Welk/hoeveel speelgoed mee op vakantie?

22-05-2019 11:48 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens omstandigheden zijn we een aantal jaren niet op vakantie geweest. Dit jaar kan het wel en a.s. zaterdag vertrekken we voor een kampeervakantie van bijna 3 weken :-) . Voor ons voor het eerst dat we op vakantie gaan met onze 2 dochters. Nu twijfel ik over het speelgoed dat ik mee ga nemen voor ze. Onze jongste dochter (15 maanden) slaapt nog 2x per dag. We zullen dan denk ik wat meer bij de tent zijn, dus oudste moet dan wel wat te spelen hebben (naast de speeltuin op de camping). Maar de ruimte in de auto is ook beperkt, dus niet alles kan mee.

Ik denk nu aan dit lijstje:

Dochter 3,5 jaar:
- Favoriete knuffel
- Polly pocket setje
- Zoekzakje
- Pop + een paar toebehoren
- Oude compact camera (ze maakt graag foto’s)
- 2 gezelschapsspelletjes (memory en uno)
- iPad (hier mag ze beperkt op)

Dochter 15 maanden:
- Favoriete knuffel
- Pop
- Paar poppetjes/diertjes + autootje little people
- Tomy verrassingseieren
- Kartonnen boekje om zelf mee te spelen

Samen
- Stiften, waskrijt, papier, kleurboek
- 2 à 3 Voorleesboeken (bij voorkeur boeken met meerdere verhaaltjes)
- Stabelbekers
- Emmer, schep, zandvormpjes

Wat denken jullie? Is dit te veel of te weinig? En misschien hebben jullie nog de ultieme speelgoedtip om mee te nemen?
Ik zou vooral speelgoed meenemen dat vies mag worden en je kan schoonmaken/afwassen daarna. Duplo, Playmobil (gewoon of 123), badje voor de pop, (plastic) theeservies, kookgereedschap etc.

Bij een pop en toebehoren denk ik aan kleertjes etc. Is dat geschikt voor op de camping?
En vooral niet teveel kleine dingen want die raak je makkelijk kwijt.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Een bal?
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een bal meenemen! Verder is t best veel maar je kent zelf je kind het beste. Kunnen ze zich lang met iets vermaken of heb je wel echt deze hoeveelheid aan afwisseling nodig?
Dingen meenemen die je kwijt kan raken. Wij verloren in één weekend kamperen 2 auto’s en kwamen thuis met een tankwagen extra :-$
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
22-05-2019 11:55
Ik zou een bal meenemen! Verder is t best veel maar je kent zelf je kind het beste. Kunnen ze zich lang met iets vermaken of heb je wel echt deze hoeveelheid aan afwisseling nodig?
Een bal is een goed idee, die gaat mee!

Ik vond de hoeveelheid nog wel meevallen :) . Vooral de oudste heeft wel wat afwisseling nodig. En de knuffels bijvoorbeeld worden eigenlijk alleen maar gebruikt om te slapen. Oudste wil heel graag haar pop mee, maar ik twijfel hier over. Thuis speelt ze daar voornamelijk binnen mee als het wat slechter weer is. Misschien dat ik die wel thuis laat.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets mist, koop je het daar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een kind van 3 snapt veel dingen wel. Pak een doos die jij een mooie grootte vind en alles wat ze mee wil nemen moet daarin passen. Wel een beetje sturen natuurlijk.

Ik vind een handbal een fijn formaat.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-05-2019 12:03
Als je iets mist, koop je het daar.
Ja, dat kan natuurlijk altijd. Maar dat wat je koopt gaat ook weer mee terug en we hebben al heel veel speelgoed thuis. Ik wil het ter plekke kopen zoveel mogelijk proberen te beperken.
Alle reacties Link kopieren
Buitenspeelgoed, misschien zelfs een klein opblaasbadje voor bij de tent. Waterballonnen, waterpistool, bal etc.
Alle reacties Link kopieren
Lekker buitenspeelgoed als een bal en (loop)fiets.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden altijd een plastic bak per kind en daar mochten ze dan zelf speelgoed indoen dat ze graag mee wilden nemen. En dan daarnaast hadden we nog een bak met spelletjes en tekenspullen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu op de camping en hij gebruikt voor zijn loopfiets. Verder heb ik een bak gemaakt met wat nieuwe knutsel spullen, een bal, zandbak spul en zijn autootjes. Meer is hij eigenlijk niet nodig. Vermaken zich prima. Fijne vakantie alvast!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-05-2019 12:16
Lekker buitenspeelgoed als een bal en (loop)fiets.
De fiets gaat mee als het past in de auto. Ik twijfel alleen of dit gaat lukken. We hebben geen fietsendrager. Willen we in de toekomst wel aanschaffen (zeker als beide kinderen kunnen fietsen), maar dit jaar hebben we hem dus niet.
eenhoorn wijzigde dit bericht op 22-05-2019 12:20
27.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen moet zich inderdaad wat kunnen bezighouden op vakantie, maar ik zou toch niet te veel speelgoed meenemen. Knuffels mogen inderdaad niet ontbreken en wat kleurboeken en potloden zijn ook een leuk idee. Verder zou ik ook nog iets meenemen waar ze zich buiten kunnen mee bezighouden zoals een bal, rackets, eventueel wat waterspeelgoed (voor als het mooi weer is) en voor de rest gewoon genieten van de extra tijd die je met je kinderen kunt doorbrengen: gaan wandelen, de oudste laten ravotten, enz enz...
Alle reacties Link kopieren
eenhoorn schreef:
22-05-2019 12:18
De fiets gaat mee als het past in de auto. Ik twijfel alleen of dit gaat lukken.
Kan je de fiets anders niet een beetje uit elkaar halen? Wellicht dat ie dan wel past.
Alle reacties Link kopieren
Pop zou ik dan thuis laten. En zo'n polly pocketsetje bevat toch allemaal onderdelen? Lijkt mij namelijk niet handig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Als dochter zelf aangeeft dat ze heel graag de pop mee wil dan zou ik die dus in elk geval meenemen.

Je speelgoedlijstje klinki niet extreem en ook niet alsof het heel veel ruimte inneemt. Dus als ik jou was zou ik dit gewoon meenemen.

Zelf zou ik voor een heel andere vakantie kiezen. In een hotel of een huisje en dan korter.

Wij gaan altijd veel bekijken in de vakantie en lieten dan dreumes in de auto slapen. Of gewoon in de wandelwagen. Je kan ook een plekje creëren aan het strand of het zwembad.

Aangezien je dan geen uren verspilt met nutteloos wachten tot je jongste wakker is heb je dan ook weinig speelgoed nodig. Dan vermaakt je oudste zich wel in de zandbak, speeltuin, zwembad.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 22-05-2019 12:30
Reden: Er stond was krijt I. P. V stoepkrijt in het lijstje van to
8.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pommelien34 schreef:
22-05-2019 12:18
Je kinderen moet zich inderdaad wat kunnen bezighouden op vakantie, maar ik zou toch niet te veel speelgoed meenemen. Knuffels mogen inderdaad niet ontbreken en wat kleurboeken en potloden zijn ook een leuk idee. Verder zou ik ook nog iets meenemen waar ze zich buiten kunnen mee bezighouden zoals een bal, rackets, eventueel wat waterspeelgoed (voor als het mooi weer is) en voor de rest gewoon genieten van de extra tijd die je met je kinderen kunt doorbrengen: gaan wandelen, de oudste laten ravotten, enz enz...
:rofl: Dat wil ik zien :D
Alle reacties Link kopieren
Een opblaasbadje is ook een goed idee en kun je waarschijnlijk daar wel kopen. En bijvoorbeeld iets van waterpistooltje of dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
22-05-2019 12:20

Wij gaan altijd veel bekijken in de vakantie en lieten dan dreumes in de auto slapen. Of gewoon in de wandelwagen. Je kan ook een plekje creëren aan het strand of het zwembad.

Aangezien je dan geen uren verspilt met nutteloos wachten tot je jongste wakker is heb je dan ook weinig speelgoed nodig. Dan vermaakt je oudste zich wel in de zandbak, speeltuin, zwembad.
Tot nu toe heeft dreumes, tijdens bijvoorbeeld dagjes uit bewezen, dat ze alleen maar in een bed of in de auto slaapt. In de kinderwagen doet ze alleen een powernap doet als ze echt heel erg moe is. Dit vinden we geen probleem bij 1 dagje uit, dan slaapt ze volgende dag extra. Maar dit kunnen en willen we niet bijna 3 weken elke dag doen. Dat is niet goed voor haar en ook niet voor ons, ze wordt er de dag erna namelijk niet gezelliger op. We zullen dus wel regelmatig aan de camping gebonden zijn. Dit vinden we trouwens geen probleem. Natuurlijk kan één van ons dan wel met de oudste naar de speeltuin, het zwembad of iets anders doen op de camping.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg altijd voor Duplo of Lego, dan kunnen zo zowel bouwen als spelen met auto’s en poppetjes. Dat heeft dus veel elementen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind kamperen met kleine kinderen heel gezellig en makkelijk, mits je goed weer hebt. :P Het enige lastige is ze 's avonds weer schoonboenen na een hele dag buiten rommelen.
Wij hadden voor onze peuter zo'n klein opvouwbaar stepje met van die rolschaatswieltjes. Dat was op de camping heel makkelijk, zo kon ze makkelijk ergens naartoe en het ding ging ook mee op uitstapjes. En het is een stuk kleiner dan een fietsje.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Oplaasspul. Bal, badje. En laat de oudste wat vaker wél op de i pad.Echt genoeg leuke en educatieve apps. Een puzzel kan óók digitaal tegenwoordig. Laat dat "schermtijd' idee los. Zolang een kind niet uren en uren een en hetzelfde spel zit te doen is er niets mis met een i pad. Voorleesverhaaltjes, muziekjes, tekenen, puzzel, en allerhande spelletjes kun je gewoon op je tablet doen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
22-05-2019 12:39
Ik vind kamperen met kleine kinderen heel gezellig en makkelijk, mits je goed weer hebt. :P Het enige lastige is ze 's avonds weer schoonboenen na een hele dag buiten rommelen.
Wij hadden voor onze peuter zo'n klein opvouwbaar stepje met van die rolschaatswieltjes. Dat was op de camping heel makkelijk, zo kon ze makkelijk ergens naartoe en het ding ging ook mee op uitstapjes. En het is een stuk kleiner dan een fietsje.
Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven