Whut? Waarom zou je fulltime móeten werken?
Ik werk om financieel zelfstandig te zijn, ja. Maar ik moet verder niks.

Edit: mijn man werkt dus ook niet fulltime. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Nou, prima toch? Maar de statistieken wijzen gewoon uit dat in 80% van de gevallen de man de kar trekt qua inkomen, en de vrouw er hooguit wat bijklust met een baantje van pakweg 20 tot 24 uur. 50%-60% van de vrouwen is absoluut niet economisch zelfstandig als het erop aankomt. Niet omdat de man daar schuld aan is, maar omdat ze zelf kiezen voor een "makkelijker" bestaan met meer vrije tijd voor henzelf zolang de relatie nog bestaat, en dus eerder kiezen voor het directe genoegen dan voor kijken naar de toekomst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt wél fulltime en ik schaam me daar niks voor en ben blij dat we het zo hebben kunnen regelen. Beiden blij overigens.
Ik werk parttime in de zorg (op onregelmatige tijden dus) en doe daarnaast een studie, dus hoezo niet echt?
Ik vermaak me echt prima zo
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-04-2018 19:34
Nou, dan ben je een perfect specimen van de gemiddelde Nederlandse vrouw. Ondanks alle grote woorden, laten ze liever hun man de kar trekken en doen ze zelf er wat bij "voor de leuk", maar het moet vooral niet op "werk" gaan lijken.
PJK, I love you! :heart:

Al ben ik het niet altijd met jou eens, jij geeft dit saai geworden forum nog wat sjeu.
Zonder jou zou dit forum ten onder gaan.
pejeka schreef:
21-04-2018 19:23
Wat dacht je van gewoon fulltime werken? Ik bedoel, daar streven we toch naar, volledige arbeidsparticipatie? Dus haal je achterwerk uit die hangmat en ga aan de slag, zou ik zeggen.
Veel te snel geoordeeld Pejeka, daar moet je echt iets aan doen.

Ik werk 32 uur in een veeleisende management functie. Verdien meer dan mijn vriend (die ook niet slecht verdient) en ben dus heel goed in staat om mijn eigen broek op te houden. Investeer daarnaast in mijn eigen professionele ontwikkeling om een goede positie in de arbeidsmarkt te blijven behouden. Nadat jarenlang al mijn vrije tijd aan mijn kind is besteed (want wij wilden graag een thuissituatie waarbij hij max 2 middagen in de week naar de bso gaat) kan ik dus tegenwoordig af en toe met een heerlijk gevoel met mijn “luie achterwerk” de hangmat in.
pejeka schreef:
21-04-2018 19:39
Nou, prima toch? Maar de statistieken wijzen gewoon uit dat in 80% van de gevallen de man de kar trekt qua inkomen, en de vrouw er hooguit wat bijklust met een baantje van pakweg 20 tot 24 uur. 50%-60% van de vrouwen is absoluut niet economisch zelfstandig als het erop aankomt. Niet omdat de man daar schuld aan is, maar omdat ze zelf kiezen voor een "makkelijker" bestaan met meer vrije tijd voor henzelf zolang de relatie nog bestaat, en dus eerder kiezen voor het directe genoegen dan voor kijken naar de toekomst.
Ik ben benieuwd naar die statistieken. Klinkt als onzin voor mij. In ons gezin werken we beiden evenveel en ben ik de hoofdkostwinner. En Er zijn in mijn omgeving meerdere gezinnen waar dit zo is.

On topic, ik herken het een beetje. Het lastige eraan vind ik dat je je in en om huis een beetje moet vermaken. Vaak lukt me dat wel met het eeuwig durende huishouden en het wegwerken van de administratie. En soms ga ik me bewust even zitten vervelen. Duurt de tijd lekker lang.
Toen mijn kinderen die leeftijd hadden deed ik op zulke momenten wat huishoudelijk werk. Op die manier had ik dan op een ander moment, als ze bijvoorbeeld weer op school zaten, echt tijd voor iets waarbij het niet zo handig was als ze steeds binnen liepen. (Behangen, schilderen etc)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-04-2018 19:39
Nou, prima toch? Maar de statistieken wijzen gewoon uit dat in 80% van de gevallen de man de kar trekt qua inkomen, en de vrouw er hooguit wat bijklust met een baantje van pakweg 20 tot 24 uur. 50%-60% van de vrouwen is absoluut niet economisch zelfstandig als het erop aankomt. Niet omdat de man daar schuld aan is, maar omdat ze zelf kiezen voor een "makkelijker" bestaan met meer vrije tijd voor henzelf zolang de relatie nog bestaat, en dus eerder kiezen voor het directe genoegen dan voor kijken naar de toekomst.
Yep, ik heb de kinderen gebaard, en hij mag FT werken, ik gruwel bij het idee om 40 uur te moeten werken.
Hoeveel uur werk jij Pejeka?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven