Kindje 11 maanden corrigeren?

21-09-2018 20:56 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal .

Mijn zoontje is bijna 11 maanden. Maar als hij dingen doet die niet mogen en wij corrigeren dan doet hij daar niks mee of gaat daar heel hard omlache hij is van niemand onder de indruk. Zijn mensen die dat herkent? En wat doe je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Niks.
Hij is nog te jong om te kunnen begrijpen wat goed is of fout.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 20:58
18.56% gewijzigd
Het is een baby.

Misschien je eens verdiepen in de ontwikkeling van kinderen? :rofl:
Herhalen is de truc.

En ik pakte vaak handjes vast en zei dan 'nee'. Uiteindelijk gaan ze wel luisteren. Geduld hebben dus.
Alle reacties Link kopieren
Goh,...wat een vervelend kind, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb er niet heel veel last van ik wordt onzeker van de mensen die vinden dat ik het fout doet omdat hij niet luisterd
Met 11 maanden snappen ze er nog niet veel van. Stug zo door blijven gaan, dan snapt hij je over een jaar wel. :D
Alle reacties Link kopieren
sterretje2013 schreef:
21-09-2018 21:02
Nou ik heb er niet heel veel last van ik wordt onzeker van de mensen die vinden dat ik het fout doet omdat hij niet luisterd
Welke mensen zijn dat dan ?


Maar je kind is toch wel al zindelijk, hoop ik en kan hij al het ABC ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-09-2018 21:09
Welke mensen zijn dat dan ?


Maar je kind is toch wel al zindelijk, hoop ik en kan hij al het ABC opzeggen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kolere zeg, het is een baby die begint de wereld te ontdekken. Hij weet nog niks van wat wel of niet mag, wat gevaarlijk is. Daar ben jij voor, je zegt 'nee nee' en ja dan gaat hij lachen en het 10x achter elkaar doen, jij gaat 10x achter hem aan om hem te leren dat het niet mag.
Mijn ervaring is dat ze het na 1000x wel zo'n beetje weten.. Voordeel, je raakt je laatste zwangerschapskilo's redelijk makkelijk kwijt zo :lol:
Zo niet, wacht maar tot hij gaat lopen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje vindt het ook hilarisch als ik hem iets verbied. Hij is te jong om het te begrijpen. Niets om je zorgen over te maken!
blijfgewoonbianca schreef:
21-09-2018 21:09
Welke mensen zijn dat dan ?


Maar je kind is toch wel al zindelijk, hoop ik en kan hij al het ABC ?

Abc ook wel achterste voren hè
Alle reacties Link kopieren
StephanieTanner schreef:
21-09-2018 21:11
Abc ook wel achterste voren hè
Met 12 maanden. Hij heeft nog een maand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Familie en vrienden om mij heen.en daardoor wordt ik onzeker want als ik dan zeg hij is nog baby dan is het maar hij moet wel gaan luisteren. Maar ik blijf me eigen weg maar volgen
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij dan wat niet mag?
Wat ik altijd handig vond is om dan te vertellen wat hij wel mag of een alternatief aanbieden.

Bv niet zeggen:”je mag niet op de tafel zitten” maar “ga maar van de tafel af, de stoel is om op te zitten”

Of als hij bv met de afstandsbediening gooit dat je hem dan een balletje geeft om mee te gooien
Niets aantrekken van mensen. 4 miljoen keer alles herhalen en dan heb je kans dat het kwartje valt. Hij lacht je niet uit en wil je ook niet gek maken. Hij snapt het gewoon niet. Zeg duidelijk op normaal volume: nee en haal hem daar weg. Geef hem iets wat hij wel mag. Niet boos worden of schreeuwen. Niet zenuwachtig worden van andere mensen. Die zijn soms oost indisch vergeetachtig als het om opvoeden gaat.
Alle reacties Link kopieren
We waren op een verjaardag hij haalde alles van tafel en dan gaf ik hem wat anders maar gewoon weer doen.. en ik bleef hem andere dingen aan bieden maar dan toch weer de dingen van tafel halen.. en dan gaan andere mee bemoeien en dan wordt het alleen maar erger
Alle reacties Link kopieren
sterretje2013 schreef:
21-09-2018 21:20
We waren op een verjaardag hij haalde alles van tafel en dan gaf ik hem wat anders maar gewoon weer doen.. en ik bleef hem andere dingen aan bieden maar dan toch weer de dingen van tafel halen.. en dan gaan andere mee bemoeien en dan wordt het alleen maar erger
Nou dan doe je het hartstikke goed hoor! Kinderen van die leeftijd zijn hartstikke ondernemend. En ja ze willen het liefste dingen doen die niet mogen. Sommigen “luisteren” na 1 keer al omdat ze makkelijker af te leiden zijn of het minder hun interesse heeft maar de ander moet je inderdaad 1000 keer weghalen/afleiden. Vermoeiend soms, dat wel maar het hoort erbij
Alle reacties Link kopieren
Hij test uit of mama elke keer hetzelfde doet. Dus dan doet hij het nog een keer. Ja mama doet weer hetzelfde. En lachen, want hij snapt hoe het werkt! Ik doe dit en dan doet mama dus dat.
Hoort erbij. Gewoon volhouden, en als hij ergens steeds aan blijft komen wat echt niet mag of gevaarlijk is, dat opruimen. Maar ze leren het vanzelf wel. De een sneller dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
11 maanden? Als hij niet luistert, 11 minuten op de trap. Steeds weer, herhalen, herhalen.

Ik weet niet of hij al kan zitten? Anders zou ik hem gewoon op de trap leggen, denk ik.
Net zo duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeggen en dan afleiden door iets anders aan te bieden of te gaan doen. Je kindje is echt nog veel te klein!
sterretje2013 schreef:
21-09-2018 21:20
We waren op een verjaardag hij haalde alles van tafel en dan gaf ik hem wat anders maar gewoon weer doen.. en ik bleef hem andere dingen aan bieden maar dan toch weer de dingen van tafel halen.. en dan gaan andere mee bemoeien en dan wordt het alleen maar erger
Dat is toch heel normaal gedrag voor die kleintjes?! Al mijn nichtjes deden precies hetzelfde en mijn nichtje van 3 vind de slagroomsoesjes, chipjes en kaasjes veel lekkerder dan het koekje wat mama aan wil bieden. Je moet dus blijven opletten anders is de schaal zo leeg. Als het te erg wordt gaat de schaal weg en dan is het brullen maar dat is ook zo weer over :)

Ben jij de eerste van je vrienden groep die aan kinderen begint want dit zou toch herkenbaar moeten zijn bij je vrienden met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Als je kind 11 jaar is en dan nog alles van tafel trekt, dan hebben de bemoeiers een punt, maar het kind is 11 maanden...... meer dan het kind afleiden kan je niet doen. En anders ga je met je kind even ergens anders zitten en een verhaaltje voorlezen of een spelletje doen.

Wij deelden de tijd op in diensten. Als de een even lekker zat, hield de ander kind in de gaten en leidde het af en dan wisselden we.

En je laat de rest gewoon blaten over de goeie ouwe tijd dat je kind in een kamer blauw van de sigarettenrook eerst een hengst kreeg bij ongewenst gedrag en daarna met een speen met jenever in de kinderwagen in de schuur werd gezet.
vitamined schreef:
21-09-2018 21:48
11 maanden? Als hij niet luistert, 11 minuten op de trap. Steeds weer, herhalen, herhalen.

Ik weet niet of hij al kan zitten? Anders zou ik hem gewoon op de trap leggen, denk ik.
Net zo duidelijk.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Giraffe90 schreef:
21-09-2018 21:31
Hij test uit of mama elke keer hetzelfde doet. Dus dan doet hij het nog een keer. Ja mama doet weer hetzelfde. En lachen, want hij snapt hoe het werkt! Ik doe dit en dan doet mama dus dat.
Hoort erbij. Gewoon volhouden, en als hij ergens steeds aan blijft komen wat echt niet mag of gevaarlijk is, dat opruimen. Maar ze leren het vanzelf wel. De een sneller dan de ander.
En al die andere mensen in de kamer reageren ook zo leuk, dus dan doe je het nog een keer. Kijk eens ze reageren weer, en als ik dat doe ook, en dan nog een keer. Ik hou ze leuk bezig. Vooral doorgaan, want mama wordt ook nog niet moe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven