Computer start niet

21-04-2018 15:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden leek mijn computerscherm het niet te doen. Bij opstarten leek de computer aan het geluid te horen eerst inderdaad op te starten, maar er kwam geen beeld. Dit deed zich in een weekend voor en in de loop van het weekend heb ik een keer of tien geprobeerd de computer te starten, iedere keer gebeurde hetzelfde. Toen ik maandag naar de reparatieshop wou vertrekken, probeerde ik het nog eenmaal, en toen deed hij het weer.

Nu lijkt dit zich te herhalen. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Kan ik dit zelf oplossen? De laptop is uiteraard gewoon goed opgeladen.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus een laptop en geen computer? Dit zijn verschillende apparaten.

De oorzaak kan een kapotte interne harde schijf zijn. De computer kan dan geen date ophalen, en dus niet opstarten. Dit kan ook gewoon aan het kabeltje liggen dat met de schijf verbonden is.

Google eens het merk en jaartal van je laptop. Wie weet is dit een veelvoorkomend probleem.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
21-04-2018 15:08
Het is dus een laptop en geen computer? Dit zijn verschillende apparaten.

De oorzaak kan een kapotte interne harde schijf zijn. De computer kan dan geen date ophalen, en dus niet opstarten. Dit kan ook gewoon aan het kabeltje liggen dat met de schijf verbonden is.

Google eens het merk en jaartal van je laptop. Wie weet is dit een veelvoorkomend probleem.
Ja, het is een laptop.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
dropfruitje schreef:
21-04-2018 15:08
Het is dus een laptop en geen computer? Dit zijn verschillende apparaten.
Het is inderdaad wel handig om te melden (bij reparateur) dat het om een laptop gaat en geen desktop.
(overigens is laptop ook een computer...).

Hoor je wel het geluid van het opstarten?
Alleen geen beeld?
Dan kan het ook zijn dat de connector tussen laptop en laptopscherm een beetje los zit.
Heb er verder geen verstand van hoe dit te fiksen, maar het helpt je wellicht bij het oplossen van het probleem en/of juist formuleren naar reparateur.
Alle reacties Link kopieren
En als je het scherm heen en weer beweegt?
Kan je wel capslock lampje aan en uit doen?
Heb je een los scherm of tv om te kijken of je daar wel beeld krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
21-04-2018 15:13
Het is inderdaad wel handig om te melden (bij reparateur) dat het om een laptop gaat en geen desktop.
(overigens is laptop ook een computer...).

Hoor je wel het geluid van het opstarten?
Alleen geen beeld?
Dan kan het ook zijn dat de connector tussen laptop en laptopscherm een beetje los zit.
Heb er verder geen verstand van hoe dit te fiksen, maar het helpt je wellicht bij het oplossen van het probleem en/of juist formuleren naar reparateur.
Ja, wel geluid, maar een beetje zachter dan anders.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
anoniem345890123567 schreef:
21-04-2018 15:13
En als je het scherm heen en weer beweegt?
Kan je wel capslock lampje aan en uit doen?
Heb je een los scherm of tv om te kijken of je daar wel beeld krijgt?
Scherm bewegen doet niks, ik heb geen capslock lampje, maar een geluidje, en dat doet het inderdaad niet. Hoe zou ik met mijn tv kunnen testen of ik wel beeld krijg? Ik ben een beetje digibeet.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
Een laptop of desktop maakt principieel niet uit. Een kapotte harde schijf geeft bij een klassiek BIOS een foutmelding in beeld en geluid bij opstarten, dus dat ligt niet erg voor de hand. Slechte verbinding tussen computer en scherm wel.

Gewoon naar reparatie brengen en vertellen wat je hier vertelt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
21-04-2018 15:23
Een laptop of desktop maakt principieel niet uit. Een kapotte harde schijf geeft bij een klassiek BIOS een foutmelding in beeld en geluid bij opstarten, dus dat ligt niet erg voor de hand. Slechte verbinding tussen computer en scherm wel.

Gewoon naar reparatie brengen en vertellen wat je hier vertelt.
Voor opstarten maakt het niet uit.
Maar als het alleen het beeldscherm is, dan maakt het een wereld van verschil of je het hebt over laptop of desktop.

TO: via een HDMI-kabel kan je hem eventueel verbinden met TV. Mits beide apparaten zo'n aansluiting hebben én je zo'n kabel hebt.
Er zijn ook draadloze manieren i.c.m. smart TV maar vaak moet je dan op de laptop zelf nog 'toestemming' geven voor maken verbinding en daar heb je beeldscherm voor nodig.
Ik zou hem meenemen naar reparateur.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie adviezen.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Zit er soms speling in de scharnier?
Daar lopen namelijk de draadjes van je beeldscherm doorheen. Als daar een beschadiging zit, doet je laptop het wel, maar je beeld blijft zwart.
Even testen met een TV of een 2e scherm inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Normaliter wordt het merk van je computer en het type bios getoond direct bij het opstarten. Daarna wordt hij weer zwart en gaat hij windows inladen. Tussen het tonen van het merk (bijvoorbeeld HP of Acer) en het inladen van windows kan je herhaaldelijk op f8 drukken, dan start hij op in de veilige modus met een VGA scherm.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn laptop doet dat soms ook. Sowieso komt hij vanuit de stand-by stand niet meer in beweging, dus ik heb hem nu zo ingesteld dat hij altijd aan blijft. Het is al oude (2012), en soms moet ik ook wel vier keer opstarten voordat hij de WiFi vindt. Het knopje op het toetsenbord (van de WiFi) werkt dan ook niet.
Als je gelijk bij het opstarten F8 indrukt en vasthoudt tot je beeld hebt ( als dat werkt ), kan je de optie veilige modus kiezen, misschien dat hij daar wel in op start
Alle reacties Link kopieren
Een laptop en een desktop zijn uiteraard allebei computers.

Ik krijg het idee dat hij wel opstart maar geen beeld te zien geeft.
Heb je al geprobeerd om een externe monitor aan te sluiten op je laptop ? Heb je dan wel beeld ?
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven