Hp/Halloween kinderfeestje

17-10-2018 09:21 47 berichten
Ja, weer een kinderfeestjestopic ;)
Ik hoop op wat ervaringen en tips&trics!

Kind wordt 7 rond de feestdagen en heeft bedacht dat hij zijn feestje liever wat eerder wil vieren. In de zin van, over 2 weken... o_o . Het moet een Harry Potter/Halloweenfeestje worden. Invulling maakt hem niet uit (thuis of uit) zolang er maar flink getoverd wordt ;) . Hij wil 4 jongens en 4 meisjes uitnodigen.
Wij vinden dit op zich allemaal prima. En als ik Google dan kom ik ook echt veel leuke ideeen tegen voor een feestje.

Alleen; ik heb geen huiskamer waar we 8 stuiterballen kwijt kunnen. Bij goed weer kunnen we naar buiten (speurtocht oid). Maar ja, herfstweer... wat doe ik als het pijpenstelen regent?? Ook is ons huis hard aan renovatie toe, en zie ik er eigenlijk tegenop om mensen/ouders over de vloer te halen :-$ (ja heel suf, maar mensen wonen hier veelal in mooie grote huizen en dan steken wij wel heel schril af bij de rest..).

we zouden ook kunnen gaan lasergamen oid maar dan mist het HP-thema, en staan we na 1,5 uur buiten. En wat gaan we dan doen? Alsnog thuis een speurtocht en hopen op mooi weer? En wanneer zet ik die speurtocht dan uit, vooraf?

Ik merk dat ik er niet uitkom en wsl meer beren op de weg zie dan nodig is... hoe zouden jullie dit aanpakken? Alvast thanx!!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons heeft bijvoorbeeld het Zwembad een 'Halloween'-thema rond die dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig iemand in de buurt die kinderfeestjes organiseert, zij heeft een grote zolder speciaal voor feestjes.
Weet niet of je Zoiets in de buurt hebt?
Ze heeft echt een bedrijf zeg maar.

Zelf geen ervaring mee, kind is nog te jong maar leek me wel erg leuk voor over enkele jaren.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Garage omtoveren? Naast een bedrijf kun je ook kijken naar beschikbare zaaltjes zoals een voetbalkantine of scoutinggebouw (in onze regio kun je die afhuren en versieren voor een verjaardagsfeestje, dan moet je wel zelf de ruimte gepoetst weer opleveren). Zo’n lasergamezaken bieden vaak een combinatiepakket aan voor verjaardagsfeestjes met een vaste prijs p.p. Dan kun je een combi afnemen (laseren en bowlen met eten, laseren met bioscoop en eten, etc.).
lemoos2 wijzigde dit bericht op 17-10-2018 09:33
0.65% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer een feestje gegeven in het lokale scoutinggebouw (ruimte gehuurd). Of een opa/oma oom/tante met een groot huis misschien ?
Bij de boer in een schuur ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Veel gymzalen kun je ook huren voor een feestje. Informeer eens in je buurt. En heb je geen buurtgroepen/-prikborden op Facebook? Daar haal ik altijd veel info over dit soort dingen vandaan.
Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht! Ik ga even zoeken naar een zaaltje oid hier in de buurt. Bedankt allemaal! :thumbsup:
Steeds meer verenigingen verhuren hun clubgebouw/zaal
gewoon even een rondje bellen.
Alle reacties Link kopieren
Maar een zaaltje met 8 personen, is toch niks aan? Ben je elkaar steeds kwijt in de te grote ruimte
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-10-2018 09:40
Maar een zaaltje met 8 personen, is toch niks aan? Ben je elkaar steeds kwijt in de te grote ruimte
???? Je hebt de gemiddelde voetbalkantine al eens gezien van binnen? Dan moet je echt wel geblinddoekt zijn wil je elkaar daar ‘kwijt’ raken. Je richt zo’n keet gewoon een beetje in met een griezelbuffet, een plek voor activiteiten, enz.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen mega ruimte nodig voor een Harry Potterfeest hoor. Toverdranken brouwen, tafel is genoeg. Toverstaffen makken zelfde verhaal. Bij Harry Potter en Halloween hoort een feestmaaltijd, grote uitgesneden pompoenen en natuurlijk een Trol in de kerkers.
Speurtocht naar de trol, kan ook bij slecht weer, laarzen en regenjas aan en gaan.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Momentje.

Tuurlijk, je kunt vanalles afhuren. Maar als je mijn dochter vraagt naar de allerleukste feestjes, dan zijn dat niet de feestjes in mooie huizen, maar juist die in huizen waar wel wat gedaan zou mogen worden. Waar je nog verstoppertje mag spelen achter de gordijnen. Waar geen regels gelden met betrekking tot de marmeren wcvloer en waar je van binnen naar buiten en weer terug mag zonder dat de moeder in de stress schiet vanwege het schurende zand op haar mooie nieuwe parketvloer.

Maar goed. Los daarvan worden er ook genoeg halloweentochten georganiseerd, dus je kunt de club ook opgeven voor zo´n tocht.
(Ik ben zelf één van de coördinatoren op twee van zulke routes ;-D ).
Let dan wel goed op de leeftijdsaanduiding, ze kunnen wel wat spannend zijn....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat speurtochten enzo betreft; gewoon gaan. Meld op de uitnodiging dat er kleding nodig is, die is aangepast aan het weer. Ze krijgen niks van een regenbuitje.

Wil je het wat spannender, houd het feestje dan in de avond. Een speurtocht in het verboden bos....
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
17-10-2018 10:51
Wat speurtochten enzo betreft; gewoon gaan. Meld op de uitnodiging dat er kleding nodig is, die is aangepast aan het weer. Ze krijgen niks van een regenbuitje.
Nou dit dus. Het moet wel heel erg baggerweer zijn wil je echt echt niet naar buiten kunnen. De meeste kinderen maakt het ook geen barst uit (het zijn eerder de ouders die smelten ;-) ). Dus, binnen ontvangen (gewoon bij de deur, ouders hoeven vaak niet eens binnen te komen), bij mooi weer kun je mensen mischien wel achterom naar je tuin leiden? Even kadootjes uitpakken en dan hup, lekker naar buiten.
Als je tijdens de speurtocht nog een paar leuke toverspelletjes doet, zijn de kinderen na een uur of anderhalf redelijk uitgerausd en ga je binnen taart eten en eventueel nog iets doen en dan is het toch klaar?
Alle reacties Link kopieren
Precies.

Ik zou eventueel wel even investeren in een zoektochtje naar iemand die de schatkaart/wandelinstructies kan plastificeren. Maak er voor elk kind eentje, hebben ze meteen een leuke herinnering.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Een scoutinggebouw inderdaad! Bij mijn broer op scouting kan je er dan zelfs leiding 'bijhuren' die je helpen met een feestje in elkaar draaien en helpen bij spelletjes en activiteiten enzo ;-)

Oh, en 4 jongens en 4 meisjes uitnodigen, dat houdt in dat er 1 jongen buiten de boot valt qua getallen... Of is er ook een eigen zusje wat komt?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
17-10-2018 11:28
Een scoutinggebouw inderdaad! Bij mijn broer op scouting kan je er dan zelfs leiding 'bijhuren' die je helpen met een feestje in elkaar draaien en helpen bij spelletjes en activiteiten enzo ;-)

Oh, en 4 jongens en 4 meisjes uitnodigen, dat houdt in dat er 1 jongen buiten de boot valt qua getallen... Of is er ook een eigen zusje wat komt?
Waarom zou er eentje buiten de boot vallen? Omdat het een ‘oneven’ groepje jochies is met de jarige erbij?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-10-2018 12:10
Waarom zou er eentje buiten de boot vallen? Omdat het een ‘oneven’ groepje jochies is met de jarige erbij?
Had even de leeftijd gemist :$

Maar ja, omdat het zo mooi "even" klinkt, dat hij 4 jongens en 4 meisjes wilt uitnodigen, in plaats van bijvoorbeeld 6 jongens en 2 meisjes, of 8 kinderen.
Ik zou het vooral niet te eng maken. Ik had weleens een feestje met dingen die naar mijn idee voor elke leeftijd te doen waren, maar toch waren er kinderen die echt niet durfden.
Dat je huis niet nagelnieuw is lijkt me juist een stressfactor minder. Dat is toch juist een voordeel?
Dank voor alle reacties! En jullie hebben wel gelijk, zo’n noodweer zal het ook niet ineens zijn. En anders regenjassen aan. We hebben op loopafstand een leuk klein bos met een vennetje , dus Het verboden bos is hier om de hoek^^. Ik zal even googlen of er niet toevallig al wat georganiseerd wordt, want het is er wel een superplek voor een Halloweenspeurtocht. En anders maken we hem zelf.

De kinderen ontvangen via de achtertuin is ook wel een idee! Laten we ze omlopen (volg de spinnen!). Dan door de tuinpoort (platform 9 3/4). Dan stappen ze daarna via de tuin zo de ‘grote zaal’ in (toevallig hebben we dan wel weer een ruime schuifpui die we dramatisch open kunnen doen :proud: ). En dan de boel een beetje hysterisch decoreren over onze oude meuk heen, dat ziet niemand dan meer (hoop ik lol).

Het zijn overigens bij elkaar 8 kinderen, inclusief zoon. Dan kan hij vier afdelingen maken, zei hij lol. Hij heeft er over nagedacht ;) En het komt ook wel goed uit, want we kunnen 8 kinderen vervoeren met de auto :thumbsup:

Ik zie het wel weer zitten! Bedankt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
17-10-2018 16:44
Dank voor alle reacties! En jullie hebben wel gelijk, zo’n noodweer zal het ook niet ineens zijn. En anders regenjassen aan. We hebben op loopafstand een leuk klein bos met een vennetje , dus Het verboden bos is hier om de hoek^^. Ik zal even googlen of er niet toevallig al wat georganiseerd wordt, want het is er wel een superplek voor een Halloweenspeurtocht. En anders maken we hem zelf.

De kinderen ontvangen via de achtertuin is ook wel een idee! Laten we ze omlopen (volg de spinnen!). Dan door de tuinpoort (platform 9 3/4). Dan stappen ze daarna via de tuin zo de ‘grote zaal’ in (toevallig hebben we dan wel weer een ruime schuifpui die we dramatisch open kunnen doen :proud: ). En dan de boel een beetje hysterisch decoreren over onze oude meuk heen, dat ziet niemand dan meer (hoop ik lol).

Het zijn overigens bij elkaar 8 kinderen, inclusief zoon. Dan kan hij vier afdelingen maken, zei hij lol. Hij heeft er over nagedacht ;) En het komt ook wel goed uit, want we kunnen 8 kinderen vervoeren met de auto :thumbsup:

Ik zie het wel weer zitten! Bedankt allemaal!
:love:

Slim jochie!
Ceylon schreef:
17-10-2018 11:10
Precies.

Ik zou eventueel wel even investeren in een zoektochtje naar iemand die de schatkaart/wandelinstructies kan plastificeren. Maak er voor elk kind eentje, hebben ze meteen een leuke herinnering.
Goed idee, we hebben een lamineermachine :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
zou geen 4 afdelingen doen, iedereen wil in Griffoendor natuurlijk, kans dat je lange gezichten krijgt als er 6 in de overige afdelingen moeten.
Overigens spuugt de vuurbeker ook met Halloween, dus misschien een leuk thema voor je speurtocht.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
17-10-2018 17:10
zou geen 4 afdelingen doen, iedereen wil in Griffoendor natuurlijk, kans dat je lange gezichten krijgt als er 6 in de overige afdelingen moeten.
Overigens spuugt de vuurbeker ook met Halloween, dus misschien een leuk thema voor je speurtocht.
Oja dat is wel zo, van de afdelingen. Ik dacht wel aan spelletjes waarbij ze moeten samenwerken en sowieso geen competitie/winnen.
Misschien kennen nog niet alle kinderen HP en maakt het hen niets uit? Of ben ik nu heel naïef :$
Alle reacties Link kopieren
*Labalade* schreef:
17-10-2018 18:01
Oja dat is wel zo, van de afdelingen. Ik dacht wel aan spelletjes waarbij ze moeten samenwerken en sowieso geen competitie/winnen.
Misschien kennen nog niet alle kinderen HP en maakt het hen niets uit? Of ben ik nu heel naïef :$
Vraag het eens aan je zoon hoe hij erover denkt. Hij zal het beste weten of zijn vriendjes HP kennen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven