Mijn oudste wordt vier...

22-05-2019 20:04 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
... en ik heb het er dus gewoon moeilijk mee. Ik schaam me kapot.

Hij is er totaal klaar voor... hij kan fietsen en tandenpoetsen en bijna alle letters lezen en wil heel heel graag naar de grote school.

Maar ineens heb ik dus weemoedige moedergevoelens. ‘t Is zo kortgeleden dat ik hem rondsjouwde in de draagzak en dat hij leerde staan lopen en kusjes geven aan zijn broertje en oefenen op het potje.

En nu gaat hij met een rugzak en een zelfuitgezochte outfit naar school. @(

Moet dat nou zo snel?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste gaat naar de middelbare na de zomervakantie. Voor mijn gevoel bracht ik hem vorige week voor het eerst naar de psz.....
Dat gaat snel wennen hoor! Kleuters zijn ook nog lief en best klein ;-). Gewoon gaan genieten van deze leuke tijd!
Alle reacties Link kopieren
Mijne is net 3 geworden en ik snap je :hug:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Dus alles gaat goed en volgens schema?
Wees blij.

Ik werk met mensen die nooit hun peutertijd ontgroeid zijn. Dat wil je echt niet voor je eigen kind.
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
22-05-2019 20:06
Mijn oudste gaat naar de middelbare na de zomervakantie. Voor mijn gevoel bracht ik hem vorige week voor het eerst naar de psz.....
Hier ook (alleen dan een meisje) waar is mijn stolpje!?
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-05-2019 20:13
Dus alles gaat goed en volgens schema?
Wees blij.
Dat ben ik. Ik ben onvoorstelbaar dankbaar met twee gezonde, blije zonen die gek en dwars kunnen zijn maar vooral happy en lief en slim en grappig zijn. En ze zijn ook nog eens gek op elkaar.

Ik ben een gezegend mens dat weet ik.

Maar ineens wordt hij zo groot. Pfff.

Fijn dat ik niet de enige ben :)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste wordt 4 en ik kan niet wachten tot hij naar school gaat.
Eindelijk na 8 jaar weer een dag voor mezelf doordeweeks :)
Jaaaaa herkenbaar. Ik keek vandaag nog weemoedig naar de foto van dochter toen ze net op de wereld was en nu gaat ze in juni wennen op de kleuterschool. Er zit ook niks baby’s meer aan. Echt een kind met een eigen persoon. Ik dacht ook kolere de tijd gaat te snel. Omgevlogen.

En mijn zoon is 2,5 jaar en hij is wat later in zijn ontwikkeling dan dat dochter dat was en ik denk alleen “blijf nog maar even lekker klein hoor jochie, je hoeft niet snel groot worden”.
Ik was heel blij. Voor mijzelf en voor hen.

Beiden waren toe aan school. Vooral de jongste die was op de vrije dagen aan het muiten bij de school van de oudste. Die wilde blijven dan. :-D

Ik stond nog net niet met slingers en een vlag op de eerste schooldag bij de deur. :hihi:

Maar je bent niet alleen, ik hoor bijna alleen maar dat de meeste moeders ( vaders nooit ;-) ) dat gevoel wat jij hebt ook voelen bij beginnen op school.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook bijna ontaard dat ik blij ben, maar heb gelukkig een medestander in lucifer!

Die van mij is vandaag ook nog voor het eerst wezen wennen. Al binnen lopend vertelde hij hoe mooi en geweldig hij alles vond en ik liet hem met een big smile achter. Dat geeft toch ook wel een geluksgevoel.

(Los van dat ik het best spannend vind hoor, aangezien die van mij gedragsmatige wel tegen dingen aan liep op de opvang, en ik het dus best spannend vind hoe het op school gaat)
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
22-05-2019 20:32
Mijn jongste wordt 4 en ik kan niet wachten tot hij naar school gaat.
Eindelijk na 8 jaar weer een dag voor mezelf doordeweeks :)

Maar had je dat bij je oudste ook? Ik vond de jongste bijv veel makkelijker om voor het eerst naar de opvang te brengen dan de oudste.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wen er maar gauw aan :-D
Ik herken je gevoel en ik kan je zeggen dat het vaker voor gaat komen. Hier gaat de oudste naar de middelbare school na de vakantie. En ik weet nog zo goed dat ze eerste keer bij de peuterspeelzaal binnen stapte met haar tasje. De tijd gaat ongelooflijk snel en ze zijn voor je gevoel nog zo klein terwijl ze stiekem al best groot zijn. En toch, elke leeftijd is leuk en het gemak van dat ze op school zitten went snel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zo en als ze eenmaal op school zitten gaat het nog tien keer zo hard (sorry!). Zo zitten ze bij de kleuters en zo zitten ze in de bovenbouw. Mijn jongste is nog een jaartje thuis en ik geniet echt van elke minuut en soms kan ik er nu al tegenop zien dat ze straks naar school moet (en daar kan ik dan zelf ook wel weer om lachen). Het gaat allemaal gewoon heel heel snel.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
22-05-2019 20:35
Ik stond nog net niet met slingers en een vlag op de eerste schooldag bij de deur. :hihi:
Yep, ik ook. Wat heerlijk die vrije tijd. :cheer2:

En over een aantal maanden beginnen we weer helemaal van voor af aan haha. Maar ja, dan heb ik weer helemaal tijd voor de kleine, net zoals bij de oudste :heart: .
.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-05-2019 20:13
Dus alles gaat goed en volgens schema?
Wees blij.

Ik werk met mensen die nooit hun peutertijd ontgroeid zijn. Dat wil je echt niet voor je eigen kind.
Oké, dus omdat er mensen zijn die nooit hun peutertijd ontgroeien, mag to niet melancholisch zijn? Of misschien mag wel niemand dat dan? Wat een onzin.
Alle reacties Link kopieren
Tussen eerste en tweede zit... Vier jaar en negen maanden, en dat is geen toeval....
Alle reacties Link kopieren
Zo breng je ze voor het eerst naar school, en zo doen ze eindexamen, en gaat hij morgen kennis maken op de Hoge School...

Snap je dus heel goed!

Je sluit een periode af en er komt een leuke periode aan!
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
22-05-2019 20:24
Dat ben ik. Ik ben onvoorstelbaar dankbaar met twee gezonde, blije zonen die gek en dwars kunnen zijn maar vooral happy en lief en slim en grappig zijn. En ze zijn ook nog eens gek op elkaar.

Ik ben een gezegend mens dat weet ik.

Maar ineens wordt hij zo groot. Pfff.

Fijn dat ik niet de enige ben :)
Heeeel herkenbaar! Oudste wordt over 2 maanden vier en is ook gewoon ineens zo groot. Waar zijn die 4 jaar gebleven? Jongste van bijna 2 gaat ook echt als een speer....
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-05-2019 20:13
Dus alles gaat goed en volgens schema?
Wees blij.

Ik werk met mensen die nooit hun peutertijd ontgroeid zijn. Dat wil je echt niet voor je eigen kind.
Tuurlijk wil je dat niet voor je eigen kind, maar ik snap de weemoedigheid best wel. TO, mijn zoon gaat straks ook naar het voortgezet. De tijd is voorbij gevlogen...
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste wordt bijna vier. En dat vind ik wel echt een mijlpaal. Geen kleine kinderen meer thuis, iedereen altijd naar school.
Drie kinderen kort op elkaar gekregen, een paar keer knipperen met mijn ogen en ze zitten alledrie op school...

Bij de oudste en de middelste had ik het niet, maar nu bij de jongste dus wel...
Geen verdriet, maar vooral de gedachte ‘Waar blijft de tijd?’
Even slikken.
Alle reacties Link kopieren
Overigens kijk ik ook ernaar uit want hij is er zo aan toe. Maar toch vind ik het ook wel weer een stap ja.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar,dat gevoel.
Ik vond het met de oudste best heel lastig, met de rest ietsje minder, en nu vliegt de jongste uit.
Waar is de tijd gebleven.
Allemaal op school. Geen kleintjes meer,iedereen is grooooot.de oudste is al 12, en geen baby's meer,niet eens een peuter.
De dagstructuur verandert ook en daar moet ik echt even aan wennen.
Ik zie ook zeker de positieve kanten en zit vol plannen.
Maar sentimenteel? Yep,absoluut!
Jufjoke schreef:
22-05-2019 21:06
Oké, dus omdat er mensen zijn die nooit hun peutertijd ontgroeien, mag to niet melancholisch zijn? Of misschien mag wel niemand dat dan? Wat een onzin.
Ik bied slechts wat inzicht in de realiteit wat het is als je kind 'niet ouder' wordt.
Daar hoef jij niet boos om te worden.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
22-05-2019 20:13
Dus alles gaat goed en volgens schema?
Wees blij.

Ik werk met mensen die nooit hun peutertijd ontgroeid zijn. Dat wil je echt niet voor je eigen kind.
Herkenbaar! (Geef les aan pubers met een iq <40)

Snap dat drama nooit zo.
Ik vond het heerlijk toen mijn jongens naar school gingen. Ze waren er zó aan toe.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven