Chromecast op tv

18-08-2018 23:27 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_366341 wijzigde dit bericht op 19-03-2020 09:16
Reden: Topic niet meer nodig
99.81% gewijzigd
Haperende wifi=haperende chromecast. Dus ja, fix je wifi.
Alle reacties Link kopieren
Chromecast heb je toch juist wifi voor nodig? Ik stuur hem aan via de app.

Kan je niet beter een onbeperkt telefooninternetabo nemen. Ben je van t hele wifi gedoe af.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dus beter een wifi versterker aanschaffen?

Wil graag via de Ziggo go app tv kijken. Klein scherm gaat zo vervelen plus slechte wifi haha..
Alle reacties Link kopieren
Thanks :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je WiFi tapt met toestemming van de buren? ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ja! Ik betaal ze netjes 100 euro de maand voor gas/water/licht plus internet en Ziggo go app :biggrin:
Je telefoon herkent de Chromecast via het wifi signaal, dus als hij wel cast, maar jij ziet niets en de buren heb ook een Chromecast zit je misschien hun tv wel te besturen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Mijn chromecast happerde eerst ook heel erg. Nadat ik ben gaan zoeken op internet bleek dat alle apparaten bij voorkeur niet verder dan 4 meter bij elkaar vandaan zijn.
Mijn router stond in de woonkamer, de tv in de slaapkamer. Nu de router in ook in de slaapkamer staat, dus binnen die vier meter, zijn er nooit meer problemen.
Dan staat bij jou de router, die bij de buren is, veel te ver weg.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
19-08-2018 07:10
Mijn chromecast happerde eerst ook heel erg. Nadat ik ben gaan zoeken op internet bleek dat alle apparaten bij voorkeur niet verder dan 4 meter bij elkaar vandaan zijn.
Mijn router stond in de woonkamer, de tv in de slaapkamer. Nu de router in ook in de slaapkamer staat, dus binnen die vier meter, zijn er nooit meer problemen.
Dan staat bij jou de router, die bij de buren is, veel te ver weg.
Afstand, maar ook obstakels als gewapend (!!) beton doen veel slechts voor radio
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat bij jou een simpele wifi-extender zou werken. Je zet die op de plek waar je nog nét een goed signaal hebt. Ze zijn voor een tientje te koop bij de discount. Meestal kan je retourneren mocht het niet bevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook je smartphone als hotspot gebruiken voor laptop e.d. maar dan moet je wel een ruim abonnement nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vivaelvie schreef:
19-08-2018 00:06
Hahaha ja! Ik betaal ze netjes 100 euro de maand voor gas/water/licht plus internet en Ziggo go app :biggrin:
Nou dan moeten zij voor een behoorlijke ontvangst zorgen. Bijvoorbeeld een kabel van hun router door de muur naar jouw kamer. Willen ze dat niet en ook de extender niet betalen dan zou ik korting op de huur bedingen bijvoorbeeld een tientje en dat tientje kan je dan gebruiken om een eigen internetabonnement te betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle antwoorden!

Ik woon er nu een aantal maanden en het begint nu wel echt te knagen dat ik 100 euro betaal voor iets dat het niet doet.

Ik woon in een huisje met tuin ertussen van de buren. Weet niet hoe dat is als die kabel door de muren gaan haha?

Zelf hebben ze 2 routers van Ziggo volgens mij omdat er iemand boven woont en iemand beneden.

Als er een router wordt aangeschaft moet die dan van Ziggo zijn om via de Ziggo go app te laten casten naar mijn tv? Ja toch haha? :bonk:

Zon extender was ik nog niet opgekomen! Bedankt voor de tip.
Ga allereerst eens uitzoeken of er écht geen kabel ligt. Als het natuurlijk een of ander tuinhuis is, zal dat logisch zijn, maar ik kan het me een beetje moeilijk voorstellen. Alleen buitengebieden hebben nooit kabel-TV gekend, maar de rest van Nederland is gewoon bekabeld.

Die kabel zou alleen best op een voor jou onlogische en onhandige plek binnen kunnen komen (tegenwoordig is de meterkast gebruikelijk, vroeger was een hoek in de huiskamer heel gewoon)

Er is een gezegde in radioland: gij zult niet draadloos oplossen dat wat gij bedraad op kan lossen.

Nou ken ik zo'n Chromecast niet dus of daar een netwerkaansluiting opzit geen idee, maar een kabel zal het altijd beter doen dan draadloos, zeker in de drukke Nederlandse ether.

Een wifi-extender is denk ik de enige aangewezen optie: een router is leuk, maar die zal het verkeer op de kabel met de al aanwezige routers moeten gaan delen. Ik denk niet dat je daar bijster veel mee opschiet.

Maar let wel: een wifi-extender is geen wonderoplossing. Een muur van gewapend beton dempt nog altijd veel signaal, of je dat nu versterkt hebt of niet.

Wat betreft de router zul je hoogstwaarschijnlijk bij Ziggo moeten zijn ja.
Alle reacties Link kopieren
Vivaelvie schreef:
19-08-2018 10:09
Bedankt voor alle antwoorden!

Ik woon er nu een aantal maanden en het begint nu wel echt te knagen dat ik 100 euro betaal voor iets dat het niet doet.

Ik woon in een huisje met tuin ertussen van de buren. Weet niet hoe dat is als die kabel door de muren gaan haha?

Zelf hebben ze 2 routers van Ziggo volgens mij omdat er iemand boven woont en iemand beneden.

Als er een router wordt aangeschaft moet die dan van Ziggo zijn om via de Ziggo go app te laten casten naar mijn tv? Ja toch haha? :bonk:

Zon extender was ik nog niet opgekomen! Bedankt voor de tip.
haha?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens niet betalen voor iets dat niet werkt. Voor glw betaal je best veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven