Nieuwe TV nodig voor de slaapkamer, wie heeft tips?

13-08-2018 14:53 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen wij 12 jaar geleden gingen verhuizen hebben wij onze ouderwetse televisie met bol beeldscherm verplaatst naar de slaapkamer met dien verstande dat wanneer hij kapot was wij een nieuwe zouden kopen, maar onze ouderwetse analoge televisie doet het nog perfect, dus daarom hebben wij besloten om toch maar een nieuwe te kopen, en om de oude op marktplaats te zetten voor € 10.
Nu komt het : Wij zien door de bomen het bos niet meer 4K, 5K, OLed, QLed LCD, Full HD, Ultra HD, curvy of vlak scherm, ik lees van alles over pixels, waarom de een heeft meer pixels heeft dan de ander en ga zo maar door.
Het gaat mij/ons erom dat het gewoon een smart tv moet zijn, het liefst met icoontjes zoals Netflix/ Spotify, You Tube, onze tv in de woonkamer is ook een smart tv, deze hebben we ongeveer 6 jaar geleden gekocht en toen was het gewoon een Plasma TV, en nu 6 jaar later is er zoveel bij gekomen, we weten het gewoon niet meer, ik heb het idee dat mijn tv in de woonkamer nu al ouderwets is, ik vraag me af waar we over 6 jaar staan qua ontwikkelingen, misschien geur tv ?
Anyway, hebben jullie tips over welke tv juist wel of juist niet?
Waar ik tegenaan loop is dat ik bang ben dat als het beeld te scherp of te helder is dat dit van invloed kan zijn op mijn nachtrust omdat je daardoor misschien moeilijker in slaap valt ( of zeg ik nu iets raars)

Ik zie jullie tips en adviezen gaarne tegemoet.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Geeft er nog iemand 10 euro voor zo'n oud model? Ik dacht dat je die aan de straatstenen niet kwijt kon.
Voor de slaapkamer zou ik een niet te grote, niet te dure televisie kopen.
Wie heeft er nog een tv op z’n slaapkamer? Dat is toch niet meer van deze tijd?
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 15:02
1.23% gewijzigd
Geen tv in de slaapkamer. Beter voor je nachtrust én je seksleven.
Alle reacties Link kopieren
gewoon geen tv in de slaapkamer, veel gezonder ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de huidige naar de slaapkamer doen en voor beneden een andere/betere kopen...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
13-08-2018 14:55
Geeft er nog iemand 10 euro voor zo'n oud model? Ik dacht dat je die aan de straatstenen niet kwijt kon.
Voor de slaapkamer zou ik een niet te grote, niet te dure televisie kopen.
Zelfs gratis zie ik dat mensen ze niet kwijtraken op FB.

Ik zou voor in de slaapkamer gewoon voor een goedkopere smarttv gaan, als ik je eisen zo lees.

Die 6 jaar oude tv doet het toch ook prima? Dan maakt het toch niet uit dat er allerlei nieuws bijgekomen is?
“RiRi” schreef:
13-08-2018 14:58
Wie heeft er nog een tv op z’n slaapkamer? Dat is toch niet meer van deze tijd?
Je bedoelt dat men tv kijkt op de tablet?
Ik heb ook nog een tv en dvdspeler in de slaapkamer. Toch wel praktisch als glasvezel er een keer uit ligt.
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
13-08-2018 15:02
Ik zou de huidige naar de slaapkamer doen en voor beneden een andere/betere kopen...
Onze huidige tv is veels te groot voor de slaapkamer, voor de SK moet hij echt stukken kleiner,
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
13-08-2018 14:55
Geeft er nog iemand 10 euro voor zo'n oud model? Ik dacht dat je die aan de straatstenen niet kwijt kon.
Voor de slaapkamer zou ik een niet te grote, niet te dure televisie kopen.

Ik heb in de verste verte geen idee, ik dacht ik gezinnen die pas in Nederland zijn komen wonen hier misschien een genoegen mee zou doen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Die oude tv zou ik gewoon wrggoooen, niemand zit toch nog op zo'n dik gedrocht te wachten?
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
13-08-2018 15:03
Zelfs gratis zie ik dat mensen ze niet kwijtraken op FB.

Ik zou voor in de slaapkamer gewoon voor een goedkopere smartt v gaan, als ik je eisen zo lees.

Die 6 jaar oude tv doet het toch ook prima? Dan maakt het toch niet uit dat er allerlei nieuws bijgekomen is?
Klopt ! Maar ik wens over 2 jaar niet weer een topic te moeten starten vanwege mijn ouderwetse TV welke in 2018 heb gekocht en die ik voor € 15 via marktplaats wil verkopen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Zet je oude plasma in de slaapkamer, die geven immers minder licht en verbruiken meer energie dan LCD's die je nu in de winkel hebt. Dus als je meestal in de woonkamer kijkt , dan bespaar je zo per saldo nog energie ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een smarttv van Samsung. Die schijnen relatief vaak (verbindings)problemen te vertonen. Dat merken wij zelf ook.
Onze simpele tv in de caravan met een Chromecast vind ik veel prettiger en nooit gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-08-2018 15:08
Klopt ! Maar ik wens over 2 jaar niet weer een topic te moeten starten vanwege mijn ouderwetse TV welke in 2018 heb gekocht en die ik voor € 15 via marktplaats wil verkopen.
Alles wat je nu nieuw koopt, gaat heus nog wel een flink aantal jaar mee, hoor!

Wat voor prijsklasse had je bedacht?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2018 15:04
Je bedoelt dat men tv kijkt op de tablet?
Ik heb ook nog een tv en dvdspeler in de slaapkamer. Toch wel praktisch als glasvezel er een keer uit ligt.
Ik zelf dacht dat men tegenwoordig geen tv meer kijkt in de slaapkamer, dus ook niet op tablet of zo,maar gewoon geen schermen in de slaapkamer. Een tv in de slaapkamer klinkt mij ook heel ouderwets in de oren. Ik weet niet of riri het ook zo bedoelde hoor, dit zijn mijn gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-08-2018 15:08
Klopt ! Maar ik wens over 2 jaar niet weer een topic te moeten starten vanwege mijn ouderwetse TV welke in 2018 heb gekocht en die ik voor € 15 via marktplaats wil verkopen.
Dat hoeft ook niet. Welke functies verwacht je die zo onmisbaar blijken dat je er een nieuwe tv voor nodig voor hebt?
Annelleke schreef:
13-08-2018 15:19
Ik zelf dacht dat men tegenwoordig geen tv meer kijkt in de slaapkamer, dus ook niet op tablet of zo,maar gewoon geen schermen in de slaapkamer. Een tv in de slaapkamer klinkt mij ook heel ouderwets in de oren. Ik weet niet of riri het ook zo bedoelde hoor, dit zijn mijn gedachten.
Lijkt me heel erg saai als je niet vanuit bed meer 'n filmpje/serie kunt kijken.
Ik val daar juist beter bij in slaap (op de sleeptimer) omdat je lekker in 't donker in bed ligt. Als je in de woonkamer op de bank blijft zitten in 't licht lijkt me slechter om in slaap te komen.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
13-08-2018 15:12
Alles wat je nu nieuw koopt, gaat heus nog wel een flink aantal jaar mee, hoor!

Wat voor prijsklasse had je bedacht?
Tussen de € 250 - € 750
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Annelleke schreef:
13-08-2018 15:21
Dat hoeft ook niet. Welke functies verwacht je die zo onmisbaar blijken dat je er een nieuwe tv voor nodig voor hebt?
Ik zou netflix willen kunnen kijken zonder daar zo'n gebrekkige chromecast voor nodig te hebben bijv.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-08-2018 15:21
Dat hoeft ook niet. Welke functies verwacht je die zo onmisbaar blijken dat je er een nieuwe tv voor nodig voor hebt?
Vooral de icoontjes van Netflix, Spotify etc, ik dacht misschien ook aan zo nu en dan de kinderen laten gamen, door Playstation aan te sluiten.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
13-08-2018 15:25
Vooral de icoontjes van Netflix, Spotify etc, ik dacht misschien ook aan zo nu en dan de kinderen laten gamen, door Playstation aan te sluiten.
Toch niet in jouw eigen slaapkamer?
Geef je oude slaapkamer tv aan je kind als die nog geen tv op hun kamer hebben of zorg dat ze daar zelf 'n scherm hebben.
Hier nooit een TV op de slaapkamer gehad, ik zie het nut er niet van in.
Wanneer ik ga slapen dan wil ik ook echt slapen en anders blijf ik gewoon beneden naar TV kijken.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
13-08-2018 15:25
Vooral de icoontjes van Netflix, Spotify etc, ik dacht misschien ook aan zo nu en dan de kinderen laten gamen, door Playstation aan te sluiten.
Zonder die icoontjes lukt het ook prima. En ze staan bovendien standaard op de Playstation.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2018 15:24
Ik zou netflix willen kunnen kijken zonder daar zo'n gebrekkige chromecast voor nodig te hebben bijv.
Misschien je chromecast laten nakijken? Die van mij heeft geen gebreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven