tips feestje nieuwe school

23-05-2019 09:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inspiratie gezocht:

Dochter van 8 zit sinds een maand op een andere school, groep 5 omdat we zijn verhuisd. Hoewel ze wel al een paar vriendinnetjes heeft is ze toch nog wel wat ontheemd. Ik zat erover te denken iets te organiseren waarbij ze de meisjes uit de klas mag uitnodigen zodat ze elkaar wat beter leren kennen. Maar wat is nou leuk om te doen? Het is geen verjaardagspartijtje en is het niet te geforceerd?

Wie heeft hier ervaring mee en misschien tips?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik vind het niks ( qua prikkels) maar een slaapfeestje?

Of een beautymiddagje? Beetje naggel lakken en high-teaen? Gewoon thuis?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 09:37
23.81% gewijzigd
Pannenkoekenfeestje of barbecue. Eerst wat spelen en dan lekker eten.
Deftige dames high tea en picknicken was hier op die leeftijd en rond deze tijd van het jaar altijd favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Een speurtocht door de buurt met wat opdrachten, en dan iets eten bij jullie in huis/tuin?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja die richting zat ik ook op te denken, het zijn een stuk of 12 meiden dus dat is te doen. Als ik nou ook zorg voor nagellakjes, wat lippenstiften en oogschaduw zodat ze elkaar mogen opmaken.. zou dat leuk zijn.. en vriendschap bevorderend?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bij ons viel knutselen altijd zeer goed in de aarde. Lekker met z'n allen om een grote tafel, muziekje op de achtergrond, limonade erbij. Iedereen is lekker bezig met z'n eigen werkje, kunnen toch kletsen tussendoor en gaan met iets leuks (leuke herinnering ook) naar huis. Je kunt bijvoorbeeld iets basics kopen voor iedereen, dat ze dan mogen versieren op hun manier. Zoals een basic toilettasje (koop kralen, glitters etc), een basic ikealampje (koop verf, figuurtjes etc om de lampenkap leuk te versieren (figuurtjes aan de binnenkant, licht schijnt door dan krijg je silhouette mooi op de kap) of bedenk maar wat. Maak zelf vooraf vast een mooi voorbeeldmodel, dan krijgen de meiden vast wat ideeën. Heel veel materialen in het midden leggen en laat ze maar hun gang gaan.
Het is even wat extra voorbereiding, maar is heel leuk voor die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
23-05-2019 09:39
Een speurtocht door de buurt met wat opdrachten, en dan iets eten bij jullie in huis/tuin?
Ik ken deze buurt zelf nog nauwelijks :-D
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
frances93 schreef:
23-05-2019 09:41
Bij ons viel knutselen altijd zeer goed in de aarde. Lekker met z'n allen om een grote tafel, muziekje op de achtergrond, limonade erbij. Iedereen is lekker bezig met z'n eigen werkje, kunnen toch kletsen tussendoor en gaan met iets leuks (leuke herinnering ook) naar huis. Je kunt bijvoorbeeld iets basics kopen voor iedereen, dat ze dan mogen versieren op hun manier. Zoals een basic toilettasje (koop kralen, glitters etc), een basic ikealampje (koop verf, figuurtjes etc om de lampenkap leuk te versieren (figuurtjes aan de binnenkant, licht schijnt door dan krijg je silhouette mooi op de kap) of bedenk maar wat. Maak zelf vooraf vast een mooi voorbeeldmodel, dan krijgen de meiden vast wat ideeën. Heel veel materialen in het midden leggen en laat ze maar hun gang gaan.
Het is even wat extra voorbereiding, maar is heel leuk voor die leeftijd.
Oh dat vind ik ook heel erg leuk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
23-05-2019 09:42
Ik ken deze buurt zelf nog nauwelijks :-D

Nou, op excursie dan! ;)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
23-05-2019 09:43
Nou, op excursie dan! ;)
Moet je maar zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 09:43
Moet je maar zin in hebben.

Ja. Net als een feestje met 12 meiden, naar de tandarts of boodschappen doen.
Moppersmurf! :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
felice71 schreef:
23-05-2019 09:41
Ja die richting zat ik ook op te denken, het zijn een stuk of 12 meiden dus dat is te doen. Als ik nou ook zorg voor nagellakjes, wat lippenstiften en oogschaduw zodat ze elkaar mogen opmaken.. zou dat leuk zijn.. en vriendschap bevorderend?

Maskertjes is misschien ook wel leuk.

Dat laatste weet je nooit. ;-)
Mijn ervaring is dat met 12 meiden er altijd groepjes ontstaan en die het niet met elkaar kunnen vinden. Meisjesvenijn. Al zal het met 8 jaar misschien nog wel meevallen.

Maar een feestje is bijna altijd leuk en kan wel zorgen dat ze daarna buiten school wat meer speelafspraken krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Maskertjes is zeker leuk, dat wordt lachen! Het zijn er 13 tel ik net.

Doe ik een dames optutmiddag met high tea denk ik. Dat knutselen vind ik ook heel leuk maar past nooit aan tafel. Misschien anders nog armbandjes maken, dat kan wel tussen de maskertjes door.

Bedankt voor de tips!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
23-05-2019 09:41
Ja die richting zat ik ook op te denken, het zijn een stuk of 12 meiden dus dat is te doen. Als ik nou ook zorg voor nagellakjes, wat lippenstiften en oogschaduw zodat ze elkaar mogen opmaken.. zou dat leuk zijn.. en vriendschap bevorderend?

hangt van je dochter en klasgenootjes af. Niet elk meisje vindt dit getut leuk. Wanneer je dochter dit leuk vindt, maar de meiden in haar klas niet, dan werkt het averechts.

High tea, bbq, speurtocht, spelletjes etc is toch veel leuker
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
23-05-2019 09:50
Maskertjes is zeker leuk, dat wordt lachen! Het zijn er 13 tel ik net.

Doe ik een dames optutmiddag met high tea denk ik. Dat knutselen vind ik ook heel leuk maar past nooit aan tafel. Misschien anders nog armbandjes maken, dat kan wel tussen de maskertjes door.

Bedankt voor de tips!!
Op zich een leuk idee om een klein feestje te geven maar de activiteit is wel erg specifiek.

Hangt van de kinderen af. Mijn dochter zou zoiets helemaal niet leuk vinden & ik ken wel meer meisjes waar ze mee in de klas zat rond die leeftijd die daar echt geen lol in zouden hebben gehad. Echter als alle meisjes in de klas daar wel van houden dan kan het prima. Misschien zorgen voor wat alternatief vermaak voor de meisjes die hier niet van houden als je het niet zeker weet? Of misschien toch nog even informeren, knutselen en/of een speurtocht zijn iets neutralere activiteiten (al zal je ook wel iemand kunnen treffen die niet van speurtochten houdt :) )
Alle reacties Link kopieren
High tea vinden ze hoogstwaarschijnlijk allemaal wel leuk. Als de een met een maskertje bezig is kan de ander natuurlijk knutselen of eten en kletsen. Die meiden vinden dat volgens mij allemaal prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hamerhaai schreef:
23-05-2019 10:00
hangt van je dochter en klasgenootjes af. Niet elk meisje vindt dit getut leuk. Wanneer je dochter dit leuk vindt, maar de meiden in haar klas niet, dan werkt het averechts.

High tea, bbq, speurtocht, spelletjes etc is toch veel leuker
Ik was er als kind in elk geval niet gelukkig van geworden. Had niks met make-up (nog steeds niet echt trouwens). Maar datzelfde zal voor sommige kinderen gelden bij knutselen oid. Lastig om het iedereen naar de zin te maken.

Je kunt ze ook wat hapjes voor de high tea laten maken. Misschien in kleine groepjes, en dan de ene groep muffins of cakejes maken, andere groep gevulde wraps oid. High tea wordt extra leuk en lekker als je t zelf gemaakt hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel erg specifiek en ken zowelmeisjes die er niet superblij van zouden worden, maar ook een aantal die het wel heel leuk zouden vinden.

Aangezien het toch geen verjaardag is, waarbij de activiteit meestal een verrassing is, zou je gewoon open kaart kunnen spelen en alle meiden duidelijk uitnodigen voor een 'beautymiddag' (of wat dan ook). Dan kunnen ze zelf beslissen of ze willen komen of niet. Plus je krijgt alleen de meiden die dochters interesses delen, ze hoeft niet met iedereen bevriend te zijn toch?.
nootboek schreef:
23-05-2019 10:29
Ik vind het ook wel erg specifiek en ken zowelmeisjes die er niet superblij van zouden worden, maar ook een aantal die het wel heel leuk zouden vinden.

Aangezien het toch geen verjaardag is, waarbij de activiteit meestal een verrassing is, zou je gewoon open kaart kunnen spelen en alle meiden duidelijk uitnodigen voor een 'beautymiddag' (of wat dan ook). Dan kunnen ze zelf beslissen of ze willen komen of niet. Plus je krijgt alleen de meiden die dochters interesses delen, ze hoeft niet met iedereen bevriend te zijn toch?.
Dat ze één specifieke interesse niet delen, wil toch niet zeggen dat juist die meisjes geen hele goede vriendinnen kunnen worden? Er zijn nog 100 andere dingen die ze wel beiden leuk kunnen vinden.

Maar je zou ook alles kunnen combineren en daarna afsluiten met high tea: paar kinderen maken hapjes, anderen versieren borden/tafel etc en weer anderen zorgen tussendoor voor een makeupje bij de kinderen die dat willen
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard. Maar als dochter echt een meisje-meisje is dat vooral van tutten houdt, vraag ik me af hoeveel aansluiting ze zal hebben met de tomboys die in hun vrije tijd gaan vissen en in bomen klimmen. Met allebei is niets mis, maar volgens mij zou een beautyfeestje voor die laatste groep eerder een kwelling zijn, en heel weinig toevoegen aan de onderlinge band.

Dan vind ik jouw idee om de make-up gewoon tussendoor als bijzaak te doen, een stuk beter.
Een gewone speelmiddag maar dan met alle meiden van de klas? Zorgen voor voldoende materiaal voor leuke knutsel (iets met hout bouwpakket en verf + versieringen), de microring hairextensions in leuke kleuren, glittertattoos zetten, een water/schuimbaan (Van landbouwplastic en de tuinslang) in de tuin op het gras en bij slecht weer binnen een streetdance of bootcamp, cakejes versieren en een ranja tap, nagels lakken, een spelletje en netflix voor eind van de middag... heb je toch een top middag...

Als je veel dingetjes hebt kan degene die iets niet leuk vindt lekker meedoen met iets anders is mijn idee altijd
anoniem_282901 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 11:10
Reden: Toevoeging
10.30% gewijzigd
F
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 14-06-2019 03:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou ook wel duidelijk melden dat het geen verjaardag partijtje is.. voordat ze aankomen met cadeaus

En bios middag bij jullie thuis? Leuke film. Popcorn erbij. En chillen maar!

Speeltuinen marathon. Kids uit de klas weten wel wat de leuke zijn dan. Drinken en lekkers mee.. En klaar
Mijn dochter zou afhaken. Niet omdat ze je dochter niet leuk vindt, maar die gruwelt van tutten. Knutselen, speeltuin, koken vindt ze heerlijk om te doen.

Ik ben gisteren met 3 meiden naar een strandje gegaan waar ze ook leuke speeltoestellen hebben. Picknickspullen mee en geld voor een ijsje. De kinderen hebben een heerlijke middag gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven