8 jaar, alleen over de camping?

19-08-2018 16:28 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben even benieuwd wat andere ouders vinden. Is een camping per definitie 'veilig'? In de zin van 'kan toch niets gebeuren zolang ze op de camping blijven'.

Ik heb de afspraak dat ze mag gaan maar wel even laat weten waar ze is. En even meldt als ze ergens anders heen gaat. Liefst wel in de buurt.

Hoe doen jullie het?

Ze is ook enig kind dus geen broer(tje) of zus(je) om samen mee op pad te gaan.
I wanna live my life with the volume full!
Ligt eraan hoe de camping eruitziet lijkt me en hoe groot het er is. Zijn er meer kinderen, letten anderen ook op als een kind iets geks doet en wat zou er kunnen gebeuren zou ik me afvragen.
Ja hoor.... met duidelijke afspraken!
Alle reacties Link kopieren
Met 8 jaar lijkt het me prima. Alleen zou ik niet willen dat ze in haar eentje gaat zwemmen.

En dat ze regelmatig even haar gezicht laat zien.

Ik vind mijn kinderen nog te jong (3, 4 en 5), maar de oudste gaat soms wel in zijn eentje naar de recreatie. Dat vindt hij heel stoer. Soms halen we hem dan op (omdat ik het toch nog niet helemaal los kan laten).

Ik zie ook genoeg kinderen van deze leeftijden wél alleen rondstruinen, maar dat vind ik nog niet prettig.
Dat deden mijn broertje en ik ook rond die leeftijd maar dan op een bungalow park. We hadden afgesproken dat ik op mijn broertje zou letten en bepaalde tijden waarbij we ons moesten komen melden. En als we in het zwembad waren (we hadden beide onze zwemdiploma's) kwamen onze ouders later ook zwemmen dus was melden niet nodig.
Regel was ook dat we niet van het park af gingen en als je bij een vriendje of vriendinnetje ging spelen dat je dat even kwam melden en het nummer van het huisje doorgaf.
Alle reacties Link kopieren
Een prepaid mobieltje à 15-20 euro meegeven?
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de camping. Maar wanneer deze overzichtelijk is, mogen onze jongens van 5 en 7 wel vrij rondlopen.
Jij kent je kind het beste. Kan ze het aan? Of moet je haar met wat begeleiding die zelfstandigheid/vrijheid aanleren?
Ja hoor, die van mij zijn tien en zes en redden zich prima.
catskin schreef:
19-08-2018 16:43
Een prepaid mobieltje à 15-20 euro meegeven?
Serieus?
Hoe deed je dat vroeger dan?

8 jaar kan prima, gewoon duidelijke regels afspreken
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de camping en hoe kun je je kind vertrouwen.
Op de ouders waar m'n ouders eeuwen staan in sinds een paar jaar een groot zwemmeer. Al vrij snel verdronk daar een kindje.
Zijn er afspraken te maken met je kind?.
Alle reacties Link kopieren
Leafs schreef:
19-08-2018 16:48
Serieus?
Hoe deed je dat vroeger dan?

8 jaar kan prima, gewoon duidelijke regels afspreken
Vroeger waren ouders minder bezorgd. Of ze hadden minder opties.
We should have each other with cream.
Ligt helemaal aan het formaat camping.
Natuurlijk. Af en toe even laten melden. Op de hele uren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn intuïtie zegt altijd duidelijk ja of nee nog niet echt.. daar vertrouw ik op.
Alle reacties Link kopieren
Ze kan toch al zwemmen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik met Franse francs in mijn portemonneetje alleen naar de kampwinkel mocht om brood te kopen. Ik zal toen 5 of 6 jaar geweest zijn. Voelde me heel stoer en een grote meid. Ben wel eens een de weg kwijt geraakt maar toen brachten andere kampeerders me wel weer naar de tent van mijn ouders.
Ook wat vrijheid geven hoor!
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
strontvlieg schreef:
19-08-2018 16:48
Ja hoor, die van mij zijn tien en zes en redden zich prima.
Met zijn tweeën vind ik toch anders.
In principe is 8 oud genoeg om alleen over de camping te gaan bij een overzichtelijke camping.

Maar als kind van het klimrek valt en zwaar zijn enkel kneust of iets breekt dan kan kind moeilijk of niet alleen terugkomen. Of je kind wordt belaagd door oudere kinderen die ruzie zoeken.

En als moeder weer je van niets jij denkt dat je kind lekker aan het spelen is.

Als ze met zijn tweeën zijn en de ene overkomt iets dan kan de ander naar de ouders lopen voor hulp.

Mijn kind is ook enig kind en ik vind dit soort dingen lastig.

Thuis mag hij samen met een vriendje van mij meer dan als hij alleen is.
Niks is 100% veilig. Het ligt aan het kind, de situatie en de camping of je het alleen kan laten. Hier zijn de oudste drie altijd samen. Echt een drie-eenheid, dus dat voelt wel fijn.
Dat ligt echt helemaal aan de camping, hoe groot die is, wat er allemaal is en welke taal ze spreken en hoe je kind is.
Zeker als je kind alleen is zou ik toch niet zo snel doen.
sugarmiss schreef:
19-08-2018 17:25
Met zijn tweeën vind ik toch anders.
In principe is 8 oud genoeg om alleen over de camping te gaan bij een overzichtelijke camping.

Maar als kind van het klimrek valt en zwaar zijn enkel kneust of iets breekt dan kan kind moeilijk of niet alleen terugkomen. Of je kind wordt belaagd door oudere kinderen die ruzie zoeken.

En als moeder weer je van niets jij denkt dat je kind lekker aan het spelen is.

Als ze met zijn tweeën zijn en de ene overkomt iets dan kan de ander naar de ouders lopen voor hulp.

Mijn kind is ook enig kind en ik vind dit soort dingen lastig.

Thuis mag hij samen met een vriendje van mij meer dan als hij alleen is.
Mijn ervaring is dat er dan minimaaal 1 kind naar je tent gerend komt om te vertellen dat je kind wat heeft.
Beetje lullig als je op die leeftijd alleen maar voor de tent mag spelen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
19-08-2018 17:30

Zeker als je kind alleen is zou ik toch niet zo snel doen.
Dat is dus het lastige. Alleen vind ik toch minder veilig. Dus doe je dat minder snel als je kind alleen is.

Maar leeftijdgenootjes met broertjes en zusjes mogen wel. Dus ontneem je je kind ervaringen.

En je wil ook niet dat andere kinderen denken oh daar heb je dat suffe kind weer dat moet a een mag.
En dan trekt één of andere oetlul met slechte bedoelingen haar binnen in zijn tent of caravan en heeft ze in 't beste geval een levenslang trauma.

Met anderen erbij zou ik het zien zitten.
In haar ééntje niet.
Tornacense schreef:
19-08-2018 17:38
En dan trekt één of andere oetlul met slechte bedoelingen haar binnen in zijn tent of caravan en heeft ze in 't beste geval een levenslang trauma.

Met anderen erbij zou ik het zien zitten.
In haar ééntje niet.
Dit kan altijd en overal gebeuren. Of ze nu 6 of 16 zijn. De rest van je leven je kind maar aan een halsband?

Je kan ook gewoon op klaarlichte dag vanuit een groep ontvoerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag dat. Er vanuit gaande dat je niet op een camping staat met 2000 plekken en het een leuke camping is. Niet zo eentje met overdag al dronken tieners.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op kleine campings en laat mijn dochter sinds ze 4 is los, nu is ze bijna 8. We lopen altijd eerst samen een rondje, zodat ze weet waar alles is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven