Puckababy piep...grote baby

20-02-2019 20:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter slaapt geweldig in haar puckababy piep dus ik ben heel blij met deze aankoop. Echt een aanrader.

Ze is nu 8 weken. Ze is echter vrij lang en zwaar (63cm en 5.6kg) en ik weet niet hoelang ze er nog in past. Ik zit te twijfelen of ik de dure puckababy mini (zelfs op marktplaats duur want je hebt er toch twee nodig) moet aanschaffen of dat ik misschien kan wegkomen met een normaal slaapzakje als vervolg, wat ik al in huis heb. Immers..als ze kan draaien moeten de armen er toch ook uit bij de mini? Wat deden/denken jullie?

Hoe zie je trouwens dat de piep te klein is?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je er twee nodig?

Ik heb er eentje, een keer in de aanbieding gekocht voor 40,-.
Dat valt wel mee toch? Ik heb er nooit twee nodig gehad? Van de piep had ik er ook maar 1.
Bedjeindezon schreef:
20-02-2019 20:58
Waarom heb je er twee nodig?

Ik heb er eentje, een keer in de aanbieding gekocht voor 40,-.
Dat valt wel mee toch? Ik heb er nooit twee nodig gehad? Van de piep had ik er ook maar 1.
Dat is toch niet zo gek? Omdat het ding vies wordt: baby poept/plast en lekt door, baby spuugt, kwijlt etc.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
20-02-2019 21:06
Dat is toch niet zo gek? Omdat het ding vies wordt: baby poept/plast en lekt door, baby spuugt, kwijlt etc.

Oké.. ja dat ken ik niet zo. Bij ons sliepen ze in hun slaapzakje en verder niks.
De keren dat zoiets als jij omschrijft gebeurde zijn op 1 hand te tellen en dan legde ik ze even onder een dekentje.
Bedjeindezon schreef:
20-02-2019 21:11
Oké.. ja dat ken ik niet zo. Bij ons sliepen ze in hun slaapzakje en verder niks.
De keren dat zoiets als jij omschrijft gebeurde zijn op 1 hand te tellen en dan legde ik ze even onder een dekentje.
Je wast de slaapzak verder nooit?
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 21:15
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De piep past hier nog hoor. Baby is 65cm en 6,7kg. Ik denk dat ie niet meer past als het nekgat te strak wordt of de zak in zijn geheel te kort.

Ik heb de mini ook liggen, maar die vind ik nog veel te groot! Dus dat verliest zijn functie.

En ja, ze zijn duur. Maar goed, dat is me mijn nachtrust wel waard :sheep:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het wel maar daarvoor heb ik de wasmachine. Desnoods het 15min programma, ff drogen en paar uur later kan hij weer aan.

Maar idd, 2 is handiger. Als je ze op MP voor een redelijke prijs koopt, kun je ze nadien voor t zelfde bedrag weer doorverkopen is mijn ervaring. Kost dus niks.
nootboek schreef:
20-02-2019 21:15
Ik ken het wel maar daarvoor heb ik de wasmachine. Desnoods het 15min programma, ff drogen en paar uur later kan hij weer aan.

Maar idd, 2 is handiger. Als je ze op MP voor een redelijke prijs koopt, kun je ze nadien voor t zelfde bedrag weer doorverkopen is mijn ervaring. Kost dus niks.
Ja maar daar heb je midden in de nacht niet zoveel aan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan heb je een keer een rotnacht omdat baby onder een deken/in gewone slaapzak minder goed slaapt. Maar de nachtrust is sowieso al ernstig verstoord als je midden in de nacht letterlijk alles moet gaan verschonen :-D Maar zoals iemand anders al zei, de keren dat het bij ons in de nacht gebeurde waren op 1 hand te tellen. Ik denk 2 of 3x. Dus ja dan is een tweede exemplaar zeker handig, maar geen absolute noodzaak.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter paste tot 5 maanden in de piep. En ze was bij de geboorte 4415 gram 51,5 cm.
Hij kan volgens mij niet gauw te klein hoor, als hij maar niet te krap/kort wordt bij de benen. Dat lijkt me niet prettig.
Ik had er trouwens ook maar 1. Dochter spuugde eigenlijk nooit en had ook geen lekkende luiers.
Ik deed het wassen ook tussen het slapen door haha.
Ik had er 2, geweldig.
Hier waren die 2 echt wel nodig.

Ben nooit hoeven overstappen naar de mini. Ze was erg klein, tegen de tijd dat we over konden stappen. Mochten we m niet meer gebruiken ivm draaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik had twee maal een piep voor tien euro gevonden op MP en ben echt blij met twee. Al paar keer een melkboer en een of twee keer een lekkende luier (overdag of snachts) en dan pak je gewoon de schone. Overigens zijn babies op deze leeftijd maar 1-1,5h wakker dus wassen tussendoor is wel knap! Maar goed het kan met eentje ja. Maar twee tweedehands vind ik meer logisch dan een nieuwe.

@ Dekentje. Fijn om te horen dat de piep bij jullie tot vijf maanden pastte. Begon ze zich op vijf maanden dan om te rollen?

Nekje is nog niet te strak. Beentjes te lang vind ik toch lastig om te beoordelen omdat het stretcht? Maar goed je zou dus kunnen zeggen als ze ontspannen ligt en haar benen zonder stretch nog passen
Tweedehands vind ik inderdaad een goede tip. Die dingen worden maar kort gebruikt dus kunnen makkelijk voor een tweede ronde. En dan kan je ze zelf vaak nog zonder verlies doorverkopen als je ze niet meer nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook de teddy uitvoering? Deze is gevoerd met katoen en begint nu wel aardig strak te raken.

Ik heb ook een 2e hands, die niet gevoerd is en die is veel ruimer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de cool tencel, ben ik erg tevreden over. Ze kan er gewoon met een warme pyjama in als het koud is. Maar misschien is die meer stretch dan de teddy?

Ja de twee die ik ontving van MP zagen er nog als nieuw uit, waren dus 3 maanden gebruikt.
Hier de eerste maanden de piep gebruikt, daarna overgegaan op de normale slaapzakjes ala hema. We troffen haar elke keer op dr buik aan en ze wild op dr buik slapen dus vond een gewoon slaapzakje dan fijner. Nu slaapt ze al 1/1,5 jaar in de puckababy bag 4 seasons. Hierna gaan we denk ik over naar dekbed en alleen in pyjama slapen.
Hier hetzelfde dilemma gehad. Ik heb de mini aangeschaft en die ene keer dat hij in de was zit als ik hem echt nodig propte ik m’n baby nog even in de piep voor 1 slaapje of ik gebruikte een XL hydrofiel. Ik moet wel zeggen dat ik de mini denk ik minder lang ga gebruiken dan de piep want ik vind het erg ruim bij de armen dus de stap naar een ‘normale’ slaapzak lijkt me prima te doen straks (hoop ik :lol: )

Even off-topic; vinden jullie de puckababy 4seasons het geld waard? Het lijkt me een super ding maar wat een geld...
Alle reacties Link kopieren
bonbonbien schreef:
22-02-2019 08:22
Hier hetzelfde dilemma gehad. Ik heb de mini aangeschaft en die ene keer dat hij in de was zit als ik hem echt nodig propte ik m’n baby nog even in de piep voor 1 slaapje of ik gebruikte een XL hydrofiel. Ik moet wel zeggen dat ik de mini denk ik minder lang ga gebruiken dan de piep want ik vind het erg ruim bij de armen dus de stap naar een ‘normale’ slaapzak lijkt me prima te doen straks (hoop ik :lol: )

Even off-topic; vinden jullie de puckababy 4seasons het geld waard? Het lijkt me een super ding maar wat een geld...
Wij hebben 2 jaar lang zo veel plezier gehad van de 4 seasons! Ja een hoop geld, maar hij kan ook bij onze 2e straks gewoon weer een ronde mee.
bonbonbien schreef:
22-02-2019 08:22
Hier hetzelfde dilemma gehad. Ik heb de mini aangeschaft en die ene keer dat hij in de was zit als ik hem echt nodig propte ik m’n baby nog even in de piep voor 1 slaapje of ik gebruikte een XL hydrofiel. Ik moet wel zeggen dat ik de mini denk ik minder lang ga gebruiken dan de piep want ik vind het erg ruim bij de armen dus de stap naar een ‘normale’ slaapzak lijkt me prima te doen straks (hoop ik :lol: )

Even off-topic; vinden jullie de puckababy 4seasons het geld waard? Het lijkt me een super ding maar wat een geld...
Ja ik vond het wel een fijne slaapzak. Alleen niet warm genoeg voor mijn oudste, helaas.
Ja die 4 seizoenenslaapzak is geweldig. Ik gebruik deze ook al dik 1 jaar. Hebben er daar ook 2 van. Hier ligt dochter er met alleen een romper in aan en is ie warm genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven