Lidl toppers

02-10-2017 18:07 2434 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgende week opent er hier in het dorp een lidl zijn deuren.
Ter bescherming van mijn portomee:
Wat zijn de must haves??

En wat nou juist niet?

Zo weet ik precies wat ik wel/ niet moet kopen
Alle reacties Link kopieren Quote
De verse groente en fruit is er erg goed.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ligt helemaal aan wat je zelf lekker vind. Ik vind alle koeken naar roomboter smaken dat vind ik niks, maar verder is het wel fijn dat lidl goed betaalbaar is.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik koop er bijna alles, wat levensmiddelen betreft, dan. Heel soms een non-food-item, maar dan moet ik het wel echt nodig hebben. Met keukenspullen vergaloppeer ik me daar wel eens aan, maar ja... bakspullen... kun je nooit genoeg van hebben, toch? Wat voedingsmiddelen betreft: ik kan niks bedenken waarvan ik ooit dacht: yuk, dat nooit meer.
Ik doe al mijn boodschappen bij Lidl, tenzij er ergens anders betere aanbiedingen zijn. Maar ik heb op dit forum geleerd dat smaken verschillen, dus ongetwijfeld komen hier hele lijsten van wat wel en wat vooral niet.

In ieder geval koop ik er groente, fruit en biologisch vlees. En de rest dus ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
parbleumondieu schreef:
02-10-2017 18:12
Pindakaas.
O sorry, dat is een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de kinderkleren leuk :)
Veel vleeswaren, kaas, groente, yoghurt, gerookte zalm en overige gerookte vis uit het koelschap. Pizza's, ovenhapjes etc. We kopen er alleen nauwelijks vlees en ik vind zelf het brood niet zo geweldig. De verse broodjes daarintegen zijn top! Net als de frisdrank en de borrelhapjes/chips.
anoniem_289261 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 19:47
2.08% gewijzigd
De verse broodjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanraders:
Pindakaas
Rosbief
Fricandeau
Carpaccio
Chocoladecake
Wasmiddel (zwart van Formil)
Doussy wasverzachter (de blauwe en gele zijn lekker, de gele Summer Sun ruikt lekker sterk)
Sinas zero
Appel-ananas-mango-sap
Verse broodjes
Hamkaaspanini's uit het koelvak


Niet:
Chips
Pastasaus
Alle reacties Link kopieren Quote
En de paella uit de diepvries vind ik lekkerder dan die van AH.
Alle reacties Link kopieren Quote
:cry: ik wil ook een lidl
Pindasaus vind ik lekker van de Lidl. En ze hebben daar ook portie verpakkingen, waardoor je niet met een halve pot blijft zitten
Alle reacties Link kopieren Quote
O en de bapao vind ik niet denderend.
Alle reacties Link kopieren Quote
De verse broodjes zijn lekker.
De bifteki uit de vriezer (tijdens de Griekse weken) was lekker!
De pindasaus met rode deksel smaakt ook zeker goed.

Leuk dat ze steeds uitgeroepen worden tot beste fruit/groente, maar de champignons zijn daar zo verschrikkelijk slecht! Elke keer weer. Koop ze echt nooit meer daar. Zelfs op de dag dat ik ze koop, zijn ze al zacht.
Oh, ik vind het grof volkorenbrood juist erg lekker! En klopt, groente en fruit zijn erg goed. Ik koop geen kant-en-klare-producten, dus daar heb ik geen mening over (maak alles zelf).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, het is in principe gewoon een supermarkt net als alle andere, niks bijzonders hoor ;).
Ze hebben alleen andere merken en daar zit, net als bij andere supermarkten, ook best wat verschil in. De dingen die ik steevast bij Lidl haal zijn vooral de dingen die bij Lidl veel goedkoper zijn dan bij de AH bijvoorbeeld, terwijl ze net zo goed zijn. Bijvoorbeeld:
- zuivelproducten zoals kaas, verse geitenkaas, griekse yoghurt en melk
- groente en fruit, alleen de bananen worden snel bruin vind ik en ze hebben minder keuze dan bij de AH, maar goed genoeg voor mij
- dingen als passata, tomatenblokjes, pasta, wraps, olijfolie en dat soort basis houdbare dingen.
- wcpapier, keukenpapier, vochtige huishouddoekje etc. is vele malen goedkoper dan bij de AH en ook echt prima
- diepvries dingen zoals vis/vlees en groente

Als er een bakkertje komt (wat bij de meeste nieuwe Lidls standaard is geloof ik): de verse broodjes zijn lekker, erg goedkoop vergelijken met andere winkels, en blijven nog wel een dag of 2 goed! Die van de AH zijn 6x zo duur en na een paar uur al keihard...
Ik vind de Lidl ook wel lekkere wijnen hebben trouwens (maar ik ben dan ook niet zo veeleisend ;) )

Wat ik niet snel koop bij Lidl zijn broodbeleg, frisdrank, snoep/snacks en ijsjes, daarvan vind ik de A-merk versies toch echt beter persoonlijk.

Sommige producten van de Lidl zijn trouwens helemaal niet zo goedkoop, als je het daarvoor doet kan je dus beter echt naar de prijzen kijken. Met weekboodschappen ben ik wel goedkoper uit dan bij de AH, maar sommige producten zijn bij de AH weer veel goedkoper. Als je daar op let zou je dus beter naar beide winkels kunnen gaan.

(Ik zeg hier AH omdat bij mij in de buurt alleen een Lidl en AH zitten, maar in plaats van AH kan je natuurlijk ook Jumbo, Plus e.d. lezen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was juist niet tevreden over de aardbeien.

De kleine peren-yoghurtjes zijn echt heel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vind het lwuk dat er telkens iets anders ligt. Verse groente en fruit vind ik ze het slechtst in.
Alle reacties Link kopieren Quote
De fairtrade pure chocolade 72 % is zo lekker.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Sinds kort hebben ze ook van die maaltijdpakketten, waar je bv tomatensoep mee kunt maken. Die haalde ik eerst nog bij de AH, maar dat hoeft dus ook niet meer. Ik haal bijna alles bij de Lidl, behalve brood bij de bakker, vers vlees tbv vriezer bij een versvleesboerderij en soms wijn bij de slijterij.
Alle reacties Link kopieren Quote
taxi87 schreef:
02-10-2017 18:13
Ik vind de kinderkleren leuk :)
Ik heb verschillende leuke kleren van het damesmerk Esmara :)
Vooral de Heidi Klum collectie van twee weken geleden vond ik helemaal geweldig ook.

De kleine tubes handcrème van Cien vind ik ook erg goed.

O en nog even een afrader: thee. Die vind ik daar veel te chemisch smaken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de verse pakketten handig. Heb al een paar keer de Curry Madras gemaakt. Alles wat je nodig hebt zit in de doos.
Alleen nog kip of vis erbij maken en rijst.

Ik koop ook altijd het 4- laags toiletpapier, dozen tissues, zakjes gemengde roerbakgroente, Griekse yoghurt in emmertje,
Verse croissants (zijn vaak nog warm), vers stokbrood en de paase nespresso cups.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet: Brood
Wel : Wc papier en make-upremover, zit in handige pompjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven