Mijn zoon wil sneakers voor de winter

16-10-2018 09:22 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wil sneakers. Ik denk dat het te koud is in de winter en een heleboel zijn niet waterdicht. Ik draag zelf eigenlijk nauwelijks sneakers, dus heb er geen verstand van. Zelf koop ik leren schoenen met zoveel mogelijk leren binnenmateriaal. Ik heb allerlei websites bekeken, maar kom er niet uit. Ook in de winkels geweest, maar zoon komt niet los van standaard sneaker model.

https://www.nelson.nl/geox-jongens-hoge ... 41050.html Hebben we nu gekocht als minst lelijke uit drie winkels :) maar vindt hij dus niet echt mooi. Ik kan ze nu nog terugbrengen...en ze hebben geen leren binnenmateriaal.

Paar vragen, misschien hebben jullie goed advies:
- zijn sneakers uit de wintercollectie warm genoeg bij -5C
- gaan schoenen met een nep wollen binnenvoering ruiken? Zoon heeft last van zweetvoeten
- is een textiel binnenvoering net zo warm als een leren of juist warmer? Hoe zit dit met zweet? Van de zomer had hij Nike sneakers, geen stinkende voeten.
- is een kunststof buitenlaag warm en bestand tegen voetbal bijv? En wat betreft zweetvoeten...

Bedankt voor de reacties
Geef dat kind een paar schoenen wat het mooi vindt alsjeblieft.
En voor voetbal zou ik aparte schoenen geven die hij af mag trappen.
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 09:27
43.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sneakers zijn hip. Iets anders ga je niet aan zijn voeten krijgen, ben ik bang ;) Geef die jongen een paar warme sokken en gaan met die banaan.
Alle reacties Link kopieren
Of sneakers warm genoeg zijn in de winter?! Dat kind gaat toch niet overwinteren op Nova Zembla? :-?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon draagt het hele jaar door Nike Air Max en klaagt nooit over koude voeten, dus het zal prima kunnen. Sommige modellen draagt hij zelfs geen sokken in omdat die zelf een soort sok-binnenkant hebben.

Ik moet zeggen, sinds mijn zoon over is op de Nikes hoef ik veel minder vaak schoenen te kopen. Vroeger versleet hij zo 4 paar schoenen in.1 seizoen, door het voetballen en rennen enzo. En dat waren dan geen goedkope schoenen, ik kocht sowieso altijd een paar Timberlands elke winter bijvoorbeeld, maar die zagen er na 2 weken al uit alsof ik ze uit de leger des Heils bak had gevist.

Kortom: koop lekker een paar Nikes voor je zoon. Ze zijn duur, dat weet ik, maar ze zijn elke cent waard.
Am Yisrael Chai!
joh, wees blij. Ik moet hier de crocs, slippers en sandalen verstoppen anders lopen ze daar de hele winter op. Als alternatief dragen ze sneakers, voor mijn meiden komt daar nog een paar laarsjes bij, maar voor zoon hoef ik niets bij te halen.
Ik zou voor nu een goedkoop model zoeken om uit te proberen (of nog even op zijn nike sneakers laten doorlopen), dan merk je vanzelf of het warm genoeg is/ niet gaat zweten e.d. .
Ahw dat is toch zielig. Snel terug brengen die blauwe krengen en geef die jongen lekker een paar sneakers die hij wel leuk vindt. Ervaringsleren is ook wat ....
Alle reacties Link kopieren
serieus? Ervan uitgaande dat hij geen baby/peuter meer is; laat hem lekker sneakers uitzoeken die hij mooi vindt. En als hij koude, natte of zweetvoeten krijgt, luistert hij volgende winter misschien wel braaf naar zijn mama. Of niet.
Wat een raar iets, sneakers te koud voor de winter? Hele volkstammen overwinteren in Nederland met sneakers aan. :rofl:
fashionvictim schreef:
16-10-2018 09:28
Mijn zoon draagt het hele jaar door Nike Air Max en klaagt nooit over koude voeten, dus het zal prima kunnen. Sommige modellen draagt hij zelfs geen sokken in omdat die zelf een soort sok-binnenkant hebben.

Ik moet zeggen, sinds mijn zoon over is op de Nikes hoef ik veel minder vaak schoenen te kopen. Vroeger versleet hij zo 4 paar schoenen in.1 seizoen, door het voetballen en rennen enzo. En dat waren dan geen goedkope schoenen, ik kocht sowieso altijd een paar Timberlands elke winter bijvoorbeeld, maar die zagen er na 2 weken al uit alsof ik ze uit de leger des Heils bak had gevist.

Kortom: koop lekker een paar Nikes voor je zoon. Ze zijn duur, dat weet ik, maar ze zijn elke cent waard.
Vind je ? Hier ook een die zweert bij air max maar die zijn na een seizoen ook wel klaar en hij heeft echt meerdere paren .
Maar on topic hier dragen ze beiden alleen sneakers nooit geklaag over koude voeten.
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer zijn sneakers niet geschikt voor de winter?! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Voor die ene dag in het jaar dat er een laag sneeuw ligt waar hij in kan spelen kan hij laarzen met dikke sokken aan doen en voor de rest van het jaar zijn Nikes helemaal prima.
Nepwol aan de binnenkant zou ik trouwens ook niet doen, gegarandeerd zweetvoeten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt waterdicht materiaal dat toch goed ademt, zoals bijvoorbeeld Gore-Tex. Ik zou daar op zoeken. Clarks heeft bijvoorbeeld Gore-Tex sneakers, maar ik weet niet of je zoon dat leuk vindt: https://www.clarks.nl/c/Tri-Active-Up-G ... p/26135641
fashionvictim schreef:
16-10-2018 09:28
Mijn zoon draagt het hele jaar door Nike Air Max en klaagt nooit over koude voeten, dus het zal prima kunnen. Sommige modellen draagt hij zelfs geen sokken in omdat die zelf een soort sok-binnenkant hebben.

Ik moet zeggen, sinds mijn zoon over is op de Nikes hoef ik veel minder vaak schoenen te kopen. Vroeger versleet hij zo 4 paar schoenen in.1 seizoen, door het voetballen en rennen enzo. En dat waren dan geen goedkope schoenen, ik kocht sowieso altijd een paar Timberlands elke winter bijvoorbeeld, maar die zagen er na 2 weken al uit alsof ik ze uit de leger des Heils bak had gevist.

Kortom: koop lekker een paar Nikes voor je zoon. Ze zijn duur, dat weet ik, maar ze zijn elke cent waard.
Lijkt precies op mij toen ik jong was. Ik liep toen ook het hele jaar door op Nikes.
fashionvictim schreef:
16-10-2018 09:28

Kortom: koop lekker een paar Nikes voor je zoon. Ze zijn duur, dat weet ik, maar ze zijn elke cent waard.
Oh, wel echt verschrikkelijk lelijk vind ik die.


Zoon heeft een paar sneakers voor school, hij voetbalt elke pauze. Daar heb ik me maar overheen gezet. Verder nog paar leren laarzen, paar sportievere schoenen, wandelschoenen en regenlaarzen.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 09:35
2.96% gewijzigd
Hier hetzelfde FV!

Die leuke leren Timberlands die mijn zoons elk jaar kregen zagen er na een week uit alsof ze uit de Zak van Max kwamen. Na een paar jaar heb ik het maar opgegeven en lopen ze nu alleen nog maar op sneakers. Scheelt mij een hoop geld, mijn zoons vinden sneakers leuker en zo is iedereen blij. :)

TO, wanneer is het nou zo koud in Nederland? Waarom zou je niet met sneakers door de regen kunnen? Geef die jongen nou gewoon de schoenen die hij wil. Hij moet er op lopen en als hij ze lekker vindt zitten en mooi vindt, dan zou ik niet weten waarom hij niet op die leuke Nike Air Max (of iets in die geest) mag lopen.

Overigens geef ik je zoon groot gelijk wat betreft de Geox. Ik weet niet hoe oud hij is, maar mijn zoons zouden hier echt niet meer blij van worden. Mijn ene knul loopt graag op Puma's (beetje alternatievig type) en mijn andere zoon loopt graag op Nike AIr. (enige schoenen die hij echt lekker vindt zitten)
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is hij? Gezien de maatvoering in je link een jaar of 10?
Wat ik deed op die leeftijd is een paar “goede” schoenen, zoals die in je link (maar dan wel een paar die mijn zoon wel mooi vond) en een paar die ze zelf heel graag willen. Als het echt koud wordt pakken ze dan toch de schoenen die ze warme voeten geeft.
Alle reacties Link kopieren
Daar lopen ze allemaal op
en niemand draagt een regenpak

lastig hoor, stoer zijn, maar ach het is van alle tijden
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
16-10-2018 09:32
Vind je ? Hier ook een die zweert bij air max maar die zijn na een seizoen ook wel klaar en hij heeft echt meerdere paren .
Maar on topic hier dragen ze beiden alleen sneakers nooit geklaag over koude voeten.
Hier gaan ze eigenlijk altijd wel net zo lang mee als dat het duurt totdat hij een andere maat moet. Ik vind het een enorme verbetering vergeleken met 4 paar schoenen in 3 maanden moeten kopen in ieder geval. Maar het hangt ook wel een beetje van welke modellen het zijn af. De Air Max 270 blijft langer mooi dan de Air Max 1, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt alles alles lelijk qua warme schoenen :). Hij is 8. Ik vind ze op internet ook lelijk, in het echt niet. Hij wil Adidasjes, bestel nog wel wat anders dan. Dan maar koude voeten...
Afbeelding

Vindt hij zoiets ook lelijk?
Alle reacties Link kopieren
Wij kochten op die leeftijd een paar sneakers en 'goede stevige schoenen'. Die laatsten bleven ongedragen in de kast staan, totdat ze te klein waren en weg konden.

Sneakers werden gedragen met gaten in de regen of sneeuw, want ze wilden nog geen nieuwe en deze waren toch nog goed.

Dat ze minder snel kapot gaan, op den duur, is naar mijn ervaring meer te danken aan leeftijd dan aan de soort schoenen, maar daar kan iedereen van mening over verschillen, natuurlijk. Mijn oudste zweert bij All Stars, de jongste bij Adidas. Iets anders trekken ze niet aan. Inmiddels zijn ze volwassen en ze bekijken het maar :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
16-10-2018 09:34
Oh, wel echt verschrikkelijk lelijk vind ik die.


Zoon heeft een paar sneakers voor school, hij voetbalt elke pauze. Daar heb ik me maar overheen gezet. Verder nog paar leren laarzen, paar sportievere schoenen, wandelschoenen en regenlaarzen.
Je groeit er ook in. Eerst vond ik alle sneakers ook lelijk, inmiddels kan ik zonder aanwijzingen van zoon zelf ook wel zien welke het coolst zijn en ben ik ze zelf ook leuk gaan vinden. Vooral leuk vind ik als er zo'n slungelige onbekende puber tegen zoon zegt "vette schoenen, man" en dat het dan schoenen zijn die IK heb uitgekozen voor hem. :cheer2:
Am Yisrael Chai!
Hier zijn Brittish Knights met teddyvoering al een paar jaar favoriet. Ook de hoge leren Converse sneaker (wintervariant). Zweetvoeten heeft hij eigenlijk zelden in de winter, zeker niet met goede dikke katoenen sokken. En als het veel te koud wordt, dan doet meneer vanzelf zijn warmere leren schoenen aan (die laat ik hem zelf uitkiezen, meestal hoge Timberlands). Oja, voor buitenspelen en afraggen kopen we er meestal een paar goedkope schoenen erbij. Kind vindt het voor die schoenen minder belangrijk hoe ze eruit zien, want lekker mogen ravotten is dan belangrijker dan hip zijn ;)

Zo doen wij het dus en dat bevalt prima!
Tiana_76 schreef:
16-10-2018 09:43
Afbeelding

Vindt hij zoiets ook lelijk?
Ik wel. :-D

Dat is echt niet hip bij 10 jarigen.
Alle reacties Link kopieren
thruuske schreef:
16-10-2018 09:42
Hij vindt alles alles lelijk qua warme schoenen :). Hij is 8. Ik vind ze op internet ook lelijk, in het echt niet. Hij wil Adidasjes, bestel nog wel wat anders dan. Dan maar koude voeten...
Adidas heeft ook een winterlijn met Gore-Tex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven