Optische ingang homecinemaset

02-12-2018 10:19 10 berichten
Gisteren wilde ik de optische kabel terug doen in homecinemaset (was eruit geschoten met schoonmaken). Ging een beetje moeilijk terug in de hcs tot ik erachter kwam dat deze er maar op 1 manier in kan doen. Te laat want ik vrees dat er nu iets kapot is want het geluid is nu niet zoals het was en als ik de optische kabel eruit haal dan merk ik geen verschil in geluid. Voorheen een vol geluid en nu is de toonhoogte van het geluid hoog.

Kan het zijn dat ik de optische ingang van hcs kapot heb gemaakt? De kabel zit er wel goed in en valt er ook niet uit.
En het lampje op de kabel brandt dus die kan denk ik niet kapot zijn.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-12-2018 13:04
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Als het nu ineens niet meer goed werkt lijkt het me kapot.
Ik twijfelde omdat de kabel er wel goed in blijft zitten. Je zou zeggen dat deze los zou moeten zitten dan toch.


Ik lees ook op internet dat het ook zou kunnen liggen aan de provider. Zou dat het ook nog kunnen zijn?
Renee_XX schreef:
02-12-2018 10:33
Ik twijfelde omdat de kabel er wel goed in blijft zitten. Je zou zeggen dat deze los zou moeten zitten dan toch.


Ik lees ook op internet dat het ook zou kunnen liggen aan de provider. Zou dat het ook nog kunnen zijn?
Dus hij doet het prima. Jij maakt schoon en propt de kabel er verkeerd in.
Daarna heb je ineens problemen.

En dan ligt het aan de provider? Toevallig. Terwijl het voor je actie wel oke werkte? Denk je dat echt?
Die zijn super kwetsbaar dus zou zomaar stuk kunnen zijn.
Lucifer2018 schreef:
02-12-2018 10:54
Dus hij doet het prima. Jij maakt schoon en propt de kabel er verkeerd in.
Daarna heb je ineens problemen.

En dan ligt het aan de provider? Toevallig. Terwijl het voor je actie wel oke werkte? Denk je dat echt?


Zo vaak kijk ik ook geen tv. Soms zelfs een paar dagen niet vandaar dat het mij gisteren op viel
Sugar¹ schreef:
02-12-2018 10:58
Die zijn super kwetsbaar dus zou zomaar stuk kunnen zijn.
Wat balen zeg. Ik denk ook niet dat deze zomaar te maken is. Zou een digitaal coaxiaal kabel een goede vervanger kunnen zijn?
Je weet dat dat een ander soort aansluiting is? Het is dus niet onderling verwisselbaar en zowel je versterker als de bron moeten een coax-aansluiting hebben om zo'n kabel te kunnen gebruiken.
Thanks ik zit hier idd net naar te kijken maar de tv heeft volgens mij geen coax want ik zie nergens een poort waar coax staat.

Heeft iemand ooit wel eens een optical ingang vervangen. Is dat mogelijk?
Zie je dat er iets kapot is aan de kant van de versterker? Een optische kabel is behoorlijk kwetsbaar, misschien is die wel kapot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven