Website hosting en domeinnaam?

13-04-2018 12:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak al een paar jaar tekeningen en cartoons, soms betaald werk, soms gewoon voor mezelf. Ik verkoop ook wat dingen op Etsy. Nu heb ik een Facebookpagina waar ik mijn werk op zet, maar dit is best onoverzichtelijk.

Ik had al eens een Webnode site aangemaakt, maar zoals verwacht is de gratis versie waardeloos en ik kan ik paar een paar tekeningen uploaden en ik zit al op m'n limiet.

Omdat gratis niet werkt, moet ik dan maar de overstap maken naar betaalde site. Ik zat zelf te denken aan een Wordpress website. Mijn website kennis is helaas heel gering, ik heb geen enkele eravaring met coding. Ik ben wel zo ver gekomen dat ik erachter ben dat ik een 'website hosting' en domeinnaam moet kopen/maandelijks betalen.

Nu heb ik geen idee bij welk bedrijf ik dit het beste kan doen. Kies ik voor een bedrijf dat de hosting en domein allebei regelt? Kan ik dat beter bij twee losse bedrijven doen? Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het het beste bij één bedrijf doen voor het gemak, zodat je niet hoef te kloten met verhuiscodes of nameservers.

Ik raad versio.nl aan, ze hebben goedkope .nl domeinen en ook goedkope hosting. Tevens hebben ze ook een one-click wordpress installatie voor je, of andere website-builders.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Xel en Wordpress. Ben ik heel tevreden over.
Ik gebruik Wix. Heel makkelijk om je website in te richten. Hosting zit erbij en bij de betaalde versie heb je het eerste jaar ook gratis een domeinnaam. Het is ook heel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met Yourhosting. Wordpress lijkt lastig, maar als je er even goed voor gaat zitten (met behulp van YouTube-filmpjes) is het best eenvoudig. Heel leuk ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit zelf ook bij Versio! Prima klantenservice ook, heel snel een reactie als je ze contacteert. Verder veel artikelen over hoe je het een en ander in moet stellen: vond het allemaal erg gemakkelijk te doen (en ik ben een absolute n00b wat dat betreft!).

Hosting en domeinnaam dus via Versio, site zelf heb ik gemaakt met Wordpress.
anoniem_203378 wijzigde dit bericht op 13-04-2018 13:17
Reden: Aanvulling
13.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier al jaren zeer tevreden over, aardige snelle en vakkundige dames:

https://www.indigowebstudio.nl


idd ook wordpress
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de antwoorden! Nu heb ik in ieder geval een beetje houvast. Ik ga alle genoemde sites even doornemen. :)
Ik zit zelf al n aantal jaar bij Jimdo en het werkt echt supergemakkelijk met templates die je naar eigen smaak / indeling / kleur etc kan inrichten. Ik ben er heel erg tevreden over. Het pakket dat ik daar heb is Jimdo Pro.
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
13-04-2018 12:43
Ik gebruik Wix. Heel makkelijk om je website in te richten. Hosting zit erbij en bij de betaalde versie heb je het eerste jaar ook gratis een domeinnaam. Het is ook heel betaalbaar.
Ik heb ook Wix, is inderdaad heel gebruikersvriendelijk. Heb ook ervaring met Wordpress, dat vond ik veel moeilijker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik raad je zeker ook WordPress aan. Hoef je geen code voor te kennen en veel info over te vinden op internet.
Zelf adviseer ik altijd Antagonist; top klantenservice en bij basispakket krijg je meer ruimte dan bij Versio.
Courage-- schreef:
15-04-2018 15:34
Ik raad je zeker ook WordPress aan. Hoef je geen code voor te kennen en veel info over te vinden op internet.
Zelf adviseer ik altijd Antagonist; top klantenservice en bij basispakket krijg je meer ruimte dan bij Versio.
Niets aan toe te voegen.

Ik heb trouwens ook ervaring met Wix, dat zou ik je dus niet aanraden. Is wel heel simpel allemaal, je hebt zo een website in elkaar. Maar het werkt totaal niet logisch en gebruiksvriendelijk.
Ik lees mee. Interessant. Ik heb jaren geleden een tijdje met Wordpress gewerkt maar ik ben alles weer vergeten. Maar volgens mij lijkt het me niet zo heel moeilijk. Ik werk nu zelf met Sharepoint voor mijn werk (website bijhouden) maar Sharepoint vind ik erg vervelend.
liubi schreef:
23-04-2018 10:55
Ik lees mee. Interessant. Ik heb jaren geleden een tijdje met Wordpress gewerkt maar ik ben alles weer vergeten. Maar volgens mij lijkt het me niet zo heel moeilijk. Ik werk nu zelf met Sharepoint voor mijn werk (website bijhouden) maar Sharepoint vind ik erg vervelend.
Heb ook met Sharepoint gewerkt. Vond het niet fijn werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven