video uploaden youtube duurt erg lang

21-03-2019 17:02 16 berichten
Vandaag met mijn dslr een video gemaakt van iets meer dan 4 minuten. Wat bewerkt in premiere rush en nu wilde ik hem uploaden naar Youtube. Dat duurt zo'n 1 uur en 3 kwartier. Het bestand is iets meer dan 500mb.

Als ik een filmpje maak met mijn telefoon duurt het ook erg lang voor het geupload is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat uploaden sneller gaat?
Je internetabonnement aanpassen en zorgen dat je een hogere uploadsnelheid hebt.
Hmm, dat zou wel een optie zijn.
Hoeveel mb uploadsnelheid zou dan goed zijn. Ik kijk en stream veel tv. Video's op youtube (kijken en toevoegen van eigen video's)

60mb goed genoeg? Of toch beter 100mb

(ik heb nu 20mb)
Jawlensky schreef:
21-03-2019 17:28
Hoeveel mb uploadsnelheid zou dan goed zijn. Ik kijk en stream veel tv. Video's op youtube (kijken en toevoegen van eigen video's)

60mb goed genoeg? Of toch beter 100mb

(ik heb nu 20mb)
Geen idee. Ik upload zelden wat, dus ik heb vooral hoge downloadsnelheid in mijn pakket om dingen te streamen en te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan voor 100mb upload gaan.
¡Apagando las luces!
Jawlensky schreef:
21-03-2019 17:28
60mb goed genoeg? Of toch beter 100mb

(ik heb nu 20mb)

Is dat upstream of downstream? 20 Mb lijkt me veel. Ik denk eerder dat je 20 up hebt en 2 down. Doe anders even een speedtest, dan weet je het.

Je moet Mb (megabit) overigens door 8 delen om MB (megabyte) te krijgen. Dus 2 Mbps = 0,25 MB per seconde. Ervan uitgaande dat je die snelheid ook haalt. Soms is het lager, bijvoorbeeld bij drukte. En dan kan het ook nog zijn dat ze bij Youtube de boel afknijpen.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
21-03-2019 17:28
Hoeveel mb uploadsnelheid zou dan goed zijn. Ik kijk en stream veel tv. Video's op youtube (kijken en toevoegen van eigen video's)

60mb goed genoeg? Of toch beter 100mb

60 Mbps up kan je alleen krijgen met Glasvezel.
Ziggo gaat tot 40 Mbps up. KPN-DSL zal dat ook als max up hebben.

Je moet Upstream niet verwarren met Downstream
Oh, ik moet even kijken. Volgens mij haal ik iets door elkaar. Zal dat even nakijken in mijn contract.
Staat je filmpje er nu op trouwens?
Nitflex schreef:
21-03-2019 22:55
Staat je filmpje er nu op trouwens?
Nee, gisteren had ik geen tijd meer. Ik ben het nu aan het uploaden.
Ik heb even gekeken, en ik heb 2MB/s upstream. Ik zie dat bij een abonnement met 100 mb je ook gelijk 10MB/s krijgt. Dat zou dus veel sneller zijn. Ga toch even kijken welk aanbod er zoal is.
Heb je trouwens al een keer geprobeerd met een andere browser te uploaden? Met name Internet Explorer is er slecht in. Zou maar zo kunnen dat het met Firefox of Chrome sneller gaat.
RikM schreef:
22-03-2019 10:30
Heb je trouwens al een keer geprobeerd met een andere browser te uploaden? Met name Internet Explorer is er slecht in. Zou maar zo kunnen dat het met Firefox of Chrome sneller gaat.
Ik gebruik chrome. Maar zal volgende keer firefox eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
22-03-2019 06:48
Ik heb even gekeken, en ik heb 2MB/s upstream. Ik zie dat bij een abonnement met 100 mb je ook gelijk 10MB/s krijgt. Dat zou dus veel sneller zijn. Ga toch even kijken welk aanbod er zoal is.
Als je 2 megabit upstream hebt, haal je dus ongeveer 0.25 megabyte per seconde. Een bestand van 500 MB zou dan 2000 seconden kosten, ruim een half uur. En dat is als er verder geen enkel apparaat internet gebruikt (want al die telefoons e.d. die elke paar seconden vragen 'is er nog mail', 'is er nog een whatsapp-berichtje', enzovoorts kosten ook upstream).

Maar 1:45 uur klinkt wel heel lang. Heb je al een speedtest gedaan? Wat komt daaruit?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Uploaden via wifi duurt ook langer dan bekabeld.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven