iBook afdrukken

06-07-2018 15:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boek aangeschaft (handleiding voor iets) via iBooks . Dat wil ik graag laten afdrukken.

Ik kan nergens kiezen voor printen (en dan opslaan als PDF) en ik kan het bestand überhaupt niet vinden op mijn MacBook (Pro).

Wie weet de oplossing ? Waar staat het bestand op mijn Mac?
In principe is een .epub bestand niet bedoelt om op te slaan als PDF en af te drukken, maar zijn deze beschermt tegen onrechtmatig dupliceren.

Je boek staat waarschijnlijk of bij downloads (in Finder dus) of in iBooks zelf op je macbook.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat dat kan. Je hebt een iBook gekocht en dat is niet gemaakt om af te drukken.
Als je hem op papier had gewild had je een hard copy moeten kopen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
06-07-2018 16:00
Ik denk ook niet dat dat kan. Je hebt een iBook gekocht en dat is niet gemaakt om af te drukken.
Als je hem op papier had gewild had je een hard copy moeten kopen.
is er helaas niet, anders had ik dat uiteraard gedaan.. dit is alleen als epub.. kan dat stomme ding niet vinden op mijn mac. Staat wel in mijn bibliotheek..
poldervrouw schreef:
06-07-2018 16:21
is er helaas niet, anders had ik dat uiteraard gedaan.. dit is alleen als epub.. kan dat stomme ding niet vinden op mijn mac. Staat wel in mijn bibliotheek..
In je iBooks bedoel je? Dat is toch ook precies de plaats waar hij moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Via het loepje in de bovenste balk kun je zoeken op de naam, daar kun je ook zien waar het bestand staat. Met o.a. het programma Calibre (maar er zijn ook allerlei online tools voor) kun je een epub omzetten naar pdf. En dan printen.

Misschien kan het ook makkelijker hoor, maar dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
uiteindelijk gewoon gesleept vanuit iBooks naar usb stick en dat bestand vervolgens omgezet met programmaatje en nu heb ik dus een afdrukbare pdf.. eigenlijk dus heel simpel..ik dacht gewoon te ingewikkeld ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven