Welke mobiele telefoonprovider?

23-05-2019 14:44 21 berichten
Momenteel heb in een abonnement bij Ben en daarmee heb ik thuis een vrij slechte ontvangst. Mijn vorige KPN abonnement was iets beter (hoe kan dat trouwens, is toch hetzelfde netwerk???), maar een stuk duurder en ook weer niet geweldig qua ontvangst.

Is er een manier om vooraf te checken hoe goed de ontvangst is, voor ik weer een nieuw jaarabonnement af sluit? Vragen aan bezoek / buren heb ik gedaan, die hebben allemaal KPN of Vodafone. Het liefst wil ik een sim only bij een wat goedkopere aanbieder.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hier iets aan?
https://www.unitedconsumers.com/gsm/mob ... /index.jsp

Ik heb zelf KPN, maar heb al heel lang hetzelfde abonnement. Door een foutje heel goedkoop, kan voor dit geld nergens goedkoper hetzelfde abo krijgen dus ik blijf mooi. Bevalt me verder ook prima overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij tele2 ontvangst is helemaal prima ook in 2 jaar nog geen storing gehad. Vodafone schijnt het beste bereik te hebben maar die hebben ook een aantal keer per jaar een storing van een dag dus ja dat is heel irritant. Tele2 heeft wel het snelste 4g netwerk van het land daar merk ik zelf niet super veel van want het 4g netwerk van anderen is niet sneller of langzamer voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goed bereik met Tele2. Ook in de buitengebieden.
Alle reacties Link kopieren
ik ben al jaren tevreden met vodafone, maar ja.. waar ik woon is bijv. Tmobile netwerk niet betrouwbaar. Dat ze een aantal x per jaar een storing hebben, heb ik nog niet gehad. Ik zit er echt al jaren bij.. in 2018 100% bereik gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist het meest tevreden met t-mobile. Kan me van 1 keer herinneren dat er een storing was van een dag. (Dat viel trouwens precies op mijn verjaardag, lekker handig)
Juist vodafone heeft slechter bereik in mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het KPN netwerk erg goed, en andere providers minder.

Ondanks dat Ben gebruik maakt van het KPN netwerk, worden niet alles ondersteund vanuit KPN, je krijgt niet altijd dezelfde snelheid of data.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik kan op mijn telefoon bij de Instellingen -> Verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators mijn telefoon laten zoeken naar alle netwerken die hij kan ontvangen.
Ik neem aan dat jouw telefoon ook zo'n optie heeft. Dan kun je op verschillende plekken in huis je telefoon naar netwerken laten zoeken, en kijken welk netwerk overal gevonden wordt.
Ik gebruik al jaren KPN en eigenlijk altijd en overal uitstekende dekking
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
23-05-2019 15:30
Ik ben juist het meest tevreden met t-mobile. Kan me van 1 keer herinneren dat er een storing was van een dag. (Dat viel trouwens precies op mijn verjaardag, lekker handig)
Juist vodafone heeft slechter bereik in mijn ervaring.
Dat hangt echt af van waar je woont.. Ik woon in een gat in het Noorden ;-).. Daar is geen Tmobile mast ;-)
Alle reacties Link kopieren
Altijd KPN gehad met uitstekend bereik. Nu Vodafone via mijn werk en regelmatig geen bereik in/rond het huis....
masatu schreef:
23-05-2019 16:35
Ik kan op mijn telefoon bij de Instellingen -> Verbindingen -> Meer netwerken -> Mobiele netwerken -> Netwerkoperators mijn telefoon laten zoeken naar alle netwerken die hij kan ontvangen.
Ik neem aan dat jouw telefoon ook zo'n optie heeft. Dan kun je op verschillende plekken in huis je telefoon naar netwerken laten zoeken, en kijken welk netwerk overal gevonden wordt.
Goede tip! Alleen kan ik dan niet zien hoe goed de ontvangst is toch? En een provider als Ben gaat over het KPN netwerk, maar blijkbaar heb ik met Ben minder goede ontvangst dan KPN.
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
23-05-2019 15:30
Ik ben juist het meest tevreden met t-mobile. Kan me van 1 keer herinneren dat er een storing was van een dag. (Dat viel trouwens precies op mijn verjaardag, lekker handig)
Juist vodafone heeft slechter bereik in mijn ervaring.
Mijn vrienden in de Randstad zijn ook heel tevreden. Totdat ze bij mij op visite komen. Dan hebben ze geen bereik meer.
Seriously?
Takkie1 schreef:
23-05-2019 14:55
Heb je hier iets aan?
https://www.unitedconsumers.com/gsm/mob ... /index.jsp

Ik heb zelf KPN, maar heb al heel lang hetzelfde abonnement. Door een foutje heel goedkoop, kan voor dit geld nergens goedkoper hetzelfde abo krijgen dus ik blijf mooi. Bevalt me verder ook prima overigens.
Dank, ja en nee. Ik zit bij 3 van de 4 aanbieders op de rand van goede / minder goede dekking en bij mijn eigen provider zou de dekking goed moeten zijn wat dus niet het geval is. Jammer....
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
24-05-2019 11:48
Mijn vrienden in de Randstad zijn ook heel tevreden. Totdat ze bij mij op visite komen. Dan hebben ze geen bereik meer.
Grappig he. Ik woon inderdaad in de randstad, maar bijvoorbeeld bij tripjes naar de veluwe doet mijn telefoon het prima en van mijn vriend met vodafone vaker niet.
Maar het ligt er dus maar net aan waar je bent, blijkt weer.
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
24-05-2019 09:50
Goede tip! Alleen kan ik dan niet zien hoe goed de ontvangst is toch? En een provider als Ben gaat over het KPN netwerk, maar blijkbaar heb ik met Ben minder goede ontvangst dan KPN.
Dat klopt, je kan alleen zien of je ze ontvangt. Maar als je ook in de badkamer of ander inpandige ruimte de provider kan ontvangen, zal het waarschijnlijk wel goed zijn.
Ben gebruikt het T-Mobile netwerk, niet het KPN netwerk dacht ik? Dus dan kan het kloppen dat de ontvangst anders is.
https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/sim ... te-bereik/
masatu wijzigde dit bericht op 24-05-2019 12:54
Reden: +linkje
8.06% gewijzigd
masatu schreef:
24-05-2019 12:54
Dat klopt, je kan alleen zien of je ze ontvangt. Maar als je ook in de badkamer of ander inpandige ruimte de provider kan ontvangen, zal het waarschijnlijk wel goed zijn.
Ben gebruikt het T-Mobile netwerk, niet het KPN netwerk dacht ik? Dus dan kan het kloppen dat de ontvangst anders is.
https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/sim ... te-bereik/
Dat van Ben / T-Mobile klopt inderdaad, dat zag ik ook op de eerste link. ;-D

Ik zie op mijn telefoon wel de netwerken staan maar niet hoe goed ze te ontvangen zijn helaas. Zou daar een app voor zijn??
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
24-05-2019 12:37
Grappig he. Ik woon inderdaad in de randstad, maar bijvoorbeeld bij tripjes naar de veluwe doet mijn telefoon het prima en van mijn vriend met vodafone vaker niet.
Maar het ligt er dus maar net aan waar je bent, blijkt weer.
Heeft helemaal met je woongebied te maken inderdaad. Waar ik vandaan kom heeft iedereen Vodafone of KPN, omdat je anders onbereikbaar bent. Ik heb daar verder ook nooit over nagedacht, want alles werkte prima. Totdat die vrienden dus kwamen en er een hoop gemopperd werd op dat platteland zonder bereik :proud: Ik heb daarentegen met mijn KPN in bepaalde delen van de Randstad ineens geen bereik meer, oa. in de trein richting Zandvoort.

Overigens heb ik altijd KPN gehouden, ook al woon ik al lang ergens anders, maar simpelweg omdat als ik daar ben gewoon mijn bereik te willen houden. Het geeft toch vertrouwen.
Seriously?
Het ligt er inderdaad heel erg aan waar je woont.

T-mobile en Tele2 werkten rond en in mijn woonplaats erg slecht een aantal jaar terug. Best vreemd omdat ik midden in de randstad woon.

Volgens de helpdesk destijds zou ik ook gewoon goed bereik moeten hebben. Met name om het vaak slechte bereik en de niet behulpzame helpdesk ben ik toen overgestapt naar KPN en daarmee ben ik altijd overal goed bereikbaar.

Maar ik ken ook mensen die het totaal anders ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Misschien Simyo proberen?
die is mij altijd goed bevallen, prepaid dan.
Ik woon in een klein dorpje in Drenthe en heb Simpel. Gaat over het T-Mobile netwerk en ik heb hier prima ontvangst. Veel beter dan vrienden die bij Kpn zitten.

Hier vind je kaarten waarop staat aangegeven waar de 4g masten van diverse providers staan. Dan kun je kijken welke provider in jouw woon/werkplaats de beste dekking heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven