Hoe baby in slaap laten vallen?

22-05-2018 11:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiiii,

Binnenkort zal ik weer aan het werk gaan. Momenteel valt mijn zoon van 4 maanden aan de borst in slaap. Mijn schoonmoeder gaat 2 dagen oppassen en mijn zoontje zal 1 nacht daar overnachten. Hoe zal hij dan in slaap gaan vallen?

Ik let gedurende de dag goed op zijn signalen en leg hem tijdig in bed. Na enkele minuten begint hij te huilen en wacht ik enkele minuten. Daarna troost ik hem en leg ik hem weer in bed. Dit al enkele keren geprobeerd, helaas zonder succes. Mijn zoontje weet niet hoe hij in slaap kan vallen. Geen idee hoe mijn schoonmoeder het straks het beste kan aanpakken.

Momenteel slaapt hij overdag ook slecht vanwege de 4-maandensprong. Dit is ook te merken aan de nachten.

Helaas wil hij ook geen speen, heb al diverse merken uitgeprobeerd.

Hebben jullie tips voor me hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn zoontje zelfstandig in slaap kan vallen? Of verwacht ik te veel van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik liet mijn kind aan de borst in slaap vallen, ook lang nadat ik weer aan het werk was. Op het kinderdagverblijf bleek hij zonder mij ook prima te slapen. Ik zou dus niets doen, dat scheelt stress. Als het later een probleem blijkt te zijn, kun je het dàn wel aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind valt meestal ook aan de borst in slaap. Maar tijdens een fles ook, zo is gebleken. Dus geen probleem daar.

Heb je wel een vast ritueeltje? Zodat hij weet dat het tijd is om te gaan slapen?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Laat je man of iemand anders hem in bed leggen, als jij het doet ruikt hij toch alleen maar de borst. Het is dus een heel goed idee om je schoonmoeder dit te laten proberen.

Tips heb ik niet voor je. In het ergste geval huilt hij zichzelf op haar arm in slaap terwijl ze hem troost. Dat is ook geen ramp toch? Op het kinderdagverblijf zullen ze hem waarschijnlijk gewoon op de arm in slaap gaan sussen en dan in bed leggen. DIe tiet is nou eenmaal niet overal aanwezig en dat is ook heel normaal. In de natuur gaat de moeder ook wel eens besjes zoeken terwijl de baby bij tante/nicht/oma blijft.
anoniem_367860 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 11:46
1.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je schoonmoeder is ook moeder. Ze zal haar eigen methodes hebben, vertrouw erop dat ze zelf uit zal vinden wat bij haar werkt. Het hoort bij opvang dat jij het dan loslaat.
Ik denk dat jouw schoonmoeder daar in principe haar eigen weg wel in zal vinden. Wat misschien wel goed is om te overleggen, is in hoeverre je het wel/niet oké vindt als ze je zoontje laat huilen. Vindt je schoonmoeder bijvoorbeeld dat een baby overdag in een bedje behoort te slapen, of is ze ook wel bereid om hem op haar te laten slapen (in een draagzak/-doek) of met hem te gaan wandelen als hij niet wil slapen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder liep zingend rondjes met mijn baby tegen haar schouder tot ze sliep.

Misschien valt hij tijdens de fles in slaap. Of als ze een stukje gaat wandelen. Het lost zichzelf wel op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het zo apart om te lezen dat je baby niet weet hoe hij moet slapen.

Weet jij wel dan hoe in slaap vallen precies werkt?

Het is niet zo dat er een soort van gebruiksaanwijzing voor is. Je telt tot 10 en je knippert met je ogen en valt in slaap.

Als je moe bent dan ga je naar bed. Je gaat liggen en valt in slaap.

Dat geldt ook voor een baby.
Als je moe bent en je veilig voelt val je in slaap.

Aan de borst bij mama voelt veilig. Maar op schoot bij oma met een fles kan ook veilig voelen of op schoot bij oma die een liedje zingt. Of liggend in je bedje en oma zit er naast.
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby sliep juist weer het beste in een wandelwagen. Uiteindelijk gaan ze toch slapen; ik ken geen baby's en ook geen mensen die 24 uur per dag wakker zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Vaak hebben baby’s bij andere mensen juist helemaal geen problemen om in slaap te vallen. Mijn schoonzusje liet haar baby ook altijd aan de borst in slaap vallen, anders lukte het niet. Als hij bij mijn ouders logeerde of een enkele keer bij mij, sliep hij meteen zonder dat ik iets deed. Moeders vinden zichzelf soms veel te belangrijk :-D

Oma zal vast wel een manier vinden. Bij mijn dochter hielp het bijvoorbeeld om naast het ledikantje te zitten en over haar hoofd te aaien. Bij het kdv sliep ze zonder zoiets ook makkelijk. Mijn oudste moest je juist met rust laten. Komt vast wel goed.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 12:23
99.80% gewijzigd
Ik ben nu 2 maanden aan het werk (4dg per week) en baby valt nog steeds aam de borst in slaap. Bij papa met de fles en op kdv sabbelt hij ff aan zn knuffel. Geen zorgen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven