wel of geen ouder model mobiel nemen?

12-09-2018 11:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden. Ik heb een 3 jaar oude Sony Z5. Prima ding, helemaal tevreden. Ik ben altijd zuinig met mijn spullen maar helaas doet de accu raar (al vervangen) en laadt het toestel nu helemaal niet meer op. Ik ga nog een keer terug naar de reparateur maar ik vrees dat het toch niet meer goed komt. Mijn 5 jaar oude Z1 doet het notabene nog gewoon. Die dingen gaan blijkbaar dus toch niet zo lang mee.

Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om 600 euro te gaan uitgeven, Ik kan een nieuwe Z5 aanschaffen voor 250 euro. Maar android 8 wordt niet meer uitgerold voor dit model.

Maakt dat nou veel uit? Als moderne telefoons blijkbaar toch maar 2 a 3 jaar meegaan dan zou je dus bijna 200 euro per jaar afschrijven op een toestel.... toch maar die Z5 aanschaffen ondanks dat ik dan op android 7 blijf steken? Op een gegeven moment gaat dat fout maar wanneer?

Iemand ervaring met oudere modellen? Wat doen jullie? Nog andere dingen waar ik geen rekening mee houd?
Alle reacties Link kopieren
Als je alles mobiel doet, dus shoppen, bankieren, social media, etc., dan zou ik een nieuwe nemen. Gebruik je de telefoon alleen voor basisfuncties dan zou je een minder nieuwe versie kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een nieuwe telefoon van Motorola onder de 200 euro, ik vind het prima telefoons. Er zijn verschillende andere prima functionerende telefoons rond die prijs. Kijk anders even op Tweakers voor reviews. Het is mijn inziens echt complete onzin om meer dan 200 euro voor een mobiele telefoon neer te tellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een Nokia 2 gekocht voor 120 euro. Android 8 wordt er op uitgerold (gekocht met 7) Het verbaasde me dat er nog toestellen te koop waren met android 4. Oke, het werkt nog wel, maar in mijn optiek loop je er dan zo weer tegenaan dat alles niet goed werkt. Er zijn toestellen te koop met android 5 voor 100 euro. Voor datzelfde geld kun je ook een toestel kopen waar wel android 8 op zit.

En als je perse een sony wilt, er zijn toestelen rond de 300 euro waar wel android 8 op zit. Ik weet niet hoe die verder zijn, daar heb ik me niet in verdiept, heb alleen nu snel even gekeken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung galaxy A5 2017. Niet het allernieuwste model, wel veel geheugen en echt een toptelefoon. Heb hem nu anderhalf jaar en is nog als nieuw. Volgens mij valt de prijs mee, 250 euro als ik het goed heb.

Ik zou niet voor de populaire reeksen gaan zoals de galaxy s serie, maar wel voor Samsung als merk. Ik heb zelf hele slechte ervaringen met motorola en huawei bijv.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
12-09-2018 12:09
Je hebt een nieuwe telefoon van Motorola onder de 200 euro, ik vind het prima telefoons. Er zijn verschillende andere prima functionerende telefoons rond die prijs. Kijk anders even op Tweakers voor reviews. Het is mijn inziens echt complete onzin om meer dan 200 euro voor een mobiele telefoon neer te tellen.
Eens.
Vroeger wilde ik altijd de nieuwste high end toestellen. Die vervolgens standaard na twee jaar de geest gaven. Ik kon er de klok op gelijk zetten.
Nu ben ik al 4,5 jaar heel blij met een Motorola, die destijds zo'n 150 euro heeft gekost. Werkt perfect!.
Heb onlangs weer een BlackBerry met querty
(knopjes) toetsenbord op de kop getikt.
Heerlijk!

Ben ook bewust minder op mijn telefoon bezig.
Was al niet zo super actief op dat ding.
Iedereen kan het meest recente model kopen waarvan alles "beter" is dan gemiddeld als je een budget hebt van 500+ euro: je loopt vrolijk de kudde achterna en dan kun je je weer een jaar hip voelen en hoor je er weer bij. Jeuj!

Je moet misschien even nadenken over welke eigenschappen voor jou belangrijk zijn en je zult misschien enkele uren modellen vergelijken, maar het is ook mijn ervaring dat je rond 200 euro iets vindt wat aan je verwachtingen voldoet. En je houdt er bovendien een goed gevoel aan over want je hebt zo maar eventjes honderden euro niet hoeven uitgeven aan "hypeware".

Mijn vorige, Alcatel OneTouch 997D, gebruik ik nog voor fietstochten of andere gps-toepassingen. Mijn onlangs gekochte Motorola Z Play heeft een accuduur van 5 dagen. Allebei dual sim. Allebei 200 euro. Dat zijn mijn eisen namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de suggesties. Ik heb 3 jaar geleden bewust voor de Sony Z5 gekozen vanwege de camera maar vooral vanwege het waterdicht zijn. De nieuwe versies zijn dat niet eens meer en zijn dus minder interessant.

Ik hoef zeker niet het nieuwste, ik gebruik de telefoon maar voor enkele apps en vooral navigatie en eens een kiekje maken. Wat wel moet blijven werken bij voorkeur zijn de domotica apps anders is het wat onhandig.

Ik ga morgen eerst eens kijken of ik de Z5 nog aan de praat krijg en ga daarna verder dubben.

Dank!
Alle reacties Link kopieren
Domotica apps via tablet bedienen?

Als je een waterdichte telefoon wil, kun je ook kijken naar zogenaamde bouwtelefoons, van bijvoorbeeld Cat.
Als een "waterdichte" feun een must is (waarom?) dan kun je een niet-waterdichte waterdicht maken.

How to Make a Phone Waterproof
- Use a Waterproof Phone Case.
- Use a Waterproof Pouch or Dry Bag.
- Use DIY Nano Coating (Water-Resistant Only)
- Use 3rd Party Nano Coating (Water-Resistant Only)
- Use a Waterproof Phone Skin.


Dus laat je daardoor niet beperken in je keuze.
Alle reacties Link kopieren
De samsung a5 en a3 zijn ook waterproof, de a5 bevalt ook mij prima. Mijn vriend en schoonvader hebben de a3 en zijn daar ook heel tevreden over. Ik hoef geen s meer nu ik weet dat de a serie prima volstaat, maar blijf wel bij samsung omdat ook ik minder goede ervaringen heb met de motorola.
Alle reacties Link kopieren
@ oakes: meeste dingen zijn van die dingen op afstand zoals een hek etc. Dus niet via tablet

@ hulang: altijd buiten, ook voor navigatie etc. hoesjes enzo zijn niet erg handig

@ lizenlotte: ga ik naar kijken dank je!
Ik zou idd liever een budget toestel kopen die nieuw is, dan een populaire telefoon die verouderd is. Er zijn tegenwoordig legio budget smartphones die niet veel onderdoen voor de high end versies.

Het nadeel van een ouder model is toch vaak wel dat de software verouderd is, je er niet het nieuwste besturingssysteem op hebt en de beveiliging niet meer up- to-date is.

Op Tweakers kun je kijken naar budgettelefoons die het beste uit de test komen. Ik ben Motorola fan en gebruik al jaren toestellen die de nieuwste functies hebben, een lange accuduur en veel opslagruimte, voor rond de 250 euro.
Alle reacties Link kopieren
Joh, leg er slechts 50 euro bij en je koopt al een gloednieuwe iPhone SE met 32 GB opslag (300 euro). Heel stevig en kun je voorlopig prima mee vooruit. De SE is qua prestaties hetzelfde als de 6s maar dan kleiner model.

Qua updates e.d. zit je dan voorlopig goed en dat is i.v.m. veiligheid ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden. Even een korte update: ik kocht toch een nieuwe Sony Z5. Ik ben er aan gewend, vind de foto's fijn en de prijs was goed (216 euro). Daar kan ik nog wel even mee vooruit. Ik zag dat mijn oude Sony Z1 nog android 4 heeft draaien en die doet het ook nog (maar is erg langzaam natuurlijk inmiddels).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd n-1 model van smartphones. Het verschil van het nieuwste model is erg klein, maar de prijs is behoorlijk laag. Het kostte nooit meer dan 300 euro.
Op dit moment heb ik Samsung Galaxy S4 mini die inmiddels al 4 jaar prima werkt.
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
14-09-2018 22:47
Ha meiden. Even een korte update: ik kocht toch een nieuwe Sony Z5. Ik ben er aan gewend, vind de foto's fijn en de prijs was goed (216 euro). Daar kan ik nog wel even mee vooruit. Ik zag dat mijn oude Sony Z1 nog android 4 heeft draaien en die doet het ook nog (maar is erg langzaam natuurlijk inmiddels).
Groot gelijk dat je voor de Sony bent gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven