Welke laptop?

16-08-2018 14:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie. Eerst wilde ik graag een macbook omdat ik nu ook een macbook heb en ik vind het fijn werken. Tot ik erachter kwam dat ik dan 2000 euro mag neerleggen.
Nu ben ik dus enorm aan het twijfelen en zie ik door de bomen het bos niet meer. Windows of toch meer geld uitgeven voor een apple? Als ik voor windows ga, welke dan? Ik heb echt geen idee. Er zitten zulke prijsverschillen in en ik zie vaak niet waar het verschil in zit.
Dit is het lijstje wat ik van mijn opleiding heb gekregen:

Aanbevolen laptopspecificaties:

Netwerkaansluiting + WIFI
minimaal Quad-core processor
Goede accu
Ondersteuning van VT- X of AMD-V hardware virtualisatie extensies
Minimaal 8 GB geheugen
Solid State Drive (SSD)

Iemand die mij kan helpen/adviseren? Ik ben al naar de bcc geweest en van plan om naar de mediamarkt te gaan maar het leek mij handig alvast wat advies in te winnen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Het allerbelangrijkste is wat je er mee gaat doen, niet welke specs je hebt. Vaak krijg je adviezen over specs, en een hoop interessant-doenerij maar als iemand jouw vraagt "welke auto moet ik kopen", welke vragen stel je dan? Kom je dan met cilinderinhoud en koppel aanzetten, of vraag je "wat ga je er mee doen? en wat is je budget?"

Laptop werkt precies hetzelfde.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-08-2018 14:31
Het allerbelangrijkste is wat je er mee gaat doen, niet welke specs je hebt. Vaak krijg je adviezen over specs, en een hoop interessant-doenerij maar als iemand jouw vraagt "welke auto moet ik kopen", welke vragen stel je dan? Kom je dan met cilinderinhoud en koppel aanzetten, of vraag je "wat ga je er mee doen? en wat is je budget?"

Laptop werkt precies hetzelfde.
Ik ga een ict opleiding doen. Verder geen idee nog wat ik precies moet draaien qua programma’s. Ik heb op zich het geld om wat duurders te kopen, maar vind het aan de andere kant zonde om 1000 euro extra uit te geven als dat niet nodig is.

Op de open dag had ik gevraagd of er laptops zijn die geadviseerd worden door de opleiding maar kreeg als antwoord dat alle nieuwe laptops wel goed zijn eigenlijk.
Vervolgens ga ik kijken en valt de helft al af omdat het quad core moet zijn.

Edit;
Ik heb natuurlijk al proberen wat informatie op te zoeken en lees vooral dat quad core sneller is met grote programma’s draaien maar dat dat wel sneller de accu leegvreet.
En dat voor veel programma’s dual core prima is met een groter werkgeheugen. Maarja, zoveel verstand heb ik dus niet en dan ga ik twijfelen.
glencoco wijzigde dit bericht op 16-08-2018 14:39
Reden: Toevoeging
14.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een HP laptop. Altijd gehad. zijn op zich wel prima, maar die van mn zoontje ging laatst stuk na een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij Coolblue kun je heel handig al je specs kiezen in de keuzehulp en dan rolt er vanzelf een laptop uit. Dat vind ik persoonlijk altijd fijn.
https://www.coolblue.nl/laptops
Alle reacties Link kopieren
Als je opleiding aangeeft dat elke moderne laptop goed is, dan is elke moderne laptop goed. Opleidingen overdrijven meestal is mijn waarneming.

ICT kan veel zijn, maar als je niet met zwaar grafisch materieel aan de slag gaat zal je inderdaad waarschijnlijk met iedere moderne laptop uit de voeten kunnen. Blijft dus over wat je zelf wil en wat je daarvoor wil betalen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als je ICT op hbo gaat doen dan moet je absoluut geen macbook kopen, kan je niks mee. Al die programma's die je op de opleiding gebruikt kunnen daar niet op.

Het is handig om 8 GB ram te hebben en minstens een intel i5 processor te hebben vanwege de zware programma's die je gaat gebruiken.

Bijvoorbeeld: https://www.coolblue.nl/product/793326/ ... 08mmh.html

https://www.coolblue.nl/product/793328/ ... 08nmh.html
Stel je vraag eens op tweakers.
Of bekijk daar reviews.
Alle reacties Link kopieren
Met een grote boog om de pauperwinkels als de MM en BCC heen lopen; dat is het belangrijkste advies ;) Ik ga geen reclame maken, maar in Nederland zitten nog een paar alternatieven die van oudsher alleen maar hardware en software verkochten. Daar kun je beter eens gaan kijken (op de website).

Ik zou nagaan wat voor software je tijdens de opleiding gaat gebruiken. Misschien ga je dingen ontwerpen, simuleren, video's bewerken? Stem daar je hardware op af.
Don't follow me. I'm lost too..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven