Wel of niet naar de dokter.

15-04-2019 06:23 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ongeveer 4 weken geleden was mijn dochtertje ziek en daarna is ze gaan hoesten. Ze hoest nu nog steeds en is sinds gister weer ziek oorpijn keelpijn buikpijn en nog steeds heel veel hoesten tot overgeven aan toe en koorts. Nu twijfel ik of ik naar de dokter moet met haar of het nog even af moet wachten wil ik ook niet steeds voor elk snotneusje naar de dokter ze zien me al aankomen. Mijn dochter is 4 jaar heb nog 2 kindjes waarvan 1 ook hoest verder lijkt hij nergens last van te hebben. Oh en ze is nu ziek maar heeft met tijden wel nog energie.
Alle reacties Link kopieren
Gaan, zeker nu er koorts bij komt.
Joe.
Alle reacties Link kopieren
bel de assistente voor overleg. dat kan toch altijd? dan hoor je vanzelf wel of ze noodzaak zien dat je langskomt
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou ook even bellen. Misschien heerst er kinkhoest en daar doe je niks aan verder, maar het is wel erg handig om te weten!
Inderdaad even overleggen met de assistente. Dan kan zij de beslissing nemen of je moet langskomen en hoef jij je geen "overbezorgde zeurmoeder" te voelen. Haar verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-04-2019 07:23
Inderdaad even overleggen met de assistente. Dan kan zij de beslissing nemen of je moet langskomen en hoef jij je geen "overbezorgde zeurmoeder" te voelen. Haar verantwoordelijkheid.

Mag toch hopen dat zij dan wel even met de HA overlegt.

Maar verder inderdaad even bellen, desnoods telefonisch consult met de HA zelf.
.
Anoniem262821034 schreef:
15-04-2019 07:26
Mag toch hopen dat zij dan wel even met de HA overlegt.

Maar verder inderdaad even bellen, desnoods telefonisch consult met de HA zelf.

Alleen als ze twijfelt hè.Als het voor haar noodzakelijk lijkt om langs te komen is het toch goed?
Alle reacties Link kopieren
eekhoorn12 schreef:
15-04-2019 06:41
Ik zou ook even bellen. Misschien heerst er kinkhoest en daar doe je niks aan verder, maar het is wel erg handig om te weten!

Zeker handig om te weten aangezien mijn jongste 4 maanden is ga straks gelijk even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
15-04-2019 07:26
Mag toch hopen dat zij dan wel even met de HA overlegt.

Maar verder inderdaad even bellen, desnoods telefonisch consult met de HA zelf.
Assistentes van de huisarts zijn juist opgeleid om dit soort beslissingen te nemen.
Bij twijfel overlegt ze heus met de arts, maar beoordelen of een consult nodig is, is haar werk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Gewoon even bellen naar de HA.
Alle reacties Link kopieren
Gebeld. 1 uur even langskomen
Helene0121 schreef:
15-04-2019 08:36
Gebeld. 1 uur even langskomen
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-04-2019 08:31
Assistentes van de huisarts zijn juist opgeleid om dit soort beslissingen te nemen.
Bij twijfel overlegt ze heus met de arts, maar beoordelen of een consult nodig is, is haar werk.
Ik zeg er altijd bij wat de klacht is, als ik een afspraak maak. Maar volgens mij is het recentelijk dat assistenten vragen wat de klacht is. Vroeger zei ik dat niet, en de assistenten vroegen er ook niet naar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Waarom voel je die drempel? Ik loop er de deur niet plat, maar als ik het niet vertrouw dan bel ik voor een afspraak. Bij een kind dat al een maand hoest, klaagt over oorpijn en buikpijn en koortsig is, laat ik het controleren. Dat duurt te lang en dan kan wellicht een kuurtje, puffertje of drankje het net wat makkelijker maken om er doorheen te komen. Of als medicatie niet nodig is dan is die geruststelling ook prettig. Liever een keer te vaak naar de huisarts als dat je te lang wacht en het erger maakt.
Alle reacties Link kopieren
Zeker even bellen
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
15-04-2019 09:36
Waarom voel je die drempel? Ik loop er de deur niet plat, maar als ik het niet vertrouw dan bel ik voor een afspraak. Bij een kind dat al een maand hoest, klaagt over oorpijn en buikpijn en koortsig is, laat ik het controleren. Dat duurt te lang en dan kan wellicht een kuurtje, puffertje of drankje het net wat makkelijker maken om er doorheen te komen. Of als medicatie niet nodig is dan is die geruststelling ook prettig. Liever een keer te vaak naar de huisarts als dat je te lang wacht en het erger maakt.
Eens. Ik heb liever dat de huisarts(assistente) me een zeurpiet vindt dan dat ik niet ga terwijl ik maar beter wel had kunnen gaan.

Bij twijfel bel ik altijd even.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
15-04-2019 09:36
Waarom voel je die drempel? Ik loop er de deur niet plat, maar als ik het niet vertrouw dan bel ik voor een afspraak. Bij een kind dat al een maand hoest, klaagt over oorpijn en buikpijn en koortsig is, laat ik het controleren. Dat duurt te lang en dan kan wellicht een kuurtje, puffertje of drankje het net wat makkelijker maken om er doorheen te komen. Of als medicatie niet nodig is dan is die geruststelling ook prettig. Liever een keer te vaak naar de huisarts als dat je te lang wacht en het erger maakt.
Dit!
Ik vind het altijd zo bijzonder.
Niet met je kind naar de ha durven uit angst een overbezorgde moeder te worden gezien.

Wat zei de ha?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
15-04-2019 20:31
Dit!
Ik vind het altijd zo bijzonder.
Niet met je kind naar de ha durven uit angst een overbezorgde moeder te worden gezien.

Wat zei de ha?

Nou idd, hier ziet de huisarts ons eigenlijk nooit. Hebben de kinderen in korte tijd paar virussen meegenomen van kdv/ psz, ben er 3x in maand tijd geweest. Soms is dat zo, dat weet een huisarts zelf ook wel.

Wat heeft hij gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook zo! Oorontsteking en morgen even prikken op kinkhoest leek er toch wel op vond ha.
Helene0121 schreef:
16-04-2019 08:46
Ja is ook zo! Oorontsteking en morgen even prikken op kinkhoest leek er toch wel op vond ha.

Goed dat je gegaan bent!
Alle reacties Link kopieren
Helaas hoest mn jongste van bijna 5 maanden nu ook flink gelukkig lijkt ie verder weinig last te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven