De generatie van nu.

15-08-2018 00:11 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, generatie van nu is eigenlijk hetzelfde als vroeger alleen nu komt social media er ook nog bij.

Denk dat ik dan geen wannabe wil zijn. Vind naveltruitjes en rokjes afschuwelijk. Mijn kont hoeft niet te showen. Joggingbroek en trui naar school is hemels voor mij. Liever een oversized trui dan een t-shirt met cleavage.
anoniem_343891 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 10:18
85.90% gewijzigd
Dat het allemaal nog net zo is als 60 jaar gelden.

Studeer je voor Oud Wijf?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben een moeder maar niet van een puber. Maar in de nineties dronk ik als 14-jarige wel eens een glaasje rosé, kon ik als 15-jarige met gemak een pakje sigaretten kopen in winkel/tankstation en waren joints ook geen uitdaging. En dan was ik nog een hele brave die met haar tengels/neus van de xtc, coke en speed af bleef.

Als moeder hoop ik dat mijn kind meer zo’n type is dat stiekem een biertje jat uit de koelkast en na drie slokken denkt “Gadverdamme” (zoals ik deed met 14) dan dat hij met 14 in een of andere zuipkeet verzeilt raakt en een halve fles Bacardi naar binnen denkt te kunnen werken onder groepsdruk. Ik mocht het vroeger ook niet. Mijn zoon zal het ook niet mogen. Toch koester ik geen enkele illusie dat hij braaf overal vanaf blijft tot zijn 18e verjaardag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat je klinkt als een oud verbitterd meisje, en dat al op deze leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Jongeren willen graag dingen uitproberen.Hun ouders kunnen ze moeilijk vastbinden.
Dus roken, drinken en blowen gebeuren vaak al eerder dan 18.
Tja roken en blowen vind ik minder erg dan drinken van alcohol.
En sex hoort niet voor je 16 de vind ik.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 00:22
4.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
15-08-2018 00:13
Dat het allemaal nog net zo is als 60 jaar gelden.

Studeer je voor Oud Wijf?
Nou ik weet niet hoor maar 30 jaar geleden bestonden er geen crop tops. 8 Jaar geleden droeg iedereen een legging onder haar rok/jurk en nu moet het allemaal zo kort mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:20
Nou ik weet niet hoor maar 30 jaar geleden bestonden er geen crop tops. 8 Jaar geleden droeg iedereen een legging onder haar rok/jurk en nu moet het allemaal zo kort mogelijk.
Nog nooit een clip van Madonna gezien in haar jonge jaren? Oh nee, toen was je nog niet geboren.
Nemaìn’ schreef:
15-08-2018 00:13
Dat het allemaal nog net zo is als 60 jaar gelden.

Studeer je voor Oud Wijf?
:rofl:
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:20
Nou ik weet niet hoor maar 30 jaar geleden bestonden er geen crop tops. 8 Jaar geleden droeg iedereen een legging onder haar rok/jurk en nu moet het allemaal zo kort mogelijk.
Joh, 30 jaar geleden kwam je rokje net voorbij je billen, zonder legging, die droog je alleen met een croptop.
Op je 15de was iedereen zo’n beetje straalbezopen op feestjes, IND e brugklas had je al leren roken en blowen deed je in tussenuren.

Dus.
Alle reacties Link kopieren
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:20
Nou ik weet niet hoor maar 30 jaar geleden bestonden er geen crop tops. 8 Jaar geleden droeg iedereen een legging onder haar rok/jurk en nu moet het allemaal zo kort mogelijk.
Met mijn eind dertig maak ik nu voor de derde keer de revival van de croptops mee. Het heet nu alleen croptop. In de eighties was het een afgeknipte sweater (boven en onder, liefst zo groot dat het ding compleet afhing aan één kant tot aan de elleboog), in de nineties was het een ‘naveltruitje’ of gewoon ‘korte top’. Dus.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oja, een croptop heette toen gewoon een navelshirtje.
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:11
Ik kan niet eens een fatsoenlijk antwoord krijgen,
Dat krijg je wel kutje, maar het is niet het antwoord dat jij wil krijgen.
Lemoos :high5:
Alle reacties Link kopieren
En meltdown OP. Als ik iets vind van de huidige generatie: grow some balls.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
15-08-2018 00:22
Joh, 30 jaar geleden kwam je rokje net voorbij je billen, zonder legging, die droog je alleen met een croptop.
Op je 15de was iedereen zo’n beetje straalbezopen op feestjes, IND e brugklas had je al leren roken en blowen deed je in tussenuren.

Dus.
Denk dat het dan aan mijn provincie ligt want ik kende een meid die rookte/dronk. That's it.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
15-08-2018 00:24
Lemoos :high5:
Wij zijn nog original old school :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
15-08-2018 00:25
En meltdown OP. Als ik iets vind van de huidige generatie: grow some balls.
Vind je het gek? Ik vraag fatsoenlijk een mening omdat ik ''ouderwets'' ben. En het enige wat ik terug krijg is ''kutje'' en ''oud wijf''
Nu al OP meltdown? Wat stond er?
Alle reacties Link kopieren
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:25
Denk dat het dan aan mijn provincie ligt want ik kende een meid die rookte/dronk. That's it.
30 jaar geleden????

Dat is wel knap.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En dan nu mijn oude wijf antwoord: ik heb 2 pubers. Vader en ik drinken en roken niet. We hebben ze uitgelegd waar drinken op te jonge leeftijd toe kan leiden en wat roken kan veroorzaken. We verbieden niks, maar geven informatie en maken afspraken waar zij zich hopelijk aan houden. Doen ze dat niet dan zou ik wel teleurgesteld zijn,maar ik ben niet zo naïef om te denken dat ze het nooit zullen doen. Vooralsnog vinden ze roken smerig en raar. Daar maak ik me eerlijk gezegd niet zo druk om dat ze dat gaan doen. Drinken valt nog te bezien. Hopelijk rekken ze het tot hun 21ste.
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:25
Denk dat het dan aan mijn provincie ligt want ik kende een meid die rookte/dronk. That's it.
Jij leefde 13 jaar geleden niet eens.
Je gedraagt je wel alsof je in de jaren 50’ leeft.
RégineFilange schreef:
15-08-2018 00:28
Nu al OP meltdown? Wat stond er?
Dat de jeugd van tegenwoordig (13-15) zedeloos is en zuipt,
Alle reacties Link kopieren
Zetrinov schreef:
15-08-2018 00:27
Vind je het gek? Ik vraag fatsoenlijk een mening omdat ik ''ouderwets'' ben. En het enige wat ik terug krijg is ''kutje'' en ''oud wijf''
Dan lees je wel heel erg selectief. Weet niet of jij de huisregels hebt gelezen maar je mag dus niet zomaar de OP wissen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Well done dames, alweer een TO weggejaagd. (6) :bonk:
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 15-08-2018 00:33
13.21% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
15-08-2018 00:29
Jij leefde 13 jaar geleden niet eens.
Je gedraagt je wel alsof je in de jaren 50’ leeft.
Is dat verboden dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven