Windows S - internetbrowser

07-12-2018 12:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs een Asus Vivobook gekocht met daarop Windows S. Ik dacht dat ik hier wel mee uit de voeten kon omdat ik hem alleen ga gebruiken voor internetten en tekstverwerken. Door Windows S ben ik verplicht om Edge als browser te gebruiken. Maar deze browser is echt super traag, pagina's laden langzaam of helemaal niet. Dus ik wil graag een andere browser gebruiken (firefox ofzo), maar dan kan niet door Windows S, deze worden niet in de appstore aangeboden.

Nu lees ik dat ik eenmalig Windows S er af kan zetten en daarna mijn browser van voorkeur kan installeren. Heeft iemand dit al eens gedaan en werkte dat? Probleem is dat ik Windows S maar 1x kan omzetten en dat ik daarna niet meer terug kan. Wat is wijsheid?
Die Microsoft troep inleveren en een Macbook kopen.

Upgraden naar de echte versie van Windows 10.
Windows 10 S is een flop, precies om de reden die jij aangeeft. Je kan er niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet gewoon Chrome, of Firefox als je dat wilt, downloaden via internet? Ik had ook Edge, maar die kon ik verwijderen nadat ik Chrome had geïnstalleerd. Dan kun je de geïnstalleerde browser instellen als standaard.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-12-2018 12:49
Die Microsoft troep inleveren en een Macbook kopen.
:HA:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
07-12-2018 12:49
Kun je niet gewoon Chrome, of Firefox als je dat wilt, downloaden via internet? Ik had ook Edge, maar die kon ik verwijderen nadat ik Chrome had geïnstalleerd. Dan kun je de geïnstalleerde browser instellen als standaard.
Ja downloaden kan wel, maar uitpakken wordt tegen gehouden door Windows S (dat had ik al geprobeerd).
fotoroid schreef:
07-12-2018 12:49
Kun je niet gewoon Chrome, of Firefox als je dat wilt, downloaden via internet? Ik had ook Edge, maar die kon ik verwijderen nadat ik Chrome had geïnstalleerd. Dan kun je de geïnstalleerde browser instellen als standaard.

Dat kan dus alleen met de volledige versie van Windows. Met Windows S kun je alleen een beperkt aanbod van Microsoft-programma's draaien. Andere programma's werken niet.
Alle reacties Link kopieren
Mn andere apps werken op zich wel redelijk snel op de Vivobook, ook het streamen via Netflix is oke. Het is dus echt de browser die helemaal niks vind.
Ik denk dan dat ik Windows S er maar af gooi en kijken of ik dan een andere browser kan installeren. Werkt dat niet, dan stuur ik de laptop terug naar de winkel.
Als het goed is kun je je Windows 10 S gewoon in een paar klikken upgraden naar Windows 10 Pro. Dan heb je dus de normale Windows zonder de beperkingen van S. Hier staat hoe:

https://www.techzine.nl/howtos/113141/w ... 0-pro.html
Ik heb mijn Windows s terug gezet naar Windows 10 en dat is echt een verademing. Ik kreeg de laptop bij mijn opleiding, geen idee van het bestaan van Windows s. Maar als ik die Windows s er niet af had gekregen had ik die laptop echt van irritatie door midden gebroken.

Maar op YouTube kan je vinden hoe je het moet doen, is snel gebeurd en had daarna meteen zonder problemen Chrome kunnen uitpakken
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende. Ik heb gelukkig nog Windows 7 (afkloppen). En daarna maak ik alles op wat ik nog in de kast heb aan oude laptops.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb S er af gegooid en Firefox geïnstalleerd. Dat linkt een stuk sneller te gaan. Dank!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven