Mac resetten?

18-02-2019 14:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik heb een hele tijd geleden een MacBook Pro gekocht via Marktplaats. Ik heb deze nu al een tijdje, dus hij staat aardig vol :A: Zou hem graag willen resetten (dus terugzetten naar fabrieksinstellingen). Nou heb ik twee vragen;

1. Wat is de makkelijkste manier om dit te doen?
2. De jongen waarvan ik deze Mac heb overgekocht, heeft i.p.v. 4GB RAM, 8GB RAM in de Mac gezet. Nou weet ik dat dat officieel niet mogelijk is, maar wel met een aantal omwegen. Als ik de reset doe, heeft dit dan enig effect hierop? Wil wel graag mijn 8GB houden namelijk :biggrin:

Oja, hier zijn de specificaties van mijn Mac:

Macbook Pro (15-inch, eind 2008)
2,4 GHz Intel Core 2 Duo
8 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

Groetjes :hello:
Alle reacties Link kopieren
Van farbieksinstellingen weet ik niets, maar een geheugenupgrade die werkt blijft volgens mij altijd werken. Bij sommige macs zit het geheugen vastgesoldeerd, en kun je het dus niet 'zomaar' upgraden (maar met verlies van garantie kan er wel iets anders ingesoldeerd worden). Maar als het werkt, dan werkt het.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Waarom gooi je niet gewoon wat dingen weg als hij vol is, in plaats van het hele ding te resetten? Dat is toch nergens voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-02-2019 14:45
Waarom gooi je niet gewoon wat dingen weg als hij vol is, in plaats van het hele ding te resetten? Dat is toch nergens voor nodig?
Ik heb best al wat dingen weggegooid, maar door mijn hele staan echt overal bestanden. Vind het fijn om weer ff schoon te beginnen :)
Alle reacties Link kopieren
Laat me raden: je eerste Mac, en hiervoor had je altijd PC’s waardoor je denkt dat “resetten” een nuttige actie is? Heb je toevallig ook nog een cleaner die je zo nu en dan de kans geeft je Mac te verneuken?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Noder schreef:
18-02-2019 23:52
Trouwens het is een MacBook Pro Eind 2008. Echt over de datum. Het heeft een core 2 duo processor. Je redt het alleen er mee als je maar zit te browsen, word bestandjes zit te typen etc. Basic dingen.
Je kunt daar ook prima video op kijken, excel op draaien, foto's bewerken en casual spelletjes op spelen. Zo lang je geen enorme megapixel-foto's bewerkt, geen video-editing doet en geen 3d-spul draait, kun je er bijna alles mee wat normale mensen met een computer doen.

Maar een keer opschonen kan inderdaad geen kwaad. De HDD vervangen door een SSD zal ook heel veel helpen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven