Concert met 7 jarige

22-05-2018 16:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend beleeft mijn 7 jarige dochter haar eerste concert... en mama mag mee.... We gaan naar Katy Perry dus dol feest. Kaartjes met goede plaatsen zijn een eerste voorwaarde, check, gehoorbescherming is onderweg en parkeerplaats is geregeld.
Het lijkt me dat het dit dan wel is.. of vergeet ik iets?

Mijn laatste concert zelf was George Michael dus al een poos geleden en het is voor mij ook de eerste keer dat ik samen met mijn dochtertje ga. Hebben jullie nog tips voor me?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Van tevoren naar de wc gaan, flesje water mee voor als je niet makkelijk bij de bar kan komen. Fijne schoenen aan zodat ze geen last heeft van knellende tenen bij het staan?

Sta je een beetje vooraan? Maw; kan ze wel wat zien op die leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Geen rugzak mee! Die mogen namelijk niet mee naar binnen, die moeten in een kluis buiten de venue.
anoniem_268823 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 16:52
1.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
22-05-2018 16:50
Van tevoren naar de wc gaan, flesje water mee voor als je niet makkelijk bij de bar kan komen. Fijne schoenen aan zodat ze geen last heeft van knellende tenen bij het staan?

Sta je een beetje vooraan? Maw; kan ze wel wat zien op die leeftijd?
Er mogen meestal geen flesjes mee naar binnen. In elk geval niet bij de AFAS en Ziggo Dome.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
22-05-2018 16:50
Van tevoren naar de wc gaan, flesje water mee voor als je niet makkelijk bij de bar kan komen. Fijne schoenen aan zodat ze geen last heeft van knellende tenen bij het staan?

Sta je een beetje vooraan? Maw; kan ze wel wat zien op die leeftijd?
Flesje water mag niet mee naar binnen. Iets te eten en drinken in de auto laten voor op de terugweg is misschien wel fijn?
Zitten jullie ver van het podium? Dan kan een theater-/verrekijker wel fijn zijn om mee te nemen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
22-05-2018 16:50
Van tevoren naar de wc gaan, flesje water mee voor als je niet makkelijk bij de bar kan komen. Fijne schoenen aan zodat ze geen last heeft van knellende tenen bij het staan?

Sta je een beetje vooraan? Maw; kan ze wel wat zien op die leeftijd?
flesjes water mogen niet meer naar binnen !
Alle reacties Link kopieren
We hebben best goede plaatsen maar een verrekijker is een goede tip. Ik zag dat een schoudertas wel mee mag naar binnen en flesjes van 0,5 liter water wel. Snoepjes ook eigenlijk?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
22-05-2018 16:52
Flesje water mag niet mee naar binnen. Iets te eten en drinken in de auto laten voor op de terugweg is misschien wel fijn?
Zitten jullie ver van het podium? Dan kan een theater-/verrekijker wel fijn zijn om mee te nemen.

Ziggo heeft bijna overal wel goed zicht en er hangen schermen. Dus toneelkijker is onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Ow, 0,5 liter water zonder dop lees ik net.. tja dat gaat lekken in mijn tas
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Beetje stomme vraag misschien maar hoe lang duurt zo'n concert gemiddeld, zonder voorprogramma, anderhalf uur ofzo?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
22-05-2018 16:58
We hebben best goede plaatsen maar een verrekijker is een goede tip. Ik zag dat een schoudertas wel mee mag naar binnen en flesjes van 0,5 liter water wel. Snoepjes ook eigenlijk?
Schoudertassen en rugzakken mogen mee als ze miet groter zijn dan een A4 en maximaal 10 cm dik. Flesje water klinkt raar: afgelopen maart moest ik die nog weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Flesje mag inderdaad zonder dop, dan kun je m binnen wel vullen (en ik stop de dop dan meestal in m’n portomonnee oid).
Alle reacties Link kopieren
Online verkopen ze harmonicaflesjes. Plastic flesjes met dop die je kunt indrukken als een harmonica waardoor het amper ruimte in beslag neemt. Leeg meenemen, dop in je bh stoppen, kun je m daarna als je eenmaal binnen bent vullen met water en de dop erop doen. Dextro meenemen, zo'n concert kan wat overweldigend zijn. In de auto flesje met fris oid en wat te eten laten. Jassen liever in de auto laten. Van te voren een parkeerkaart aanschaffen zodat je verzekerd bent van een parkeerplek. Telefoon oplader meenemen in de auto zodat je telefoon volledig opgeladen is voor je de auto uitstapt naar het concert toe. En verder vooral genieten :)
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
22-05-2018 17:04
Flesje mag inderdaad zonder dop, dan kun je m binnen wel vullen (en ik stop de dop dan meestal in m’n portomonnee oid).
Ik m’n bh ;-D Maar ze zijn niet erg consequent dan, want ik moest m’n flesje zonder dop gewoon weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Oordopjes om het gehoor van je kind te beschermen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-05-2018 17:07
Oordopjes om het gehoor van je kind te beschermen.
Gehoorbescherming is besteld

We hebben er zin in, ben zo benieuwd naar dat koppie... had ik 8 jaar geleden ook niet kunnen denken toen ik met een dikke buik de laatste loodjes in ging, hahaha!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Die van de dextro is een goed plan want het wordt 30 graden zaterdag. Dus iets om mee te wapperen zou ik ook doen. Veel plezier!
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-05-2018 16:58
Ziggo heeft bijna overal wel goed zicht en er hangen schermen. Dus toneelkijker is onnodig.
Je hebt gelijk, ik dacht aan mijn laatste keer op een evenement waar ook veel op de tribunes te zien was, en dat kun je niet allemaal vangen op schermen.

Waterflesjes zonder dop mogen niet mee naar binnen vanwege de veiligheid: die kun je gebruiken als projectiel.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens zo'n soort koptelefoon ding besteld... of zijn oordopjes beter misschien?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
En spreek een plek af waar jullie heen gaan mochten jullie elkaar kwijt raken. Ook bij toiletten duidelijk afspreken waar je op elkaar wacht als jullie klaar zijn.
En vooral veel heel veel plezier en foto's maken !!! Geniet ervan!!
Alle reacties Link kopieren
Houd rekening met lange wachttijden voor je weg kunt rijden.
Vond ik mijn laatste paar concerten toch wel lang duren (1,5 uur de laatste keer).
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
22-05-2018 17:52
Ik heb trouwens zo'n soort koptelefoon ding besteld... of zijn oordopjes beter misschien?
Volgens mij is voor een zevenjarige zo'n koptelefoon beter. Er zijn wel oordopjes speciaal voor bij concerten, die de muziek wel goed doorlaten zonder dat je oren beschadigen, maar die zijn er waarschijnlijk niet in kindermaatjes.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
22-05-2018 17:55
En spreek een plek af waar jullie heen gaan mochten jullie elkaar kwijt raken. Ook bij toiletten duidelijk afspreken waar je op elkaar wacht als jullie klaar zijn.
En vooral veel heel veel plezier en foto's maken !!! Geniet ervan!!
En zorg dat ze jouw telefoonnummer heeft. Als zij geen mobiel heeft, kan ze iemand opzoeken die jou voor haar kan bellen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik nam idd zo'n harmonica flesje mee en stopte die in mijn broekzak.

Ik zou zelf een goedkope mobiel aanschaffen zodat ze je kan bellen als ze je kwijtraakt. Mijn zoon van 8 heeft ook een heel simpel ding zonder internet, maar puur omdat hij zelfstandig dingen wil doen zoals naar de supermarkt, en ik het wel een fijn idee vind dat hij mij kan bellen als er iets is.
Sansa_ schreef:
22-05-2018 19:26
Ik nam idd zo'n harmonica flesje mee en stopte die in mijn broekzak.

Ik zou zelf een goedkope mobiel aanschaffen zodat ze je kan bellen als ze je kwijtraakt. Mijn zoon van 8 heeft ook een heel simpel ding zonder internet, maar puur omdat hij zelfstandig dingen wil doen zoals naar de supermarkt, en ik het wel een fijn idee vind dat hij mij kan bellen als er iets is.
Ze fouilleren. Vaak mag een fles zonder dop wel. Dop in je bh.
Mojo stuurt vooraf een mail met wat wel en niet mag.

Spreek een makkelijk te vinden punt af waar jullie elkaar zien als je elkaar kwijt raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven